Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Men , sier dere i fra når dere ser noen gjør noe idiotisk? :p

Ser jeg folk som trener på en måte som kan gi skade så sier jeg fra, men er det bare snakk om dårlig teknikk så lar jeg være. Er en kar på senteret som trener 1/8 knebøy med pussypad, belte og joggesko, trener benk ved å jokke stanga opp og ned med en 10cm bane og har generelt dårlig teknikk. Han rydder aldri opp etter seg, så jeg lar være å kommentere feilene hans som hevn. Stygt av meg, men jeg liker å tenke på hvor lite fremgang han må ha :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mage, situps med vekt 4x8

Knebøy 5x5

Markløft 3x8

Benkpress 3x8

Incline benkpress manual 3x8

Barbell rows 3x8

Bicepscurl 3x5

 

Hva tror dere om dette programmet for muskel- og styrkebygging?

Dropp situps og bytt til en annen mageøvelse som ikke herper ryggen din, f.eks cable crunches, og ta mageøvelsen sist i programmet (du vil ikke ha magemuskler som failer under markløften din)

 

Hvorfor løfter du tyngre sett i curls enn i markløft?

Lenke til kommentar

Mage, situps med vekt 4x8

Knebøy 5x5

Markløft 3x8

Benkpress 3x8

Incline benkpress manual 3x8

Barbell rows 3x8

Bicepscurl 3x5

 

Hva tror dere om dette programmet for muskel- og styrkebygging?

Isolasjonsøvelser FØR tunge baseøvelser? HELL NO!

Man trener BESTANDIG de tyngste øvelsene først...

Lenke til kommentar

Hei. Har nettopp startet å trene seriøst, og nmålet er å få en fin å markert kropp. Spørsmålet mitt blir som følger: Hvordan fremgangsmåte skal jeg ha for å trene meg sterk å få muskler, samt forbrenne fett å få en markert kropp? Hva bør jeg spise? Hvor mye? osv..

 

Håper på seriøse og hjelpsomme svar, takk :)

Lenke til kommentar

Hei. Har nettopp startet å trene seriøst, og nmålet er å få en fin å markert kropp. Spørsmålet mitt blir som følger: Hvordan fremgangsmåte skal jeg ha for å trene meg sterk å få muskler, samt forbrenne fett å få en markert kropp? Hva bør jeg spise? Hvor mye? osv..

 

Håper på seriøse og hjelpsomme svar, takk :)

 

Nå har jeg faktisk fått akkurat de resultatene som du er ute etter, og hovedårsaken vil jeg si er et høyt proteininntak. Jeg har spist mye, og drikker daglig 4 proteinshaker.

 

Jeg fulgte i begynnelsen RYP grunnprogram som du kan se over på tn.no

 

Edit: Jeg har til informasjon kun trent i litt over 3 uker, og hadde kun 12% fett til å begynne med, men jeg har gått ned i fett, og merkbart opp i muskelmasse.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Ang det med personlige trenere, så er det helt likt på Elixia hvor jeg trener. De bryr seg kun om sine betalende kunder, og gidder nesten ikke hilse på oss andre. Ble faktisk tatt helt på senga da en ny ansatt sa hei til meg da han gikk forbi her om dagen.

 

 

 

btw, ang rare treningsprogram. Er 2 karer på ca 50 som har ett rart program. De trener bla a. bicepscurl med olympiastang, men det rareste er, 20 reps på alt, tror jeg må manne meg opp til og spørre hva de ønsker og oppnå med dette. Men overhørte han ene at han hadde lest eller hørt om dette programmet.

Lenke til kommentar

Deilig økt i dag!

 

Hadde ein "hald kjeft og løft"-haldning då eg gjekk opp til treningsrommet. Der var det sjølvsagt ein kar som løfta dei same vektene som dei siste 20 åra, stort sett rygghev og diverse variantar av bicepscurl. Med noko jævelsk musikk til (Celine Dion etc.). Han vart fort ferdig og eg satte på Tool!

 

Resten av treninga vart bam bam bam, flytt stålet for faen!

Eg har tidlegare høyrt ein del på metall og den slags på trening, men no blir det hardare og sintare. Det funka!

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ntCcu291N9E#t=282s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mage, situps med vekt 4x8

Knebøy 5x5

Markløft 3x8

Benkpress 3x8

Incline benkpress manual 3x8

Barbell rows 3x8

Bicepscurl 3x5

 

Hva tror dere om dette programmet for muskel- og styrkebygging?

Det der er ei liste med øvingar, ikkje eit program.

 

Listen, som du så fint kaller det, ser i hvert fall slik ut nå.

 

Knebøy 5x5

Markløft 3x6

Benkpress 3x6

Chins 3x5

Barbell rows 3x6

 

Snakk om å ikke klare å bestemme seg for noe, men man blir jo klokere hver dag.

