Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det var ikke Breen som startet krigen og sendte en stor invasjonsstyrke fra Combine. Breen er The Combine høyeste støttespiller på jorden, og det var kanskje fra toppen av the Combine at den orderen kom. Etter 7 timer med portal krig så ba dr Breen jorda overgi seg, og fordi det var Breen som fikset jordas overgivelse fikk han en gedigen maktposisjon.

Disse Rebels, som er på din side, har altid motarbeidet The Combine, og de ville ikke overgi seg til Breen og the Combine, men når Gordon og Alyx var "ferdig" (husker ikke helt hva som skjedde her :hmm: ) i Nova Prospekt ble dette tatt som et tegn, og Rebelene startet en offensiv mot The Combine, anført av Barney.

Edit: Dette er iallefall slik jeg oppfatter dette :p

Endret av DurinVIII
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare få henge meg på denne flotte tråden, og dere HL2-elskere da jeg fullførte HL2 for første gang i går (bedre sent... har ikke hatt god nok pc tidligere :no: ). Herlig med mange gode svar, og ikke fint så herlig med mange "grusomme" teorier, men tråden er holdt godt i gang og har vært interessant lesestoff for meg i kveld. Bra jobbet av TCi, og ^Bear som for meg (så vidt jeg husker nå etter 25 siders lesing) har vært kvalitetsstempelet i denne tråden. Må innrømme at historien i "HL-franchisen" nå står for meg som større, bedre og mer episk enn jeg trodde den var da jeg begynte å lese i tråden.

Gleder meg nå veldig til Lost Coast og Aftermath, samt Black Mesa: Source slik at jeg vil få kjørt igjennom HL igjen på en litt annerledes måte.

http://members.shaw.ca/halflifestory/timeline.htm er den beste linken jeg har fått ut av tråden, og det er ikke få som har postet den, men jeg gjør det igjen, i fare for å bli hengt ut:P

Skrevet (endret)
Er det noen som har nå aning på hva dette er?

http://img109.imageshack.us/img109/3564/utennavn7mi.jpg

Det er hodet til en cremator det er en soldat som ikke ble med i spillet den hadde flammekaster og lang sort frakk disse skulle egenlig være med etter du kom tilbake til C17 men de ble ikke med fordi de ikke passet til spillet :whistle:

EDIT: det nederste bildet ser ut som den "steinen" fra HL1 den som er i test chambre på den vogna du dytter og at går til he**ete

Endret av Little slask
Skrevet
Er det noen som har nå aning på hva dette er?

http://img109.imageshack.us/img109/3564/utennavn7mi.jpg

Det er hodet til en cremator det er en soldat som ikke ble med i spillet den hadde flammekaster og lang sort frakk disse skulle egenlig være med etter du kom tilbake til C17 men de ble ikke med fordi de ikke passet til spillet :whistle:

De hadde ikke flammekaster. Men en guggemasse som de sprøytet over døde dyr\mennesker slik at de gikk i oppløsning.

Skrevet
åjah!.. sthilig. tusen takk :)

så foresten g-man enda en gang i dag ;) så jeg har sett han 4 ganger hittil, og jeg er kommen dit bildene er tatt

Du kan i alt se G-Man 9 ganger i spillet.

#1 Han snkker til deg som en illosjon

#2 På en monitor i kleiners lab

#3 På TV som Vortigaunten ser på

#4 På vearandaen på Station 7

#5 På en stor monitor festet til et høyt hus

#6 På en liten vearanda ved den andre beskyttede broa

#7 Går in i et tog etter We don`t go to Ravenholm

#8 Ser gjennom et vindu ved en dobbel dør på en monitor

#9 På en TV som ligger på gulvet

uynskyld vis du ikke ville vite dette :innocent:

Skrevet
åjah!.. sthilig. tusen takk :)

så foresten g-man enda en gang i dag ;)  så jeg har sett han 4 ganger hittil, og jeg er kommen dit bildene er tatt

Du kan i alt se G-Man 9 ganger i spillet.

#1 Han snkker til deg som en illosjon

#2 På en monitor i kleiners lab

#3 På TV som Vortigaunten ser på

#4 På vearandaen på Station 7

#5 På en stor monitor festet til et høyt hus

#6 På en liten vearanda ved den andre beskyttede broa

#7 Går in i et tog etter We don`t go to Ravenholm

#8 Ser gjennom et vindu ved en dobbel dør på en monitor

#9 På en TV som ligger på gulvet

uynskyld vis du ikke ville vite dette :innocent:

leste tidligere i tråden at man ser han 11 ganger!!

nei viste om alle di ;)

Skrevet (endret)

Hmm G-man viser seg på 14 steder etter det jeg har fått med meg (husker sikkert feil)... Har ikke kilde, men tror vi har diskutert dette tidligere på en tråd. Uansett er det flere enn det complexity nevner.

Det nederste bildet som complexity postet er en prøve fra Xen som blir brukt til å skape riften mellom Xen og jorden ved teleportering. Tviler på at det er samme prøve som Gordon Freeman skubbet inn i maskinen i starten på Half Life. Grunnen til at Xen ble brukt av å lette lokal transportering på jorden. Den ble altså brukt som mellomstasjon intill de løste problemet ved teleporteringen (min teori).

Angående krigen på jorden. Da Nihilath på Xen ble drept av Freeman på slutten av Half Life ble The Combine oppmerksom om at menneskene nå truer deres integritert eller hva jeg kan kalle det. De blir da en trussel for The Combine.

Dr. Breen som da var lederen for Black Mesa (The Administrator), blir kontaktet av The Combine under portalstormen mot jorden. De vil da bruke Dr. Breen som et mellomledd mellom menneskene og The Combine for å lette forhandlingen mellom jorden og The Combine. Flere har da nevnt dette i de siste postene.

Endret av TCi
Skrevet (endret)

Man kan se g-man enda en gang!

Når du får Crossbow for første gang (muligens ikke første gang :p) kan du se med kikkerten framover og se g-man prate med en par Combines...

Edit: skriveleif

Endret av Mr. -=NeoguN=-
Skrevet

Andre som har tenkt at halflife kanskje ikke har en helt klar historie, bare masse løse tråder som skaper masse teorier?

Da kan det jo ende på tre måter: fet slutt, elendig slutt uten noe logikk eller en helt tom slutt uten noen svar

Skrevet

Får håpe det howzer. Eller det beste er en slutt som svarer på mye av det vi har lurt på nå (g-man), og samtidig gir nye spørsmål, slik at det ikke er helt lukket å låst :)

Skrevet

Det verste de kan gjøre er å dra en Blizzard... Historien slutter brått i Brood War (utvidelsespakken til Starcraft), og vi har ikke hørt noe om SC2 på mange år :(

Skrevet
Det verste de kan gjøre er å dra en Blizzard... Historien slutter brått i Brood War (utvidelsespakken til Starcraft), og vi har ikke hørt noe om SC2 på mange år :(

fortsetter ikke starcraft ghost historien?

Jepp, HL er originalt skrevet som en triliogi, og det passer bra for meg. tror jeg hadde blitt litt lei hvis de skulle lagd Half-Life spill i all evighet.

Skrevet

En bør aldri komme med altfor mange oppfølgere til et spill. Far Cry feks trenger kun et spill.

Jeg tror og håper at en 3'er vil bli siste spill i Half-Life serien, eventuellt med noen ekspansjoner. Det kan være et verdig punktum for tidenes beste actionserie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...