Gå til innhold

Klokking av Nvidia Geforce 4 TI 4200 AGP 8x


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en kompis som har overklokket sitt Gainward GeForce 4200ti med originalkjøling til 297 stabilt i core.. i en lav stuetemparatur (19-20c) kjører kortet stabilt på 311(kortet lot seg klokke til opp i over 320 før det restartet etter en stunds spilling) , ram'en på 527.. dette har blitt klokket stabilt til 563, men virker bedre når det kan utnytte spenningen det får tilgode på litt lavere hastigheter.

 

:thumbup: Noen over?

 

Mvh

 

 

 

edit: Dette kortet er forresten agp 4x utgaven som var til salgs for over to år siden :tease:

Endret av Paddington_V1A
Lenke til kommentar
gjesp...

Jeg har også 4x utgaven (MSI ting..)

 

Slo deg på målstreken med noen mhz...

 

Hvis jeg bare kan finne ut hvordan jeg kan laste opp et bilde her så sakal du få se..

Resultatet ble forøvrig:

Core:298

Minne:567

 

Er overasket over at jeg ikke fikk noen artifacs, siden jeg tidligere har prøvd minne opp til 580, og sett noen prikker og streker på skjermen.

 

 

EDIT: bah..trodde du sa det var 297 som høyeste klokk på skjermkortet....

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Jaha...

Hvilke andre specs har han kompisen da ?

 

Kunne vært artig å se hvem som fikk høyest 3Dmark....

 

Da vet jeg iallefall hva jeg skal gjøre på ikveld :D

 

 

Edit: PM sendt :devil:

Tada!

 

Prøvde å kjøre minne på litt høyere frekvens, men kommer noen små flekker som minner meg for mye om artifacs.

 

Tror det blir hjemmelaga kjøleribber i nær fremtid.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Det var vel kortet mitt det var snakk om  :omg: yep..dønn stabilt på 317/567 men opp til 324/581 uten artifacts :thumbup:  (foreløpig vel og merke) god idè med extra heatsinks, har tenkt litt på dette selv..mye varme som skal håndteres..

Må innrømme jeg bare tester de 4 game testene i 3dmark, og bare sett etter artifacts, og ikke om det er stabilt i spill og lignende...

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Har prøvd å kjøre Richard Burns Rally og mange andre spill som er kjent for å tyne en middelmådig maskin ganske bra :blush: har enda tilgode å oppleve artifacts, eller at det "fryser" seg i noen spill i 317/567-324/581

Selv velger jeg å vise til fart som jeg vet kortet er godt for, ikke hva jeg har mulighet til å klokke det opp i :)

Endret av LYStGASS
Lenke til kommentar
Det var vel kortet mitt det var snakk om  :omg: yep..dønn stabilt på 317/567 men opp til 324/581 uten artifacts :thumbup:  (foreløpig vel og merke) god idè med extra heatsinks, har tenkt litt på dette selv..mye varme som skal håndteres..

Må innrømme jeg bare tester de 4 game testene i 3dmark, og bare sett etter artifacts, og ikke om det er stabilt i spill og lignende...

Kjørte 3dMark2001 i default 1024x768/32bit med

AMD 1800 pc2100(266)

2x256mb DDR266 pc2100 TwinMos cl.2.5 ram

Gainward Geforce4 ti4200-med originalkjøling(324/581)

:whistle:

dagens score var 10005 :w00t:

Lenke til kommentar

Er det egentlig så sammenlignbart disse 2 resultatene(3D-Mark)?

 

Ser at LystGass & Arne Anka har samme mengde minne(men Arne Anka sine er raskere) + samme grafikkort..........

 

Mener det skal være en forskjell på en AMD XP? 1800(LystGass sin) og en A64 3700(Arne Anka sin) :p

 

Er vel kanskje ikke så rart at Arne Anka dobler scoren sin i forhold.

 

Uansett, bra klokking :thumbup:

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...