Gå til innhold

Talentløse Komplett


Anbefalte innlegg

Komplett.no er best, på utvalg, stort sett på pris,

de får nye produkter kjapt (untatt ATI 8500)

har ikke hatt noen problemer med retur.

Jeg handler for ca 500.000 i året..

 

Handler hos Multicom og PS data også av og til

men de har for lite utvalg.

Og Microplex selvfølgelig.

 

lqpl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først vil jeg bare si.. hvorfor skrive negative ting om en webshop man ikke selv bruker?

 

bærbare inkl. OS er slik levert fra Fujitsu Siemens Computers, og om du skulle hatt det uten OS hadde det sikkert blitt dyrere. dette er ikke komplett.no som bestemmer, men for en linux-nerd (sorry) kan heller FSC klandres for å levere MS-produkter inkl. i prisen (selv om det er XP maskinvaren er optimalisert for..!).

 

du kan jo spørre på elkjøp etter datamaskin uten OS. De vil jo selfølgelig tro det er snakk om et vaffeljern.. men det er en annen sak.. :smile:

 

 

Demo varer er garantert testet OK, og at det er returnerte varer er jo også logisk, siden det er så mange som tror de vet hvilke komponenter som er def. å returnerer OK deler.

Feilprosenten på demovarer kan jo grunnet allerede bruk, være større enn helt nytt utstyr. Men selv nytt utstyr har jo feilprosent. ved å si at de selger defekte varer som demo, blir det samme som å si at alle selger defekte varer som nytt, grunnet en viss feilprosent. Demovarer er merket og beskrevet som litt risky, men testet OK. de er jo brukt, men kompanseres i prisen.

 

Jeg er en trofast komplett-handler fordi det aldri har vært noe tull, og alltid grei service om noe er galt. Jeg opplever skjelden feil, grunnet rutinert montering (armlenke, folkens), men om en vare er DOA (dead on arrival) er det jo ikke min feil. Jeg vet at jeg får varen, å om det er litt billigere et annet sted, betaler jeg heller en 50-lapp mer.

 

en ting til.. Jeg ser ofte på forumet at det er utrolig mange som gjør ekstremt mye kødd med hardware'n sin. Feil montering, overklokking og vannkjøling med kondens. Det blir ofte konkludert med: "Jaja, det gikk bra, fikk nytt komplett". Å hva koster slikt bedriften?!

 

mvh

 

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:



Jeg veit ikke helt hva som skjedde ang. den returen din siden du ikke gir noe info for det du sier. Hvis du sendte inn cpu'en fordi du trodde den var herpa, mens det var hk som var problemet, så er det bare rett og rimelig at du må betale for det.


... Blir jo på en måte likt som om du ville ha hk uten bios.


... Du får heller ta deg bryet med å slette XP'n som følger med før du legger inn Linux'en din :wink:


Men sånn helt til slutt, vil jeg si at det er litt mistenkelig at du med hele TO postinger begynner å slenge såppass usaklig drit. Du jobber vel ikke for en skummel konkurrent til komplett vel... meget mystifysisk ja! :razz:


ufo



Jeg hadde med meg cpu + hk til butikken (kjøpte over disk). Hva som gjorde at kun cpu ble testet i første omgang er gått i glemmeboken.

 

Utsagnet ditt om at en maskin uten OS er det samme som en maskin uten BIOS viser at du bør ta deg en tur på skolebenken og lære litt om hvordan datamaskiner virker. En tidligere melding fra meg har mer om maskin uten OS problemet.

 

Den opprinnelige meldingen inneholdt et par saksopplysninger om ting jeg ikke liker ved kompletts web-shop, samt en kommentar om egenerfaring. Dersom du kaller det usaklig drit har du en underlig definisjon av begrepet. Hadde du lest beskrivelsen av forumet ville du også sett at inlegget ikke akurat er off-topic.

 

PS: Jeg jobber ikke for en konkurrent til Komplett, med mindre Komplett driver med programvare utvikling.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:35, hasuwest skrev:

Hei!


Jeg synes Komplett er bra jeg.. Kansje de har litt pesende web side.. Men de har bra kundeservice, rask levering og greie priser! Har _ALDRI_ opplevd noe negativt ved Komplett. Derfor er det nesten det eneste stedet jeg handler.!



 

Veldig veldig enig.

