Gå til innhold

Talentløse Komplett


Anbefalte innlegg

Det er et par ting som gjør at jeg IKKE handler med pc-byggeren hos Komplett.

 

1. Løsningen *krever* Internet Exploder. Jeg bruker ikke IE (eller windows), og er følgelig en uønsket kunde.

 

2. Løsningen *krever* at man logger inn for å benytte pc-byggeren. Dermed må jeg dille med brukernavn & passord bare for å kunne lage en test sammensetning, slik at jeg kan sammenligne de med en annen leverandør. Nei, det gidder jeg ikke. Dessuten liker jeg ikke at registreringen åpner for muligheten til å logge hva jeg gjør i byggeren.

 

Har opplevd å måtte betale gebyr for en "testet og funnet i orden" sak hos de. Hadde kjøpt hovedkort + cpu. "Noe" virket ikke, så de testet cpu'en som var ok. Fant etterhvert ut at hovedkortet var defekt, men fikk jeg tilbake gebyret for den første testen? Neida.

 

Komplett nekter også å levere bærbare maskiner uten OS.

 

Oppfordrer derfor til å boikotte Komplett. Det finnes nok av seriøse alternativer der ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg synes Komplett er bra jeg.. Kansje de har litt pesende webside.. Men de har bra kundeservice, rask levering og greie priser! Har _ALDRI_ opplevd noe negativt ved Komplett. Derfor er det det eneste stedet jeg har handlet, + Microplex da selfølgelig. Hadde alle vært like flinke som Microplex hadde det bare vært prisen som var avgjørende.

 

Jeg bor i Moss og bestilte en pakke fra Micropex og fikk den dagen etter :smile:. GW Mircoplex!

 

_________________

Mvh.

Simen Bakke

________________________

System: Merida Arapahoe, 20" Aluminiums ramme, Shimano Deore XT 24Gear, Shimano Rapidfire og TopGun Lite Dempere.

 

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-01 16:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:49, Yallis skrev:

Nuvel, komplott selger ødelagte/defekte varer som "demovarer" på webshoppen. dette er rett og slett alt av varer som er blitt returnert. livsfarlig.


 

Dette var vel en litt drøy påstand? Har du i det hele tatt belegg for en sånn uttalelse?

For min del, kan jeg aldri tenke meg at norges største databutikk er så useriøse.

Tvertimot, jeg har alltid opplevet Komplett som svært ryddige og serviceinnstilte.

Mulig at jeg har vært spesielt heldig, men tenk også på at med en slik omsetning / turnover som de har, så vil det nok år om annet forekomme feil og mangler, både på produkter og folk.

Nobody´s perfect!

_____________________________________________________

"Den som ingen utdannelse har, får heller bruke hodet"!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:27, bofh skrev:

1. Løsningen *krever* Internet Exploder. Jeg bruker ikke IE (eller windows), og er følgelig en uønsket kunde.


2. Løsningen *krever* at man logger inn for å benytte pc-byggeren. Dermed må jeg dille med brukernavn & passord bare for å kunne lage en test sammensetning, slik at jeg kan sammenligne de med en annen leverandør. Nei, det gidder jeg ikke. Dessuten liker jeg ikke at registreringen åpner for muligheten til å logge hva jeg gjør i byggeren.


 

Lol - hvis dette er noe å hisse seg opp over så er det jo bare å bruke en annen leverandør da...

 

Stakkars.

Lenke til kommentar

lol folk må jo alltid klage over noe.. PC-byggeren den trenger du ikke hvis du skal handle deler hos komplett da. Hvis du skal sammenligne priser så kan du jo like så godt bare putte alle delene du vil ha i handlekurven. Da får du samme pris.

 

Og demovarer heter ikke demovarer for ingeting. Alle burde vite at demovarer er en risiko å kjøpe. Hvorfor tror du det er billigere for demovarer?

Lenke til kommentar

Handler stort sett hos komplett selv jeg. Har også betalt gebyr fordi jeg sendte inn en vare jeg trodde var defekt som var iorden. (Syntes det er helt greit når jeg sløser bort tiden deres) Men neste gang en ting i PC`en ikke virker hører jeg ikke på MSI sin fancy D-Bracket som forteller deg hva som er galt under oppstarten.

