Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg liker trente jenter, ikke de sylslanke med slappe muskler.

 

instruktøren sa det helt sikker for at enkelte ikke klarer og utføre øvelser riktig ved høy vekt, og kutter dermed banen på øvelsen. Jo lengre strekk på musklen, jo lengre blir musklen.  Uansett tror jeg ikke du skal uro deg for det så mye. Hvis du er utrent vil musklene vokse som bare, det bare kostholdet er riktig.

5629874[/snapback]

Enig med deg, jeg vil ikke bli en rett strekk, det er ikke det som er målet. Jeg vil bare gå ned litt, stramme opp og ha litt muskler intakt ;)

 

EDIT: Hva slags mat bør jeg absolutt ligge unna?

5629903[/snapback]

Er nå bare å kutte ut litt søtsaker og brus, å ellers variere litt på kostholdet. Og ha en eller to dager du spiser litt mer av det du har lyst på i uka kombinert med litt løfting eller kardio, mest fett blir forbrent av lav hastighet i kardio, lav puls.

Ellers så kan du jo se litt på iform.no eller trim.no og lese litt på kosthold, skader ikke å bli litt mere bevist på hva man spiser.

 

Edit: Lese den linken som han posta oppfør skader jo ikke, ska lese den selv jeg.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
Enig med deg, jeg vil ikke bli en rett strekk, det er ikke det som er målet. Jeg vil bare gå ned litt, stramme opp og ha litt muskler intakt  ;)

 

EDIT: Hva slags mat bør jeg absolutt ligge unna?

5629903[/snapback]

Det er bra.

 

Kutter du ned på sukker, fett og hvetemel så har du kommet langt :)

Lenke til kommentar

Er det noe å hente på å ta en sheik til kvelds, før jeg legger meg. Nå tar jeg tre på trenings dager en 30grams til frokost å en før og etter trening. Ellers så spiser jeg ikke så mye nå lenger på kveldene annet enn litt nøtter og en frukt etter middag. Har liksom ikke så mye behov for mat på kveldene lenger, etter å ha lagt litt om på kosten. Spiser jevnt hele dagen igjenom, og ut mot kvelden så går mat lysten ned etter middagen. Så å ta en fjerde sheik vil den ha noe effekt på trenings dager, bruker 90+'en. På fridager bare 2 på 30 gram. Blander med både vann og melk.

Blir nå ikke klok på det, men så har jeg jo bare holdt på i rundt ei uke med protein pulver. Holder meg nå ca på stede hvil av vekt, og tenker å måle med målband for å finne tydning på framgang. Er vel bare jeg som er for ivrig etter å se forsjell :innocent:

Lenke til kommentar

jeg har tatt 10 armhevinger og mer hvis jeg klarer på knyttenevene (tykkere skinn på knoklene)

 

3 forskjellige situps 2-3 ganger og gjør slik som er vist på denne linken

http://abilica.no/images/stories/PDF/treni...mars%202004.pdf

(da brukes manuealer)

har ikke trent i det siste fikk skade på fredag ødela hånden.

ble frisk på søndag men så klarte jeg å gjøre akkuratt likt i dag også

det var litt løye hvordan jeg klarte å ødelegge samme hånd 2 ganger på 3 dager lol :D

Lenke til kommentar
Er litt interessant spørsmål;

 

Hvorfor trener du?

 

hva med dere?

5609584[/snapback]

3 hovedgrunner:

1. Bli sterkere.

2. Holde meg i form.

3. Avstressings metode nr.2 for meg.

 

Trener kondisjon og styrke forøvrig ~6 ganger uke^-1.

--

 

Har et litet ernæringsspørsmål:

Hva for proteinpreparater bruker dere?

Legger ikke skjul på at jeg bruker protein etter trening (umulig for meg å trene så mye uten). Har brukt soyaprotein en stund og er egentlig ganske fornøyd med det. IMO: er jo tross alt noe av det reneste du kan stappe ideg pluss at det tas opp relativt raskt og "mye".

