Gå til innhold

*OPPDATERT* Ny fisk, hvilken er best..


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Lenge siden sist jeg har postet noe særlig på WDS-forumet, men nå prøver jeg meg på "comeback"... :wee:

 

Jeg har laget ett design på en russeside (for en/ett bil/crew), siden skal lages i Flash (spar meg for kommentarer ang. Flash). Jeg har forsøkt å lage det orginalt og litt flashy/fancy, og selvfølgelig ett slags russepreg på siden. Navn på russbilen og crewet vårt er ukjent (må få skaffa bil først) så jeg har ikke lagt til noen logo eller tekst av den slags enda, men den har jeg planer om å plassere på den "feite" røde formen, eller på toppen, over det lille "vinduet" med oversikt over "artikler".

 

Anyways... jeg lurer på hva folk her på forumet vil si ang. designet... gi meg litt krtikk, og gjerne noen tips også.

 

Og forresten, menyen er jeg veldig usikkert på, så vil spessielt få høre/lese noen synspunkter om den også.

 

jaja her er "fisken": FISK.HTML

 

Og en liten ting til: Fisken er ikke ferdig, legger den her kun for å få litt synspunkter før jeg jobber videre med den... :wee: :wee:

 

 

EDIT: Nå har jeg oppdatert fisken, laget en version som gir meg litt større plass til tekst.

 

HER ER FISK2.HTML

 

Si gjerne hvilken du synes er best

Endret av Prowl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  • Fikk litt assosiasjoner til Cola med de boblefargegreiene...
  • Blir kanskje en anelse trangt på siden. Du har satt av store plasser til rammer, menyknapper og header, men til innholdet, som jo er det viktigste, har du vært litt for gjerrig med plassen.
  • Finnes det ikke noen gode ord for crew og events på norsk? For nå er det norsk og engelsk annenhver gang på menyen.
  • Hvis ikke bildene av russebilene hadde vært der så ville jeg sagt at menyknappene tilhørte en filmside (en colafilm?) eller noe, men de var en spennende tanke, men gi de litt mer russepreg.
  • Den egenutvikle scrolleren blir veldig liten, tenk på de som ikke har musehjul, de kommer til å slite med å trykke seg nedover på siden...

Konklusjon:

 

Litt mindre overdimensjonerte "andre ting" og la innholdet være det som preget siden, ikke meny, rammer og header. Den er i tillegg litt klumpete. Gi den enda en touch av russ i tillegg og du har en meget stilig side :thumbup:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
[OT]AAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGG!!! Skjønner ikke hvor dere får alle ideene deres fra :cry: [OT]

 

jeg likte den :thumbup:

men ved første øyekast lingner den ikke på noen russeside..

legg til noe som gjør at med en gang en bruker går inn så ser han/hun med en gang at det er en russeside :yes:

 

m.v.h Christian

Vel når jeg legger til tekst på norsk, tittel, logo osv så skjønner de fleste at det er en russeside...

Lenke til kommentar
  • Fikk litt assosiasjoner til Cola med de boblefargegreiene...
  • Blir kanskje en anelse trangt på siden. Du har satt av store plasser til rammer, menyknapper og header, men til innholdet, som jo er det viktigste, har du vært litt for gjerrig med plassen.
  • Finnes det ikke noen gode ord for crew og events på norsk? For nå er det norsk og engelsk annenhver gang på menyen.
  • Hvis ikke bildene av russebilene hadde vært der så ville jeg sagt at menyknappene tilhørte en filmside (en colafilm?) eller noe, men de var en spennende tanke, men gi de litt mer russepreg.
  • Den egenutvikle scrolleren blir veldig liten, tenk på de som ikke har musehjul, de kommer til å slite med å trykke seg nedover på siden...

Konklusjon:

 

Litt mindre overdimensjonerte "andre ting" og la innholdet være det som preget siden, ikke meny, rammer og header. Den er i tillegg litt klumpete. Gi den enda en touch av russ i tillegg og du har en meget stilig side :thumbup:

Skal fikse så det blir bedre plass... scrollen skal garantert vekk uansett.