 

Når det gjelder bærbare uten operativsystem så tror jeg man har krav på og få levert en PC uten operativ system hvis man ønsker dette. (Skal ikke si det helt sikkert men mener jeg har hørt noe slik en gang)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:49, Yallis skrev:

Nuvel, komplott selger ødelagte/defekte varer som "demovarer" på webshoppen. dette er rett og slett alt av varer som er blitt returnert. livsfarlig.


 

Hei,

 

Synes det er veldig trist at noen sitter med denne oppfatningene.

Vi har en egen kategori på vår webshop som heter Demovarer.

I denne kategorien finner man

- Varer som er returnert fra kunde på angrefrist, som er testet OK og lagt ut på web som Demo

- Erstatningsvarer som er kommet tilbake fra produsenten, og testet OK av produsent og lagt ut som Demo.

- Varer med skadet embalasje, som ikke kan selges som 100% og dermed må selges som demo.

O.l.

 

Alle varer som selges som demovare er merket med dette, og er testet ok, selges med redusert pris, og selges også med garanti for demovarer.

 

Dette er ikke alt av varer som er returnert, uansett årsak, i en haug. Vi går god for demovarer.

Varens tilstand, dersom noe avviker fra ordinær ny vare, (skadet embalasje, bulk, driver mangler og evt. andre ting) er i så fall beskrevet i infoen til produktet.

 

Men velger jo selv om man vil handle en demovare eller ei.

Det ville være en enorm sløsing med resurser og produkter å ikke tilby en kunde å kjøpe en fullt fungerende vare, bare fordi noen andre ikke vile ha det.

 

Håper dette var avklarende.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:49, Yallis skrev:

Nuvel, komplott selger ødelagte/defekte varer som "demovarer" på webshoppen. dette er rett og slett alt av varer som er blitt returnert. livsfarlig.


 

Har du belegg for å påstå dette?

 

Har selv handla demo hos komplett, og bortsett fra at utseendet på boksen som hk kom i, var det ingen ting å utsette på det !!

Lenke til kommentar

Veldig ryddig forklaring Komplett.no .

 

Til bofh:

"Logger noe du gjør i PC-bygger'n" ?? redd for at Intelvennene dine skal oppdage at du liker AMD ? hihi :razz: (sorry, men jeg bare måtte)

 

Jeg veit ikke helt hva som skjedde ang. den returen din siden du ikke gir noe info for det du sier. Hvis du sendte inn cpu'en fordi du trodde den var herpa, mens det var hk som var problemet, så er det bare rett og rimelig at du må betale for det. Hvis det var komplett.no som bad deg sende inn cpu uten hk, så bør du sende en mail/ringe å høre med dem, å slenge drit på nettet tjener ingen.

 

Grunnen til komplett.no selger bærbare med os, er fordi dem kommer slik fra Fujitsu-Siemens. Må ikke tro at komplett gidder å sette en kar til å legge inn Windows på alle bærbare som de selger. Blir jo på en måte likt som om du ville ha hk uten bios. De aller fleste bærbare kommer ferdig med OS fra fabrikk og da ligger kostprisen for os'et i innpris hos komplett. De kan jo ikke selge FS-recovery-cdn til noen andre hvis de tok den ut av esken. Du får heller ta deg bryet med å slette XP'n som følger med før du legger inn Linux'en din :wink:

 

Men sånn helt til slutt, vil jeg si at det er litt mistenkelig at du med hele TO postinger begynner å slenge såppass usaklig drit. Du jobber vel ikke for en skummel konkurrent til komplett vel... meget mystifysisk ja! :razz:

 

ufo

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:27, bofh skrev:

Det er et par ting som gjør at jeg IKKE handler med pc-byggeren hos Komplett.


1. Løsningen *krever* Internet Exploder. Jeg bruker ikke IE (eller windows), og er følgelig en uønsket kunde.


2. Løsningen *krever* at man logger inn for å benytte pc-byggeren. Dermed må jeg dille med brukernavn & passord bare for å kunne lage en test sammensetning, slik at jeg kan sammenligne de med en annen leverandør. Nei, det gidder jeg ikke. Dessuten liker jeg ikke at registreringen åpner for muligheten til å logge hva jeg gjør i byggeren.