ET

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:49, Yallis skrev:

Nuvel, komplott selger ødelagte/defekte varer som "demovarer" på webshoppen. dette er rett og slett alt av varer som er blitt returnert. livsfarlig.


 

 

Komplott hahahahahahaha!

 

Jeg tror jeg dauer. Jeg bruker komplett, aldri misfornøyd, bygger selv, tar deler derfra. At de bygger er jo bare knot.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:49, Yallis skrev:

Nuvel, komplott selger ødelagte/defekte varer som "demovarer" på webshoppen. dette er rett og slett alt av varer som er blitt returnert. livsfarlig.


 

 

Komplott hahahahahahaha!

 

Jeg tror jeg dauer. Jeg bruker komplett, aldri misfornøyd, bygger selv, tar deler derfra. At de bygger er jo bare knot.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 14:38, bofh skrev:


Jeg hadde med meg cpu + hk til butikken (kjøpte over disk). Hva som gjorde at kun cpu ble testet i første omgang er gått i glemmeboken.


Utsagnet ditt om at en maskin uten OS er det samme som en maskin uten BIOS viser at du bør ta deg en tur på skolebenken og lære litt om hvordan datamaskiner virker. En tidligere melding fra meg har mer om maskin uten OS problemet.


Den opprinnelige meldingen inneholdt et par saksopplysninger om ting jeg ikke liker ved kompletts web-shop, samt en kommentar om egenerfaring. Dersom du kaller det usaklig drit har du en underlig definisjon av begrepet. Hadde du lest beskrivelsen av forumet ville du også sett at inlegget ikke akurat er off-topic.


PS: Jeg jobber ikke for en konkurrent til Komplett, med mindre Komplett driver med programvare utvikling.


 

Det er VELDIG usakelig det du skriver, da tenker jeg på at du krever en boikott fordi du ikke bruker IE, fordi du må logge deg inn for å bruke PC bygger (slik at sjangsen for lavpanna folk skal tilfeldigvis bestille og påstå at de ikke var de blir langt lavere), og at du hadde uflaks med en retur av varer. Det er totalt latterlig!

Lenke til kommentar

Til bofh: Meninga med den setningen var at det var liten vits i å be om/kreve et hk uten bios. Ingen som selger det. Alle hk som blir levert, blir jo levert med bios. FS leverer kun bærbare pc'er med OS ferdig installert og hvis du har problemer med det så får du ta det opp med FS, det ekke komplett's skyld. Produktet FS leverer er jo ikke bare en bærbar pc(maskinvare) men en komplett og fungerende pc med OS ferdig installert. Liker du ikke det, så ikke kjøp bærbare på komplett da! Komplett kan jo ikke ta ut XP-recovery cden og selge den til andre.

 

Hvis du ikke liker produktene som komplett selger, så ikke kjøp dem da. Komplett har tydeligvis ikke bærbare uten OS i sitt sortement. Skal du boikotte PSdata fordi dem ikke har like stort vareutvalg som komplett ?

 

Grunnlaget ditt for å si at komplett var dårlig var jo i beste fall elendig. Greit at en mening er en mening, men det bør kunne underbygges på en eller annen måte, helst saklig.

 

Btw: komplett har drevet litt med program-utvikling, nettbutikken demmes er delvis eget design :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:27, bofh skrev:

Det er et par ting som gjør at jeg IKKE handler med pc-byggeren hos Komplett.


1. Løsningen *krever* Internet Exploder. Jeg bruker ikke IE (eller windows), og er følgelig en uønsket kunde.


2. Løsningen *krever* at man logger inn for å benytte pc-byggeren. Dermed må jeg dille med brukernavn & passord bare for å kunne lage en test sammensetning, slik at jeg kan sammenligne de med en annen leverandør. Nei, det gidder jeg ikke. Dessuten liker jeg ikke at registreringen åpner for muligheten til å logge hva jeg gjør i byggeren.


Har opplevd å måtte betale gebyr for en "testet og funnet i orden" sak hos de. Hadde kjøpt hovedkort + cpu. "Noe" virket ikke, så de testet cpu'en som var ok. Fant etterhvert ut at hovedkortet var defekt, men fikk jeg tilbake gebyret for den første testen? Neida.


Komplett nekter også å levere bærbare maskiner uten OS.


Oppfordrer derfor til å boikotte Komplett. Det finnes nok av seriøse alternativer der ute.



