Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, jeg tror det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg ser oftere og oftere Q-meieriene sin hylle nærmest tom, mens det nesten ikke er tatt fra Tine sin.

This!

Alle butikker jeg handler i går konstant tom for Q.

Har klaget på det flere ganger, og har forstått det slik at Q gir lavere bruttofortjeneste for butikken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg tror det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg ser oftere og oftere Q-meieriene sin hylle nærmest tom, mens det nesten ikke er tatt fra Tine sin.

Q-Meieriene leverer ikke like ofte så vidt jeg vet, så det er kanskje vanskeligere å beregne innkjøpsmengde.

Skrevet

Altså, wtf. Q-meieriene sin helmelk gjemmer de av helt nede til venstre, mens det står en skyskraper av Tine helmelk til høyre. Logisk..

20131211_190051.jpg

Dette ser for meg ut, ut som produktplassering. Altså Tine betaler kjeden for å få varene sine fremmet. Det samme skjer også på øl og mineralvann. Noe øl står kaldt og godt, mens annet øl er gravd ned under en hylle i romtemperatur.

Skrevet

This!

Alle butikker jeg handler i går konstant tom for Q.

Har klaget på det flere ganger, og har forstått det slik at Q gir lavere bruttofortjeneste for butikken.

ja samme her,

men det kan jo også være fordi butikkene kjøper inn mer tine enn q

Skrevet

Pøh, jeg drikker kun meierimelk på jobb. Ellers drikker jeg melk fra nabogården. Kyrne der (nei det heter for satan ikke kuer) spiser ikke kraftfor, kun gressmat :)

• Liker 1
Skrevet

gjør ikke alle kyr dette? kraftfor er vell bare et slags kosttilskudd?

Svin og fjærfe spiser utelukkende kraftfor. Tenk litt på det.

Langt over halvparten av foret til melkekyr er i vanlig norsk landbruk kraftfor.

Skrevet

Hvorfor skal ikke kua spise kraftfor når vi stapper hue fult av det hver dag?

Genmodifisert mais blanda med lugubre rester av matproduksjon... Mjeeeeh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...