Har opplevd å måtte betale gebyr for en "testet og funnet i orden" sak hos de. Hadde kjøpt hovedkort + cpu. "Noe" virket ikke, så de testet cpu'en som var ok. Fant etterhvert ut at hovedkortet var defekt, men fikk jeg tilbake gebyret for den første testen? Neida.


Komplett nekter også å levere bærbare maskiner uten OS.


Oppfordrer derfor til å boikotte Komplett. Det finnes nok av seriøse alternativer der ute.



 

Komplett.no er den beste webshoppen jeg har vært borti... Billig og bra... :grin:

Ukens tilbud er også et stort pluss :smile:

 

Liker du ikke Komplett.no, så er det jo ingen som bryr seg om du skifter...

 

Grunnløs syting om hvilken webshop ANDRE enn deg selv bør bruke - det bør du holde for deg selv...

 

Du høres ut som en forbanna 14tiss...

Lenke til kommentar

er godt fornøyd med komplett jeg.. har handla alle mine pc'er der.. returnert varer flere ganger pga feil og har aldri vært noe tull der..

 

Har også fått igjen utlagt porto for varer som er feilsendt.. (skulle vært sendt til en venn av meg, ikke adresse som stod i "profilen")

 

samt jeg returnerte et voodoo3 kort (for 2 gang) som hadde klikka.. fikk et GF2 32mb kort tilbake :wink:

Lenke til kommentar

Altså, folk som får defekte varer pleier å sende dem tilbake(og komplett er ansvarlige for returporto), så det vil være direkte ulønnsomt for dem å selge varer dem veit er defekte.

 

Men nå må du huske på at det er en grunn til at det heter demovarer da! Det er brukt, ofte av klønehuer som anger og bruker returretten sin. Gudene veit hva en trettenåring kan gjøre med et hovedkort :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 10:54, Yallis skrev:

Quote:


Den 2002-05-29 01:52, Shepherd skrev:

Har du belegg for å påstå dette?


 

vel, jeg og en komis handla to hk som billige demovarer, bege var defekt.

 

computerworld skriver mye negativt om komplott:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Yallis på 2002-05-29 10:57 ]</font>

 

1. Computerworld har skrevet mye useriøst gjennom sin levetid. De er i det hele tatt ganske useriøse i sin behandling av lesere også. Det er ivertfall min oppfatning.

 

2. Det de skriver i den linken du viser til kan ikke bevises. Kunden kan være misfornøyd med Komplett og vil sverte de, eller rett og slett bare komme i avisen.

 

3. Hvordan vet kunden (og Computerworld) at selgeren ikke la nettverkskortet i en hylle for returnerte varer, eller bare la det der midlertidig på grunn av mange kunder. Ofte lang kø i Kompletts butikker.

 

4. Tror du Komplett hadde hatt så lang kø hvis folk var misfornøyde? Og nei, det er ikke kø av klagere, jeg har stått i samme kø ett titalls ganger og har aldri opplevd folk som har klaget, bare folk som har kjøpt eller fått info og priser.

 

5. Har du kjøpt defekte varer så får du pengene tilbake eller nytt produkt selv om det er demovarer. Har dere ikke sendt HK tilbake så er det deres egen skyld. Og ettersom begge var defekte... det er ikke dere det er noe feil med da? Dere må ikke ta på HK uten å være "avelektrisert" eller hva det heter. Det må behandles veldig forsiktig osv... Tusenvis av grunner til at ett HK kan ha blitt defekt etter at det ble sendt fra butikken til dere slår på maskinen med det nye HK i.

 

6. Komplett har flere kunder enn noen annen Web-shop i Norge. Er det da rart om de får noen flere klager også?

 

7. Han som lagde denne tråden må være ansatt i en annen web-shop. De første innleggene han har laget her på hardware.no er jo kun for å sverte Komplett og bedt folk om å boikotte komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...