Gå til innhold

Talentløse Komplett


Anbefalte innlegg

Selv er jeg bare halvveis fornøyd med Komplett,har bestilt en del fra web-shoppen deres.Som regel så har det gått greit men sist gang er jeg IKKE fornøyd med.Bestilte ett skjermkort til 4.500kr,og de klarte alikevell og sende meg feil kort.Kom ikke på tale att jeg reiste inn til sandefjord og fikk det byttet der,måtte sende det til dem,altså:

Ca. 3Virkedager før dem får det.

ca. 3Virkedager før de får sjekket att det virkerlig er galt kort.

Ca 3.Virkedager før jeg har det igjen.

 

I denne tiden blir jeg da sittende uten PC,jeg er ganske avhengig av den pga hjemme-lekser.

Syns ikke hyggelige mennesker i support-telefonen veier opp for dette:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vert trofast kjøper hos komplett.no siden jeg begynte å kjøpe datadeler. har alltid fått god service og rask levering. Men nå, siste jeg bestilte var en pakke med 3 kabler og en pk cd'er på spindel. Det bestilte jeg torsdag forrige uke. Jeg hadde virkelig bruk for de kablene. Først i dag får jeg leveringsbekreftelse. jeg har vert innpå konto-sidene 3 dager på rad og da har det stått på plukkliste. de hadde alle varene, 100+ på alle. i tilegg måtte jeg da vente dagevis før de så på den. nå har jeg helt sluttet med komplett.no tror jeg, går over til psdata, de ser seriøse ut.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 00:05, fondus skrev:

Jeg har vert trofast kjøper hos komplett.no siden jeg begynte å kjøpe datadeler. har alltid fått god service og rask levering. Men nå, siste jeg bestilte var en pakke med 3 kabler og en pk cd'er på spindel. Det bestilte jeg torsdag forrige uke. Jeg hadde virkelig bruk for de kablene. Først i dag får jeg leveringsbekreftelse. jeg har vert innpå konto-sidene 3 dager på rad og da har det stått på plukkliste. de hadde alle varene, 100+ på alle. i tilegg måtte jeg da vente dagevis før de så på den. nå har jeg helt sluttet med komplett.no tror jeg, går over til psdata, de ser seriøse ut.


 

Når ting som dette skjer, har jeg bare tatt en rask telefon og de har sendt det dagen etter. Smart :wink: hva?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:49, Yallis skrev:

Nuvel, komplott selger ødelagte/defekte varer som "demovarer" på webshoppen. dette er rett og slett alt av varer som er blitt returnert. livsfarlig.


 

Hvorfor i huleste kommer du med en slik påstand? har du noe som helst belegg for den, eller jobber du kanskje for konkurenten? Man har jo returrett på demobrukte varer hos komplett. Kjøpte demobrukt prosessor, og fikk beskjed om at det var samme 3 års garanti på den som om den skulle være helt ny...

Kanskje du liker å slenge dritt om ting du ikke aner hva du snakker om?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 02:21, cyclo skrev:


Hvorfor i huleste kommer du med en slik påstand? har du noe som helst belegg for den, eller jobber du kanskje for konkurenten?


 

Dette stod det om i media..... Var det IT-avisen? Kan alltids leite det opp til deg dersom du vil ha det svart på kvitt. Ein ting er å kjøpe demobrukte varer, ein annan ting er å kjøpe ting som du trur er nye men som viser seg å vere brukt (f.eks en hdd som i tilfellet med koplett). Men det som skjedde med komplett har vel ikkje skjedd meir enn ein par gonger (sjølv om det er ein par gonger for mykje).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 03:01, oleredv skrev:

Quote:


Den 2002-06-01 02:21, cyclo skrev:


Hvorfor i huleste kommer du med en slik påstand? har du noe som helst belegg for den, eller jobber du kanskje for konkurenten?


 

Dette stod det om i media..... Var det IT-avisen? Kan alltids leite det opp til deg dersom du vil ha det svart på kvitt. Ein ting er å kjøpe demobrukte varer, ein annan ting er å kjøpe ting som du trur er nye men som viser seg å vere brukt (f.eks en hdd som i tilfellet med koplett). Men det som skjedde med komplett har vel ikkje skjedd meir enn ein par gonger (sjølv om det er ein par gonger for mykje).

 

At det står noe om dette i media, betyr da for svarte **** ikke at det er det som er tilfelle hele tiden!!!! Når en ansatt driter seg loddrett ut, så er det HAN som har gjort tabben, og det er IKKE det samme som at det skjer hele ***** tida! Se til helvete å få litt mer innsikt FØR du åpner KJEFTEN!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 11:11, TomasK skrev:


At det står noe om dette i media, betyr da for svarte **** ikke at det er det som er tilfelle hele tiden!!!! Når en ansatt driter seg loddrett ut, så er det HAN som har gjort tabben, og det er IKKE det samme som at det skjer hele ***** tida! Se til helvete å få litt mer innsikt FØR du åpner KJEFTEN!