Men siden er bare en slags "showoff", så det skal ikke bli veldig mye innhold på siden. Som sagt, når logo og alt det der kommer på så vil man se tydeligere at det er en russeside.

 

Takk...

Lenke til kommentar

En av de mer freshe sidene laget her. Vanligvis er det bare en stripe nedover, men noe skygger her og noen skygger der. Ikke det at det ikke er pent og greier, men det du gjør her er spennende og mer interessant.

 

Bildene er kanskje av litt dårlig kvalitet? Sanser litt kornete bilde, men ellers bra. Man får en sånn en "wow"-følelse når man entrer sida di.. Russen skal jo være litt flashy også, så trenger ikke følge alle reglene for "ei god nettside"..

Lenke til kommentar

Hipp og hoy - orginalt og fint å se på. =)

 

Det er dog visse ting som for meg er litt uklart. Vil oppsettet være slik det er nå på alle undersidene, eller vil kanskje feltet som ser ut til å inneholde «Siste nyheter» eller liknende trekkes sammen under visning av artikler eller undersider?

 

Hvordan kommer logoen til å se ut (harmonere?) med websiden?

 

Hvordan vil en eventuell hover-effekt i menyen se ut?

 

Som den hobbywebdesigneren og -disseren jeg har utviklet meg til å bli, må jeg også si at det ved første øyekast kan se ut som at brukervennligheten kanskje ikke er fra aller øverste hylle. Jeg skal prøve i ytterste grad å spare deg for nedrakking av flash, men jeg vil poengtere at scrolleren vil være tungvint å lese lange artikler med.

 

Det er uansett en spennende stil du kjører; rent og pent med innslag av grounge. Synes du takler det godt.

 

Til slutt vil jeg bare si at siden kanskje ikke harmoniserte så godt med bakgrunnsfargen. Tenk over bakgrunnsfargen én gang til - og vurder om du kanskje skulle ha lagt på et mønster eller muligens en mer utbrodert overgang mellom selve siden og bakgrunnen.

 

Fin side!

 

Mikael Berg.

Lenke til kommentar
En av de mer freshe sidene laget her. Vanligvis er det bare en stripe nedover, men noe skygger her og noen skygger der. Ikke det at det ikke er pent og greier, men det du gjør her er spennende og mer interessant.

 

Bildene er kanskje av litt dårlig kvalitet? Sanser litt kornete bilde, men ellers bra. Man får en sånn en "wow"-følelse når man entrer sida di.. Russen skal jo være litt flashy også, så trenger ikke følge alle reglene for "ei god nettside"..

Det er ikke dårlig kvalitet på bildene, det er laget slik med vilje.... på en måte gli inn med det lille grunge jeg har slengt inn i bakgrunn osv

 

Men takk skal du ha...

Endret av Prowl
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil ikke kommenter tilgjengelighet og slikt siden flash løsninger ofte ikke har det i fokus, og det er egentlig greit med en russeside.

Det som derimot ofte er et problem med flash sider er at de balanserer på en knivsegg mellom kul/stilig og bare slitsomt/trashy. Personlig synes jeg det første alternativet faller over på trashy, mens derimot nummer 2 ser meget kul ut... Jeg likte den veldig godt...Eneste jeg evt, vil kommentere er at menyfonten er litt tykk og med litt mye antialiasing, slik at den blir litt tung å lese... ellers veldig stilig.

 

Cobos

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke kommenter tilgjengelighet og slikt siden flash løsninger ofte ikke har det i fokus, og det er egentlig greit med en russeside.

Det som derimot ofte er et problem med flash sider er at de balanserer på en knivsegg mellom kul/stilig og bare slitsomt/trashy. Personlig synes jeg det første alternativet faller over på trashy, mens derimot nummer 2 ser meget kul ut... Jeg likte den veldig godt...Eneste jeg evt, vil kommentere er at menyfonten er litt tykk og med litt mye antialiasing, slik at den blir litt tung å lese... ellers veldig stilig.

 

Cobos

Takk skal du ha...

Skal få fiksa teksten i menyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...