Lenke til kommentar

Hva heter den siden der man kunne regne ut metabolic rate og noe anen bolic rate ved hjelp av å dra på sånne hjul på den aktiviteten som står listet?

 

Blir også å prøve meg på PF fremover nå. Virker som det kan være midt i blinken. Slippe og tenke på frokost, og gå rundt å tenke på at nå må jeg fylle på med næring, hele tiden.

 

Høres 2500kcal greit ut for meg på 180cm høy, 84kg og 18 år. Målet er og beholde muskelmassen og muligens gå litt opp, men minske fettprosenten noe.

Lenke til kommentar

Hva heter den siden der man kunne regne ut metabolic rate og noe anen bolic rate ved hjelp av å dra på sånne hjul på den aktiviteten som står listet?

 

Blir også å prøve meg på PF fremover nå. Virker som det kan være midt i blinken. Slippe og tenke på frokost, og gå rundt å tenke på at nå må jeg fylle på med næring, hele tiden.

 

Høres 2500kcal greit ut for meg på 180cm høy, 84kg og 18 år. Målet er og beholde muskelmassen og muligens gå litt opp, men minske fettprosenten noe.

Her.

 

Ja, det høres greit ut det. Har nesten samme mål som deg, og lå på det samme da jeg prøvde å øke samt kutte på en gang.

 

Jeg ser din H og høyner med Undertow:

http://www.youtube.com/watch?v=A46dVwpd71o

Lenke til kommentar

Listen, som du så fint kaller det, ser i hvert fall slik ut nå.

 

Knebøy 5x5

Markløft 3x6

Benkpress 3x6

Chins 3x5

Barbell rows 3x6

 

Snakk om å ikke klare å bestemme seg for noe, men man blir jo klokere hver dag.

Skal du trene dette kvar dag, tre dagar i veka, fire, skal du dele øvingane opp frå dag til dag osv?

Lenke til kommentar

Ang det med personlige trenere, så er det helt likt på Elixia hvor jeg trener. De bryr seg kun om sine betalende kunder, og gidder nesten ikke hilse på oss andre. Ble faktisk tatt helt på senga da en ny ansatt sa hei til meg da han gikk forbi her om dagen.

 

 

 

btw, ang rare treningsprogram. Er 2 karer på ca 50 som har ett rart program. De trener bla a. bicepscurl med olympiastang, men det rareste er, 20 reps på alt,

tror jeg må manne meg opp til og spørre hva de ønsker og oppnå med dette. Men overhørte han ene at han hadde lest eller hørt om dette programmet.

 

Ifølge rippetoe er faktisk bicepscurl med olympiastang bedre enn med en stang.

Lenke til kommentar

Listen, som du så fint kaller det, ser i hvert fall slik ut nå.

 

Knebøy 5x5

Markløft 3x6

Benkpress 3x6

Chins 3x5

Barbell rows 3x6

 

Snakk om å ikke klare å bestemme seg for noe, men man blir jo klokere hver dag.

Skal du trene dette kvar dag, tre dagar i veka, fire, skal du dele øvingane opp frå dag til dag osv?

 

Jeg gjør disse øvelsene Mandag, Onsdag og Fredag. Hadde første dag med disse øvelsene i dag, og må si at markløft er en genial øvelse. Jeg fikk brukt muskler jeg ikke har trent hardt på lenge.

 

Chins var derimot veldig tungt, og jeg klarte kun 3 rep. Jeg er usikker på om jeg gjorde det rett dog. Får sjekke på YouTube.

 

Edit: Lol, jeg gjorde chins med hendene feil vei...

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Knebøy 5x5

Markløft 3x6

Benkpress 3x6

Chins 3x5

Barbell rows 3x6

 

Jeg gjør disse øvelsene Mandag, Onsdag og Fredag. Hadde første dag med disse øvelsene i dag, og må si at markløft er en genial øvelse. Jeg fikk brukt muskler jeg ikke har trent hardt på lenge.

 

Chins var derimot veldig tungt, og jeg klarte kun 3 rep. Jeg er usikker på om jeg gjorde det rett dog. Får sjekke på YouTube.

 

Edit: Lol, jeg gjorde chins med hendene feil vei...

Eg ville delt det opp. Knebøy og markløft på same dag blir etter min meining alt for mykje.

Du kan godt dele opp resten og, grovt sett på bryst og rygg.

 

Gymmet mitt har bare manualer med intervaller på 2 kg, noe som betyr at i øvelser der jeg bruker to manualer må øke med 4 kg totalt. Dette fungerer dårlig med for eksempel RYP der man i perioder skal øke med så lite som under 1 kg. Hvordan kan jeg best mulig utnytte dette?

Legg på når du kan. Om du legg på 1kg her og der eller 4kg sjeldnare betyr ikkje stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...