Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Built/nr.4. Jeg har mine tvil om det er mulig å gjøre det naturlig med min høyde dog. Jeg er også ectomorf, så rammen min er ikke særlig bred.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva veier du?

imellom 100-110 tenker jeg.

Ikke helt bestemt meg på om jeg skal fortsette å bygge eller om jeg skal satse på deff da..

Endret av Petter
Skrevet

Ca. fatbuilt her for tiden, målet er nok som built, men med noe høyere fettprosent.

Digg å trene SL5*5 igjen, har drevet med for mye fuckarounding det siste halvåret. Styrken droppa ganske mye etter at jeg sluttet å trene Dietmar før sommeren og det har vært tungt å komme tilbake, men det begynner å hjelpe på!

• Liker 1
Skrevet

Noen her som vet noe om forholdet mellom strakmark og vanlig mark? Kjørte opp til 180 kg i strakmark fra en 25-kiloskive i går (6-7 cm), og det føltes lettere enn da jeg satt persen min i vanlig mark på 180 kg i September. Trener ikke tung markløft til vanlig, så lurer litt på hva jeg kunne vært god for der.

Skrevet (endret)

Strakmark er best for hamstrings mens ryggmusklaturen jobber mer statisk (isometrisk for dem som skal pirke)

Ved strakmark blir det ett høyere moment på ryggmusklatreun og glutes, i tilegg til at hamstrings får kjørt seg litt mer. Jeg ser på strakmark som mer skadeforebyggende og tar det i fra tid til annen, dog mer som en støtteøvelse, er litt mer teknisk krevende enn vanlig markløft og jeg kjører det gjerne på lave vekter typ 140-160kg med relativt mange repitisjoner, opptil 8.

Endret av Priim
Skrevet

Vi kan gjerne diskutere hvorvidt helmelk i fra q er bedre enn helmelk i fra tine, but to much emotions involved i så viktige livsspørsmål

Q gir deg 40 kcal og ett gram mer protein per liter. Kartongen koster ~en krone mindre. Valget er enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...