Gå til innhold

Slik vurderer Gamer.no spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
Burde gjort om "Genialt" til Episk :D Får det til å høres større ut ;)

 

Uansett, greit å få vite hva man skal tolke utifra karakteren :)

"Episk" betyr ikke nødvendigvis "bra".

 

 

episk adj. [-]. fortellende

 

3166064[/snapback]

 

vil bare komme med et innspilll til denne "episk-diskusjonen," her på gamer virker det som om episk brukes som et meget positivt ord, utifra 2 10/10 anmeldelser;

 

Morrowind: "Dette er episk, og man opplever slikt kun noen få ganger i livet."

 

Halo 2: "Historia er av episke proporsjonar, og om ikkje den fantastiske underhaldninga spelet byr på skulle vere nok, vil du bli sittande litt til berre for å få med deg kva som skjer."

Lenke til kommentar
"gjennomsnittet ligger mellom 5 og 6"

 

Ligger gjennomsnitskarakteren over alle anmeldte spill mellom 5 og 6, eller menes det bare her at på en skala fra 1-10 så er 5 og 6 i midten ? 2 forskjellige ting.

 

Det er min erfaring at de fleste spill havner på en 7-8, så 5,5 er langt fra et faktisk vurdert gjennomsnitt, og den setningen der er da noe misvisende. Det er da heller ikke rart at folk faktisk misforstår karakterskalaen da de fleste spill havner på 7-8. Ser jeg 6 tenker jeg "dårlig spill" (det er jo faktisk 40% fra å være et godt spill) og 4 og ned er jo rent søppel

Endret av Jokque
Lenke til kommentar
Ligger gjennomsnitskarakteren over alle anmeldte spill mellom 5 og 6, eller menes det bare her at på en skala fra 1-10 så er 5 og 6 i midten ? 2 forskjellige ting.

 

Det er min erfaring at de fleste spill havner på en 7-8, så 5,5 er langt fra et faktisk vurdert gjennomsnitt, og den setningen der er da noe misvisende. Det er da heller ikke rart at folk faktisk misforstår karakterskalaen da de fleste spill havner på 7-8. Ser jeg 6 tenker jeg "dårlig spill" (det er jo faktisk 40% fra å være et godt spill) og 4 og ned er jo rent søppel

8607460[/snapback]

 

Her er fordelingen for Gamer.no siden begynnelsen:

 

1: 7

2: 34

3: 62

4: 85

5: 161

6: 257

7: 340

8: 328

9: 148

10: 15

 

Snittet er 6,565.

 

Når vi sier i artikkelen at gjennomsnittet ligger mellom 5 og 6, er ikke det først og fremst en beskrivelse av hvordan snittet ligger på gamer.no. Vi rekker ikke omtale alle spill, og det er sannsynligvis mye skrot vi aldri bruker tid på - samtidig som stortitlene gjerne innehar en del kvaliteter, og er mer fristende å bruke tid på.

 

Det vi mener med at snittet ligger mellom 5 og 6 er at middels gode spill vil havne i dette skiktet. Det er dog en vesentlig forskjell mellom de to karakterene: Hvis vi setter en 5, kan det leses som at spillet er omtrent midt på treet, men at det ikke holder til at vi vil anbefale et kjøp. Hvis et spill får en 6 derimot, er det et spill du bør vurdere å kjøpe etter at du har lest om hvilke svakheter du må være forberedt på.

 

Det hele er derfor grovt sett ganske enkelt: Hvis et spill får en karakter fra 1 til 5, fraråder vi et kjøp. Får det en karakter fra 6 til 10, tilråder vi et kjøp. Resten er opp til deg, til din smak og til hva du tror du vil like, og til din lommebok.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
  • 8 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...