Hadde en diskusjon med en treningskamerat som fikk meg til å tenke: Tar jeg feil? :p

Vet at alt har livets rett til sin bruk, jeg er egentlig bare ute etter noe som gir "næring i tanken". Gi meg litt synspunkter ang. ulike proteinpreparater, spes. soyaproteiner. Takk

 

Over og ut!

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg trener:

 

1) Holde meg i form, ha god livskvalitet.

 

2) Se ut som om jeg er i god form, være mer attraktiv på kjøttmarkedet.

 

3) Selvtilfredsstillelse gjennom å oppnå mål.

 

4) Stresse ned... tenke på ingen verdens ting. På treningsstudioet blir det faktisk god avslappning siden du gjør så mye at du glemmer alle tingene du har som ligger og stresser deg i underbevisstheten.

 

 

 

Angående proteinpulver: bruker Pro-90-isolate fra TN... (tidligere het det basic protein, og før det igjen protein isolate). Det fungerer veldig bra for meg siden jeg ikke spiser veldig ofte eller har et regelmessig kosthold. Men påstandene om melkeprotein og kviser stemmer, jeg har vært kvisefri i 2 år og nå har jeg nesten konstant et par småkviser... men ikke noe stort.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Noen som vet om boksing er bra trening? Jeg har prøvd litt her og der, og merker at det er en finfin måte å bli kvitt aggresjon på, men er det noe særlig trening?

 

Har da sett meg ut sekk og slaghansker. Slag hansker fordi jeg synes vanlige boksehansker blir for tykke. Jeg lurer også på om det er noe å vinne på å kjøpe lær-sekk istedet. Vil en av lær vare lenger en nylon?

 

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Japp, kjempebra trening.

 

Vil anbefale deg å kjøpe en lett sekk til å begynne med.

Begynne du å slå på en tung, hard sekk ødelegger du deg bare.

 

Vil også anbefale å kjøpe fulle hansker i begynnelsen for så å gå over til grapplinghansker og så slå kun med wrappings på hendene.

 

Edit: Du burde vurdere å kjøpe noe skikkelige greier istedet for det du lenket til.

Sjekk ut www.mobech.no

Endret av Zerblat
Lenke til kommentar

Har nå trent i noen uker, og gått på kreatin i denne perioden. Har nå planer om å begynne med proteiner og karbohydrater, samt å legge om kostholdet for å få litt fart på muskelbyggingen.

 

Har planer om å kjøpe en 2.5kg dunk med 90+(sjokolade), ettersom jeg ble annbefalt denne tidligere i denne tråden.

Hvor mye bør jeg ta av dette? ser noen her nevner 30g 3 ganger om dagen, er dette greit nok? bør jeg ta mer de dagene jeg trener? eller mindre de dagene jeg ikke trener?

 

Har også sett på Karbohydrater, og tenkte på Carbo Fuel fra PF, er dette et ok produkt? og hvor mye bør jeg ta av dette, og hvor ofte? Har dere evt noen andre produkter å annbefale?

Lenke til kommentar
Har nå trent i noen uker, og gått på kreatin i denne perioden. Har nå planer om å begynne med proteiner og karbohydrater, samt å legge om kostholdet for å få litt fart på muskelbyggingen.

 

Har planer om å kjøpe en 2.5kg dunk med 90+(sjokolade), ettersom jeg ble annbefalt denne tidligere i denne tråden.

Hvor mye bør jeg ta av dette? ser noen her nevner 30g 3 ganger om dagen, er dette greit nok? bør jeg ta mer de dagene jeg trener? eller mindre de dagene jeg ikke trener?

 

Har også sett på Karbohydrater, og tenkte på Carbo Fuel fra PF, er dette et ok produkt? og hvor mye bør jeg ta av dette, og hvor ofte? Har dere evt noen andre produkter å annbefale?

