Gå til innhold

Harddiskmerker: Hva er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

samsung er :thumbdown: både jeg å en kamerat har hatt problemer med at harddisken slettet eller mistet sektorer :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Endret av clue
Skrevet

Et lite utdrag fra StorageReview:

According to filtered and analyzed data collected from participating StorageReview.com readers, the Seagate Barracuda 7200.7 is more reliable than 78% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation. The Seagate Barracuda 7200.7 's predecessor ( Seagate Barracuda ATA V ) is more reliable than 97% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation.

According to filtered and analyzed data collected from participating StorageReview.com readers, the Western Digital Caviar WD2500JD is more reliable than 3% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation. The Western Digital Caviar WD2500JD 's predecessor ( Western Digital Caviar WD2500JB ) is more reliable than 22% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation.

Det er jo ganske gode tall for Seagate. Kanskje ikke fullt så gode for WD.

'Idle noise' for Seagate Barracuda 7200.7 200Gb er 39,7 dB/A@18mm. Kun 6 andre HDD'er som avgir mindre støy.

Konklusjon: Jeg ville gått for Seagate.

Skrevet

Fanboy tråd once again.

-Seagate har bra ytelse og bråker lite.

-Western Digital er kjent for god kvalitet og ytelse med bråker nok endel ja.

-Maxtor har vel forbedret seg i det siste men jeg ville ikke gått for en Maxtor alikevell.

Samsung har jeg hørt mye bra om, men fortsatt ikke Seagate eller WD sine kvaliter :)

Selv har jeg:

- 2x Seagate Barracuda 200gb 7200RPM S-ATA

- 1x Western Digital Raptor 74GB 10000RPM S-ATA

- 1x Maxtor 120gb 7200RPM S-ATA

Maxtor disken prøver jeg å bli kvitt, den oppfører seg rart til de tider.

Skrevet

Jeg har hatt 3 WD- disker i det siste... Fornøyd med alle sammen! Ikke hatt noe problem!

Jeg har ikke lagt merke til at de bråker , men det er kasnkje fordi den xxxxx PSUen bråker så til de grader....

Skrevet
samsun er  :thumbdown:  både jeg å en kamerat har hatt problemer med at harddisken slettet eller mistet sektorer :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Vel, jeg personlig har hatt 3 Seagate-disker, 4 Maxtor-disker, 2 WD-disker og 0 Samsung-disker som har gått på trynet.

bare en ting, du bablet om at du hadde hat så mange maxtorer og så mange seagate, men du sa aldri noe om at du har hatt samsung, men enda sa du at 0 av de harddiskene du hadde, hadde gått på tryne :hmm:

Skrevet
Mange snakker positivt om Seagate, men se her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302880&cks=PRL og sjekk erfaringene som er lagt inn. Bråker visst mye....

Så vidt jeg kan se er det bare lagt inn 2 produktanmeldelser, og det er etter min mening ikke nok til å konkludere.

Men hvis man også tar med denne:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=3229&side=6

...er det kanskje grunn til å tenke seg om.

Jeg skal også kjøpe nye HDD'er, og det er ikke lett å bestemme seg.

Tror jeg ender opp med to av disse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122682&cks=PLS

Har en sånn fra før, bare med p-ata, og er veldig fornøyd.

Skrevet

Nyere generasjons Seagate-harddisker bråker omtrent likt som konkurentene, derimot har dem 5 års garanti og er både stabile og solide disker og jeg vil derfor anbefale dem.

De mest stillegående for tiden er Samsung, men som clue peker ut er det veldig mange av disse diskene som kollapser etter en viss tid. Dem fås heller ikke i over 160 GB.

Skrevet

Skal du ha minst mulig støy, er det ingen vei utenom Samsung Spinpoint 5400rpm.

Fåes i 120gb og 160gb.

Den er dog treig, men få slår den på støy.

Bruker den i dreambox jed da. :p

Har Maxtor Maxline III 300GB med 16mb Cache i pc`en, og den er også ganske så stillgående, bråker iallefall mye mindre enn WD. (som jeg har 6 stk av i serveren)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...