Gå til innhold

PC spill skylden for ungdomsvold?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Voldelige dataspill er laget for å bli kvitt all aggresjonen du får i løpet av dagen.

Slå ett lik med en klubbe eller ett q-ben i 2-3min., det hjelper godt når du er sur!

Tviler på om målet til spillmakerne bak det meningsløse, dårlige, stygge "Manhunt" var å få ut folks sinne... Spillmakere skal ikke ta på segf noe psykologansvar...

EDIT: Måtte bare rettskrive innlegget ditt litt... Makan.

Endret av pain
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Altså.. Jeg tror folk har blitt banka opp på gata selv før GTA som til verden ;)

Men jeg tror fler blir det nå ;)

Jeg mener at visst man er "dum" nok til å bli påvirket av spill å gjøre slike handlinger, kan man ikke være i normal tilstand :ermm:

Skrevet

Det er godt mulig man ikke er helt ved sine fulle fem om man etter første gang å ha prøvd GTA går ut og jacker et par biler og så skyter noen purk, men det er ikke det som er diskusjon her. Diskusjon går ut på om man i det hele tatt blir påvirket.

Skrevet

Jeg ser det er utrolig mange her som sier "dum nok til å blir påvirket av spill" o.l. Hvor gamle er dere? Vet dere ikke at mennesker blir påvirket av alle slags inntrykk fra omverdenen? Det er ikke snakk om at man blir en helt annen person, men jeg skal love dere at hver eneste en av dere har blitt påvirket av voldsspill, hvis dere har spilt det.

Det er omtrent det samme som å tro at man ikke har blitt påvirket av foreldre og venner (miljø) i hele oppveksten, tror dere virkelig det??

Skrevet

Min personelige mening er: Jeg tviler på at dataspill har noe med vold i ungdomsmiljøene i Norge, men en gutt på 5-6-7 år skal jo ikke sitte å spille doom 3, hitman, GTA spillene. For når man er så ung, er det ikke sikkert man skjønner forskjellen på spill og virkelighet, og det kan jo ha konsekvenser i framtiden.

Skrevet

Man blir påvirket av alt her i verden. Venner og familie påvirker deg, miljøet rundt deg påvirker deg, det samme gjør voldsfilmer og voldsspill. Hvis du vokser opp i et nabolag fult av folk som går rundt med kniver om natten osv. Så klart det påvirker deg til en viss grad. Spiller du voldsspill som Manhunt og attpåtil synes at dette spillet er gøyt så er du blitt påvirket samma hva du måtte mene. Så klart blir du ikke morder allene ved å spille Manhunt, så man skalle ikke bare gi skylden på spillene. Men jeg tror at alt rundt oss påvirker oss, og voldsspill er også en av de tingene som påvirker oss.

Skrevet

Hmm. Vært masse bråk med det der oppgjennom tidene. Men det skyldes mere en pshykisk tilstand enn spillt. Slik at for dem virker spillet som virkelighet. + at hvis du er på kanten av å flippe så kan et voldelig spill faktisk få deg til å vippe over kanten. (snakker ikke av egene erfaringer ;))

**Kan hende dette er nevt før, men jeg hadde ikke tid til å lese igjenom hele tråden**

Skrevet

problemet er jo at mange ungdommer ikke kjenner begreper som "respekt" og "ydmykhet" osv osv..

En vakker dag må de ta seg sammen og få jobb og familie dem og. Jeg koser meg når jeg ser drittunger ødlegger livet sitt over idiotisk piss som vold og dop osv osv..

All skyld ligger hos unga selv, så nå er det på tide folk slutter å legge skylden på alt annet, ikke rart drittunga ikke blir bedre da, når vi bare fokuserer på feil ting.

når det gjelder å spille voldelige spill så er det selvfølgelig viktig at foreldrene passer på at personen som spiller har et sunt forhold til spill, og klarer å skille tvert mellom virkelighet og spill (selvfølgelig lar man ikke lett påvirkelige barn spille voldelige spill).

Skrevet (endret)
En vakker dag må de ta seg sammen og få jobb og familie dem og. Jeg koser meg når jeg ser drittunger ødlegger livet sitt over idiotisk piss som vold og dop osv osv..

Haha, for et jævla idiotisk utsagn, jævlig bra holdning gammer'n. Åpn opp øya og se hva som skjer før du dømmer omtrent alle levende ungdommer. Jævla idiot.

En annen ting, må man få seg familie? Hva faen? Livet handler om mer enn 8-4 jobb, kone, barn, golden retriever og kjøre Volvo vettu. Men det veit ikke du noe om.

Endret av odex
Skrevet

All skyld ligger hos unga selv, så nå er det på tide folk slutter å legge skylden på alt annet, ikke rart drittunga ikke blir bedre da, når vi bare fokuserer på feil ting.

Utrolig, er du helt idiot i hodet? Du mener altså at "drittunger" som som ødelegger livet sitt har all skyld selv? Da er du bare dum. Vi får se om du koser deg hvis din "drittunge" ødelegger sitt liv! :nei:

Skrevet
Altså.. Jeg tror folk har blitt banka opp på gata selv før GTA som til verden ;)

Men jeg tror fler blir det nå ;)

Og jeg tror det bor flere personer på kloden nå enn før GTA kom... :p

Men kan nok hende at noen blir påvirket av GTA ja, men de er nok syke i hodet fra før av at uansett ville de blitt påvirket om det var en film eller et "harmløst" spill... :)

Skrevet

Hvordan kan noen si at pc spill, eller spill til ps2 osv har skylden for vold? Personlig får jeg mer lyst og gå berserk av politikere som prater dritt på tv enn av en person i et spill som dreper monstre og guffne greier, eller folk.

Skrevet

Vi frykter at dette er en trend, kanskje en slags videreføring av PC-spill, sier politiførstebetjent Larsen.

Javel :hm:

PC spill skylden for ungdomsvold?

Neppe, kanskje ein liten % :D

Skrevet (endret)

Er enig i det fleire her seier om at alt påvirkar oss til ein viss grad. Problemet til dei folka som begår sånne grusome handlingar er at dei ikkje har fått nok positiv påvirkning, frå foreldre, miljø, osb. Altså ikkje spela i seg sjølv, men for mykje påvirkning frå spel og for lite påvirkning frå andre ting.

Slik trur i alle fall eg det kan henge saman. :hmm:

Edit: SkrIVeleiF

Endret av MK_Blackbird

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...