Gå til innhold

Hvordan rense prosessor skikkelig


Aes456

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktig.

Rødsprit er tilsatt visse kjemikalier for å gjøre den udrikkelig, og disse vil kunne avsettes på flaten som renses.

Av den grunn er Isopropanol bedre mht rens, for ikke å snakke om Aceton.

Forskjellene vil allikevel være marginale og antakelig ikke målbare, for disse tre rensemidlene.

Atskillig verre er det nok om man bruker white-spirit, som av og til nevnes som rensemiddel. FY!

Minst like viktig for resultatet er det at man bruker varmeledende pasta på en fornuftig måte, og ikke minst; Riktig montering av kjøleblokk.

Lenke til kommentar
Riktig.

Rødsprit er tilsatt visse kjemikalier for å gjøre den udrikkelig, og disse vil kunne avsettes på flaten som renses.

Ehem litt *Off* topic her nå, men jeg må bare si det er ikke udrikkelig.....

Vi hadde prosjekt om alkoholbruk her i fjord.. Og da var vi på et sånt senter for folk som var alkoholikere...

Der var det en mann som snakket om sin bakgrunn for drikking osv..

Han hadde ikke råd til å kjøpe alkohol så han tvingte (tydligvis truet) kjerringa si til å kjøpe rødsprit på en bensinstasjon....

Han fortalte at han satt i stuen og drakk rødsprit svettet ut litt rødt

 

*on topic* Jeg brukte negl-lakk fjerner på en bommulls dott...

Endret av lolminator^
Lenke til kommentar
Riktig.

Rødsprit er tilsatt visse kjemikalier for å gjøre den udrikkelig, og disse vil kunne avsettes på flaten som renses.

Ehem litt *Off* topic her nå, men jeg må bare si det er ikke udrikkelig.....

Vi hadde prosjekt om alkoholbruk her i fjord.. Og da var vi på et sånt senter for folk som var alkoholikere...

Der var det en mann som snakket om sin bakgrunn for drikking osv..

Han hadde ikke råd til å kjøpe alkohol så han tvingte (tydligvis truet) kjerringa si til å kjøpe rødsprit på en bensinstasjon....

Han fortalte at han satt i stuen og drakk rødsprit svettet ut litt rødt

 

*on topic* Jeg brukte negl-lakk fjerner på en bommulls dott...

Det stemme. Alkoholikare drikk rødsprit.

 

Dersom du drikke rødsprit får du renneræv eller noko i den dur.

Alkoholikare drikke mykje og vert på eit vis imune mot det middelet som er i rødsprit. Er ikkje 100% på kvifor dei ikkje reagerar, men dei drikk nå faenskapet. :no:

 

 

ikkje å anbefala :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hehe, ligger sikkert 10 lange tråder om akkurat dette emnet her. Det ender alltid opp i en krangel om rødsprit legger igjen en hinne eller ikke. Har lest at en av forumistene har sendt mail til Arcus for å finne ut om rødsprit legger igjen en hinne og dette ble visstnok avkreftet av Arcus. Har selv aldri renset CPU eller drukket rødsprit, så jeg vet ikke noe om det gir renneræv eller om det blir igjen en hinne etter bruk, så jeg regner med at dere erfarne OK osv kan mer om dette enn meg. Eneste jeg vet er at Rødsprit inneholder Etanol, ca. 3mg/l fargestoff og denatureringsmiddel hvis innhold er unntatt offentligheten.

Siden alle anbefaler blå isopropanol ville jeg nok gått for dette, høres ut som gode ting!

Lenke til kommentar
jo det gjør nok det, enkelt og greit på grunn av at det ikke er ren alkohol. tilsatt noe kjemikalier. bruk blå isopropanol slik som Satrucci_ sa.

Det er utrolig hvor mye piss som snakkes her. Så blå isopropanol inneholder liksom ikke noen ekstra tilleggstoffer den da? :roll:

Jeg gjentar: Rødsprit legger ikke igjen noen "hinne". :roll:.

Forslår at folk som ikke har peiling i det hele tatt om praktiske og teoretiske forskjeller på Blå Isoprop.,Rødsprit, White Spirit, Parafin, Vodka etc. ikke forsøker å komme med råd da det bare skaper forvirring.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
jo det gjør nok det, enkelt og greit på grunn av at det ikke er ren alkohol. tilsatt noe kjemikalier. bruk blå isopropanol slik som Satrucci_ sa.

Det er utrolig hvor mye piss som snakkes her. Så blå isopropanol inneholder liksom ikke noen ekstra tilleggstoffer den da? :roll:

Jeg gjentar: Rødsprit legger ikke igjen noen "hinne". :roll:.

Forslår at folk som ikke har peiling i det hele tatt om praktiske og teoretiske forskjeller på Blå Isoprop.,Rødsprit, White Spirit, Parafin, Vodka etc. ikke forsøker å komme med råd da det bare skaper forvirring.

mener du da å si at kjemikaliene i rødsprit fordamper? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...