5645127[/snapback]

 

Ikke vits å gå på kreain nå. Bare bortkasting av penger :).

For å få fart på kostholdet ditt må du se på proteintilskudd som er tilskudd. Dermed bør du spise hver andre time.

Feks.

0700 frokost. 80g havregryn, 5 skiver brød med proteinfyldig pålegg, 1x proteinshake

0900 frokost nr2: banan og eple

1100 lunch1: 200g kylling, 100g ris

1300 lunch2: 5 brødskiver med proteinholdig pålegg

1500 førtrening: proteinshake med carbofuel, 3-4brødskiver med masser pålegg (tunfisk elns)

1700: Etter trening: karbohydrater (banan, carbofuel elns)

1800: middag: 350-400g kylling, 100g ris, grønnsaker

2000: 5 brødskiver med makrell i tomat, 50-60g ris, proteinshake med 5ss rapsolje

2200: proteinshake med 5ss rapsolje.

 

Ca. mitt kosthold :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om boksing er bra trening? Jeg har prøvd litt her og der, og merker at det er en finfin måte å bli kvitt aggresjon på, men er det noe særlig trening?

 

Har da sett meg ut sekk og slaghansker. Slag hansker fordi jeg synes vanlige boksehansker blir for tykke. Jeg lurer også på om det er noe å vinne på å kjøpe lær-sekk istedet. Vil en av lær vare lenger en nylon?

 

 

På forhånd takk :)

5644543[/snapback]

 

Ville egentlig bare henge på Zerblat, helt enig.....mye av grunnen er at du må herde hendene dine, men ikke boks på sekk uten noe form for wrappings, da risikerer du å knekke håndleddet hvis du slår hardt nok....en annen ting du kan gjøre er å få tak i en mini-tjukkas(husker ikke hva man kaller det) som du setter på veggen og slår på.

Lenke til kommentar
Ikke vits å gå på kreain nå. Bare bortkasting av penger :).

For å få fart på kostholdet ditt må du se på proteintilskudd som er tilskudd. Dermed bør du spise hver andre time.

Feks.

0700 frokost. 80g havregryn, 5 skiver brød med proteinfyldig pålegg, 1x proteinshake

0900 frokost nr2: banan og eple

1100 lunch1: 200g kylling, 100g ris

1300 lunch2: 5 brødskiver med proteinholdig pålegg

1500 førtrening: proteinshake med carbofuel, 3-4brødskiver med masser pålegg (tunfisk elns)

1700: Etter trening: karbohydrater (banan, carbofuel elns)

1800: middag: 350-400g kylling, 100g ris, grønnsaker

2000: 5 brødskiver med makrell i tomat, 50-60g ris, proteinshake med 5ss rapsolje

2200: proteinshake med 5ss rapsolje.

 

Ca. mitt kosthold :)

5645185[/snapback]

Hvorfor ikke kreatin nå? og når bør jeg da begynnne med det?

 

Det å spise hver andre time kan nok by på problemer da jeg går på skolen, og der får vi ikke lov å spise i timen..

men nå spiser jeg ved disse tidene;

0800 Frokost: Havregryn m. jordbærsyltetøy. 1 glass med juice.

1130 Lunch: Skolemat, ca 3-4 brødskiver (fullkorn brød), en kartong med juice.

1500 Middag: Det min mor lager.

etter dette har jeg ingen faste måltider, men småspiser frukt og et par brødskiver utover kvelden, men dette bør jeg vel få endra på. Hva med et mellommåltid kl 1800, og kveldsmat kl 2100?

 

ang dette med inndeling av proteinshaker osv, hvordan bør jeg gjøre dette?

eks1:

1 proteinshake om morgenen

1 proteinshake med CarboF før trening.

1 proteinshake med carbo etter trening.

 

eks2:

1 proteinshake om morgenen

1 proteinshake med CarboF før trening.

kun CarboF etter trening

1 proteinshake rundt kl 2100, (siste måltidet)

 

hvilken av disse to er best?