 

 

Okey, dat er det avgjort, du handler ikke hos komplett. Og så?

Lenke til kommentar

Det at man ikke kan bruke IE er jo greit nokk. Dem skall ikke forvente at alle bruker Internet Explorer. Eg har bare Opera, men boykotter ikke Komplett forde. Har handla alt mitt det. Og er i det store og hele fornøyd. Desuten når eg kjøper pc så ringer eg og snakker med deg. Setter opp et tilbud over telefon. Synest det er mye greiere og prate med dem.

 

weeeeeeee

Lenke til kommentar

Afseth - liker ikke den arrogante attituden din. vel, vi er to erfarne databrukere. samme hovedkort, prosessor og ellers veldig likt oppsett. begge hk'ene var kokte. vel, vi sendte de jo selvfølgelig tilbake. vel, fikk nye. virket. vel-vel, er det feil med oss? vel..

 

vel, vil hverken flame eller gå off topic, men jeg tror du bør jekke deg ned et par hakk. du skaper dårlig miljø her på forumet, jeg gir deg en sjangse nå, men gjentar dette seg vil moderatorer bli varslet og oppfordret om å stenge kontoen din. orket forrestn ikke å lese hele postn din. (håper ikke du tar dett for seriøst, da det var pur svada). vel, vel.

 

vel, har heller ikke -så- mye mot komplott, men jeg har hatt dårlige erfaringer der, og handler heller andere steder der kundens interesser står (sitter) i høysetet. vel, vel, vel, vel.

Lenke til kommentar

Har bare positive ting å si om komplett.no, rask å levere, OK priser...

 

Men har begynnt å handle hos PSdata.no siden de er hakke billigere:)

 

Men Komplett.no er det ingenting å si noe negativt om, ihvertfall ikke fra min side..:smile:

Lenke til kommentar

vel-vel. førr eitt gnæg. denne diskusjonen vil ingen ende ta. vel-vel, de andre som har svart på denne tråden blir jo ikke fornøyd før komplett overtar som statsreligion her i landet. vel, steng tråden, de som tilber komplett som,vel, guder vil aldri slutte å beskylde meg for blasfemi. vel, vel, vel, vel.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan folk får det til...

 

Har handlet hos Komplett og en god del andre i mange år, og har ALDRI hatt problemer.

Verken med levering, kundeservice eller defekte deler...

 

Og når man ser på hvor mange som klager over å ha fått dårlige komponenter fra ymse plasser, så er det en bjelle som ringer i mitt hode...

 

Det er nemlig ALTFORMANGE wannabenerder der ute!!

Ja det er enkelt å sette sammen en PC på egenhånd, men det er likevell ikke ALLE som klarer det.

På lik linje med å skru på en bil...

Det finnes folk som ikke klarer å peile oljen engang...

 

Så den røde tråden her er jo å se på seg selv før man kritiserer i alle retninger...

 

Seff, shit happens og deler kan være defekte.

Men jeg tviler på at Komplett sitter med bare defekte varer.

Da burde i allefall jeg og ha fått noen.

 

Og liker du dem ikke, så gi eff i å handle der da!!

 

Skal jeg kanskje be folk om å boikotte deg bare fordi jeg hater syting og klaging fra folk?? :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 13:00, ufo skrev:

Jeg tror jeg skal boikotte RIMI fordi jeg ikke får handle melk der uten kartongen. Syns det er rett og rimelig å få 1kr rabatt uten den pappen som jeg likvel bare kaster.



 

Visste du forresten at skallet på bananene er nesten 10% av vekten? Tenk alle pengene vi kan spare ved å skrelle dem inne i butikken før vi betaler dem :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 10:09, Yallis skrev:

vel-vel. førr eitt gnæg. denne diskusjonen vil ingen ende ta. vel-vel, de andre som har svart på denne tråden blir jo ikke fornøyd før komplett overtar som statsreligion her i landet. vel, steng tråden, de som tilber komplett som,vel, guder vil aldri slutte å beskylde meg for blasfemi. vel, vel, vel, vel.


 

Hva i all VERDEN er det for en teit kommentar?? Samme med "Nuvel, komplott selger ødelagte/defekte varer som "demovarer" på webshoppen. dette er rett og slett alt av varer som er blitt returnert. livsfarlig."

 

Er du litt rar i hodet ditt, eller bare slått deg skikkelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...