 

Så det du meina er at det som står i media er blank løgn? Skjønna at denne diskusjonen har blitt veldig omfintlig for deg, sidan noken kunne komme på den "vanvittige" ideen å kritisere komplett data litt. Det for helvete ikkje nødvendig å tru at dommedag er komt sjølv om ikkje alt som skjer hos dei er rosenrødt.

 

Når du seier at det er ein person hos komplett som gjer tabba så er det jo heile butikken som får den dårlige publisiteten, han jobba jo tross alt hos komplett. Dessuten så skreiv eg at det ikkje skjedde heile tida, så lær deg å LESE, før du uttala deg.

 

Har sjølv hatt diverse dårlige erfaringar med komplett, men eg gidd ikkje å ramse dei opp her. Men dette er jo sånt som kan skje overalt, og det skulle nesten berre mangle i eit så stort selskap at det går litt i surr i blant.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 15:28, fUsiOn skrev:

oleredv... det han mente tror jeg er at DU SKAL IKKE TRO ALT SOM MEDIA SIER..


Det gjer eg heller ikkje, men i denne konkrete saka var det jo ganske greit. Komplett vedgjekk jo at det hadde skjedd ein mennesklig svikt, og då er det jo greit.

 

Det å bruke denne saka som eit argument mot å handle hos komplett, kan nok vere å dra det litt langt, det finst tross alt verre eksempel hos andre nettbutikkar. Men det er jo heilt klart verdt å nevne!

Quote:


Husk når det gjelder levering av pakker.. så er det ikke alltid komplett(eller webshopper generelt) sin feil. Posten kan også ha sin del i skylda at leveringen går tregt.


Selfølgelig.... Men det var ikkje det denne saka dreia seg om. At ting tar tid med posten veit eg meget godt. Har mykje dårligare erfaring med dei enn med komplett...:smile:

 

No føle eg at eg ikkje gidd å seie så mykje meir her sidan folk berre engasjera seg i mitt synspunkt ang. komplett, og det er tross alt ikkje eg som har starta denne tråden...:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 03:01, oleredv skrev:

Quote:


Den 2002-06-01 02:21, cyclo skrev:


Hvorfor i huleste kommer du med en slik påstand? har du noe som helst belegg for den, eller jobber du kanskje for konkurenten?


 

Dette stod det om i media..... Var det IT-avisen? Kan alltids leite det opp til deg dersom du vil ha det svart på kvitt. Ein ting er å kjøpe demobrukte varer, ein annan ting er å kjøpe ting som du trur er nye men som viser seg å vere brukt (f.eks en hdd som i tilfellet med koplett). Men det som skjedde med komplett har vel ikkje skjedd meir enn ein par gonger (sjølv om det er ein par gonger for mykje).

 

Har hørt historien om den harddisken. Synes ikke at et enkelt tilfelle er noe å henge seg opp i. Feil skjer. Dessuten er det der noe som skjer hele tiden. Kjøper man ericsson eller nokia telfoner, så er det svært ofte brukte telefoner som er blitt reparert. Skjønner ikke helt åssen butikkene tror dem skal slippe unna med slikt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 01:29, Yallis skrev:

Afseth
- liker ikke den arrogante attituden din. vel, vi er to erfarne databrukere. samme hovedkort, prosessor og ellers veldig likt oppsett. begge hk'ene var kokte. vel, vi sendte de jo selvfølgelig tilbake. vel, fikk nye. virket. vel-vel, er det feil med oss? vel..


vel, vil hverken flame eller gå off topic, men jeg tror du bør jekke deg ned et par hakk. du skaper dårlig miljø her på forumet, jeg gir deg en sjangse nå, men gjentar dette seg vil moderatorer bli varslet og oppfordret om å stenge kontoen din. orket forrestn ikke å lese hele postn din. (håper ikke du tar dett for seriøst, da det var pur svada). vel, vel.


vel, har heller ikke -så- mye mot komplott, men jeg har hatt dårlige erfaringer der, og handler heller andere steder der kundens interesser står (sitter) i høysetet. vel, vel, vel, vel.



 

Tror ikke du får moderator til å stenge min konto, for jeg har er langt mindre arrogant og useriøs enn mange andre her inne. Forstår egentlig ikke hva du syntes var så ille med mitt innlegg. Minnet foresten bare om at dere må bruke en sånn strap-sak som er festet til ramma mens dere installerer datakomponenter. Jeg bruker alltid det og har ikke opplevd at noe i min maskin har vært ødelagt da jeg har slått på maskinen (en gang kutta en IDE kontroller ut etter 6 måneder, men da hadde jeg ikke vært i maskinen på flere måneder).

