Gå til innhold

Størrelse på moderne drivere


Anbefalte innlegg

Satt akkurat og lastet ned nye drivere idag, og skvatt litt...

 

Driver til skjermkort (Radeon): 26,1 MB

Tastatur (diNovo) uten bluetooth-stack: 18,0 MB

Nettverkskort (Marvel): 9,7 MB!!!

Chipset (nForce): 30,5 MB

S-ATA (3112-A): 28,9 MB!!!

 

Totalt: 113,2 MB med kun drivere

 

Alvorlig talt, av og til lurer jeg på om produsentene tenker på at ikke alle har bredbånd. Driverpakken til ett enslig nettverkskort er på nesten 10MB, drivere til ett enkelt desktop er på 18,0MB, og da mangler blåtann drivere. Skjermkort drivere på 26MB, og chipset drivere på 30,5 MB. MEn det mest skremmende er S-ATA kontrolleren, med nesten 29 MB. Skjermkort driveren kan jeg nesten forstå, ettersom den inneholder mye optimaliseringer.

 

Jeg tror at produsentene bør tenke litt lenger, og faktisk lage drivere som er tilgjengelige for alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, muligens, jeg må faktisk innrømme at jeg ikke har vært på leting etter dette. Angående manualer trenger de ikke å inkludere disse med driverene, men å ha seperate nedlastinger. Jeg er for eksempel lite interrisert i å laste ned ein ungarsk sammen med tv-kort driverene mine. Og språk? Hvorfor skal det ta så stor plass? Hvor mange rd er det i ett vanlig kontrollpanel? tipper de lager ett kontrollpanel for hvert språk for "å spare tid"...

Lenke til kommentar

Hadde eg hatt ISDN eller modem så hadde eg blitt ganske oppgitt ja. Husker når eg fekk eit nettverkskort med drivarar på diskett, funka like fint dei.

 

Angåande skjermkortdrivarane så finnest dei utan kontrollpanel på 8,5MB, men dersom du har behov for kontrollpanelet så tar det 10MB og blir totalt 18,5MB.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...