Lenke til kommentar
Har nå trent i noen uker, og gått på kreatin i denne perioden. Har nå planer om å begynne med proteiner og karbohydrater, samt å legge om kostholdet for å få litt fart på muskelbyggingen.

 

Har planer om å kjøpe en 2.5kg dunk med 90+(sjokolade), ettersom jeg ble annbefalt denne tidligere i denne tråden.

Hvor mye bør jeg ta av dette? ser noen her nevner 30g 3 ganger om dagen, er dette greit nok? bør jeg ta mer de dagene jeg trener? eller mindre de dagene jeg ikke trener?

 

Har også sett på Karbohydrater, og tenkte på Carbo Fuel fra PF, er dette et ok produkt? og hvor mye bør jeg ta av dette, og hvor ofte? Har dere evt noen andre produkter å annbefale?

5645127[/snapback]

 

Ikke vits å gå på kreain nå. Bare bortkasting av penger :).

 

5645185[/snapback]

 

Jeg snakka med eieren av Budo-fitness i Oslo, og han sa at kreatin hadde en veldig bra effekt. De eneste som ikke merket noe av det, var de som ikke drakk nok vann. Mens man går på det bør man drikke ca 3 liter mer vann om dagen. Han sa også at kreatin var såpass effektivt at det sto på dopinglista i flere land, bl.a frankrike.

Det må sies at jeg ikke går på det da, da fruen satt foten ned :blush:

Lenke til kommentar
Har nå trent i noen uker, og gått på kreatin i denne perioden. Har nå planer om å begynne med proteiner og karbohydrater, samt å legge om kostholdet for å få litt fart på muskelbyggingen.

 

Har planer om å kjøpe en 2.5kg dunk med 90+(sjokolade), ettersom jeg ble annbefalt denne tidligere i denne tråden.

Hvor mye bør jeg ta av dette? ser noen her nevner 30g 3 ganger om dagen, er dette greit nok? bør jeg ta mer de dagene jeg trener? eller mindre de dagene jeg ikke trener?

 

Har også sett på Karbohydrater, og tenkte på Carbo Fuel fra PF, er dette et ok produkt? og hvor mye bør jeg ta av dette, og hvor ofte? Har dere evt noen andre produkter å annbefale?

5645127[/snapback]

 

Ikke vits å gå på kreain nå. Bare bortkasting av penger :).

For å få fart på kostholdet ditt må du se på proteintilskudd som er tilskudd. Dermed bør du spise hver andre time.

Feks.

0700 frokost. 80g havregryn, 5 skiver brød med proteinfyldig pålegg, 1x proteinshake

0900 frokost nr2: banan og eple

1100 lunch1: 200g kylling, 100g ris

1300 lunch2: 5 brødskiver med proteinholdig pålegg

1500 førtrening: proteinshake med carbofuel, 3-4brødskiver med masser pålegg (tunfisk elns)

1700: Etter trening: karbohydrater (banan, carbofuel elns)

1800: middag: 350-400g kylling, 100g ris, grønnsaker

2000: 5 brødskiver med makrell i tomat, 50-60g ris, proteinshake med 5ss rapsolje

2200: proteinshake med 5ss rapsolje.

 

Ca. mitt kosthold :)

5645185[/snapback]

hvordan klarer du å spise så mye? bruker nesten en halv time på en skåle med havregryn og en frukt, til frokost og da er det stopp. Men du har vel en annen vektklasse enn jeg og da. Men merker tydelig forsjell med å begynne med protein pulver, kjennes formelig som om musklene vokser og mere energi til 6 trenings dager i uka. Har også funne ut at jeg ska skrive ned antall reps og kilo på øvelsene jeg gjør så jeg kan se fra uke til uke. På den måten ser jeg jo fort framgang og kan øke hele tiden istede for å tenke så mye på siste økt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...