 

Du innrømmer jo også at du ikke har lest hele posten min... da må jo det du ha lest ha blitt lest litt lite grundig? Tror du bør jekke deg ned litt og lese hele poster før du begynner å kjefte på folk. I mine øyne skaper du ett betydelig dårligere miljø her i forumet enn meg når du går rundt og truer med å "sladre" til moderatorene når noen har sagt noe til deg du ikke likte.

 

Men for all del, be gjerne moderator om å stenge kontoen min. Tror ikke du får til det. Uansett så kan man jo bare åpne ny konto etterpå, kan man ikke?

 

Synes selv jeg holder en seriøs tone her inne... en utfordring... finn andre poster fra meg her du ikke liker eller som du synes er "støtende" på noen måte.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-02 20:17, Afseth skrev:

Quote:


Den 2002-06-02 19:42, tunefish skrev:

Når det gjelder service, konstruktive dialoger og informasjon om rettigheter og komponeneter synes jeg komplett er en av de flinkeste.

Prisene deres er dog dessverre litt for stive til tider...


 

Man betaler da litt ekstra for god service :smile:

 

 

Ikke minst betaler man gjerne litt mer for å handle hos dem man alltid har brukt og føler seg trygg på :smile:

Lenke til kommentar

Hørte jeg noe om at PSdata var bra?? D er den verste crapen jeg noengang har hørt. Bestilte en komplett, ferdigbygd pc fra de for noen år siden.. Første jeg hørte når jeg prøvde den for første gang var: You may have a problem with your memory... tok en rask restart, kom meg helt inn i bios før hele maskina kresja.. etter utallige forsøk kom jeg meg omsider så langt at jeg fikk lagt inn OS før den kresja på nytt... Alt dette etter at PSdata liksom har testa maskina for stabilitet osv...

Sikkert posten som la inn et artig virus i biosen min.. JAH..

Kundestøtten måtte jeg vente ca 2 timer på får noen gadd å svare. De anbefalte å installere OS på nytt.. som om d hjalp. 3 uker senere fant de ut at d måtte være hovedkortet som d var noe galt med.. Sende inn hovedkortet og fikk et nytt et. Fucka d å.. Nå var jeg lei, hevde kjøpet og kjøpte meg en kongepc ho komplett..:smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: viking99 på 2002-06-09 18:34 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Alle PCer har feil =)

 

Men å hisse seg opp over at du må logge inn for å benytte PC byggeren er jo litt på kanten. dem har tom. laget så du kan bruke eMail og passord. mange andre har bruker ID som er umulig og husk fra sted til sted.. og andre shoper må du logge deg inn for å komme inn på siden..

 

Det må være et personlig probmel du har med det der.. kan umulig være så forbanna ille.

 

Og **** så folk klager... jeg må være en av 1000 eller noe som har fått hele deler 2 ganger på rad? fra alle steder jeg har bestillt. Kanskje det er noe personlig dem har i mot dere Haha :razz:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare som et svar for de som ikke liker at PCer bundles med operativsystemer.. Dersom du kjøper en slik maskin, er det bare til å ikke akseptere lisensvilkårene (EULA), for å så returnere evt Windows CD og lisens til butikken og så få tilbake de kronene lisensen kosta.. Verre er det ikke..

Lenke til kommentar

Har hørt mye om komplett og brukte produkter. Likevel har jeg personlig middels erfaring med komplett- virker som de noen av de ansatte ved kundeservicetelefonen er inkompetente, men ellers har jeg ikke hatt noen form for problemer med bedriften.

 

Anbefaler Multicom til de som vil ha god service.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-06 17:08, electr0nique skrev:

Bare som et svar for de som ikke liker at PCer bundles med operativsystemer.. Dersom du kjøper en slik maskin, er det bare til å ikke akseptere lisensvilkårene (EULA), for å så returnere evt Windows CD og lisens til butikken og så få tilbake de kronene lisensen kosta.. Verre er det ikke..


 

Jo, det er verre. For det du kom med der, det godtar INGEN butikk. Du kan jo ikke komme tilbake til Rimi med en tom Nugattiboks og kreve å få igjen penga for det boksen kosta !! Det er heller ikke komplett som har laget/pakket/installert noe/bygget noe i de ferdige pc'ene. De kommer FERDIG bygget med OS'et nesten helt 100% installert og i forsegla eske.

 

Den som har et problem med dette får da ta det opp med Fujitsu-Siemens som faktisk LAGER de bærbare maskinene Komplett.no selger. Komplett.no gjør INGENTING med ting de sender ut, bortsett fra når du bestiller en hel STASJONÆR pc og vil ha dem til å bygge den sammen. Og som nevnt, så ødelegger heller ikke Komplett.no ting før de sendes i posten... makan til barnslig gjeng er det lenge siden jeg har sett ... Hvis noe du får er ferdig-ødelagt når du mottar det, så er det enten produsenten eller posten som har ødelagt det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...