Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du glemte det der med "So wake up mr. Freeman, wake up, and smell the ashes"

Nei det gjorde jeg ikke. Dette er hva han sier til slutt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Du glemte det der med "So wake up mr. Freeman, wake up, and smell the ashes"

Nei det gjorde jeg ikke. Dette er hva han sier til slutt...

Åjaaa :blush: Sorry :blush:

Endret av Pusur1993
Skrevet
"Time... Dr. Freeman. Is really that time again? It seems that if you only just arrived. You've done a great deal in a short timespand. You've done so well that I've recieved some interesting offers for your services.. ordinary I wouldn't contenplaint them, but this is extraordenary times..hmm.. Rather than offer you an illusion of free choice, I will take the liberty choosing for you... If and when your time comes around again. I do apologise for what seems like an arbitrary imposition.. Dr. Freeman... I trust it will all make sense to you in the course of.... well I'm really not in the liberty to say. In the meantime.., this is where I get off."

Den frasen der fra G-man avslører mye.

Det at tiden stopper og G-man bare kommer inn og sier det, kan hentyde til at G-man er i posisjon til å stoppe tiden.

Det at han har motatt noen interesange tilbud på Dr.Freemans evner kan hentyde følgende:

I Half-Life1 er G-man på "talent" jakt og er derfor der for å se hvordan Gordon takler situasjonen.

I Half-Life 2 er Gordon "frivillig tvungen" til å jobber for G-man, hvor G-man er en agent under en større organisasjon som leier ut folk som Gordon i de tidsepoker det trenges (jeg har den tro at G-Man og hans folk er i stand til å styre tiden.)

"Illusion of free choise" styres tilbake til HL1, soleklart.

Så flere svar kreves for å nøste opp i denne meget kompliserte historien som Gabe satte i gang i 1999 (eller var det i 98?). Uansett, Half-Life historien er mye dypere og mer komplisert enn noen annen historie i noen andre FPS spill jeg har spillet.

Skrevet
"Time... Dr. Freeman. Is really that time again? It seems that if you only just arrived. You've done a great deal in a short timespand. You've done so well that I've recieved some interesting offers for your services.. ordinary I wouldn't contenplaint them, but this is extraordenary times..hmm..  Rather than offer you an illusion of free choice, I will take the liberty choosing for you... If and when your time comes around again. I do apologise for what seems like an arbitrary imposition.. Dr. Freeman... I trust it will all make sense to you in the course of.... well I'm  really not in the liberty to say. In the meantime.., this is where I get off."

Det at tiden stopper og G-man bare kommer inn og sier det, kan hentyde til at G-man er i posisjon til å stoppe tiden.

Det at han har motatt noen interesange tilbud på Dr.Freemans evner kan hentyde følgende:

I Half-Life1 er G-man på "talent" jakt og er derfor der for å se hvordan Gordon takler situasjonen.

I Half-Life 2 er Gordon "frivillig tvungen" til å jobber for G-man, hvor G-man er en agent under en større organisasjon som leier ut folk som Gordon i de tidsepoker det trenges (jeg har den tro at G-Man og hans folk er i stand til å styre tiden.)

Så flere svar kreves for å nøste opp i denne meget kompliserte historien som Gabe satte i gang i 1999 (eller var det i 98?). Uansett, Half-Life historien er mye dypere og mer komplisert enn noen annen historie i noen andre FPS spill jeg har spillet.

Hmm.. jeg tror ikke at han stopper tiden for andre enn Freeman og han selv.. Vet det høres litt rart ut, men det er hva jeg tror. Tror heller ikke at han kan reise i tid i den forstand at han kan stikker fram og tilbake i tid.

Akkurat da fusjonsreaktoren så blir Freeman teleportert vekk og tiden rundt stopper opp..

Vel, det er hva jeg tror da :)

Skrevet
"Time... Dr. Freeman. Is really that time again? It seems that if you only just arrived. You've done a great deal in a short timespand. You've done so well that I've recieved some interesting offers for your services.. ordinary I wouldn't contenplaint them, but this is extraordenary times..hmm..  Rather than offer you an illusion of free choice, I will take the liberty choosing for you... If and when your time comes around again. I do apologise for what seems like an arbitrary imposition.. Dr. Freeman... I trust it will all make sense to you in the course of.... well I'm  really not in the liberty to say. In the meantime.., this is where I get off."

Hmm.. jeg tror ikke at han stopper tiden for andre enn Freeman og han selv.. Vet det høres litt rart ut, men det er hva jeg tror. Tror heller ikke at han kan reise i tid i den forstand at han kan stikker fram og tilbake i tid.

Akkurat da fusjonsreaktoren så blir Freeman teleportert vekk og tiden rundt stopper opp..

Vel, det er hva jeg tror da :)

:hmm: Dette var, em, interesangt (tatt fra FInn.no reklamen for de som ikke skjønte den)

Ja, lyder vel logisk at tiden stopper bare for G-Man og Gordon.

Det med å stikke frem og tilbake i tiden, lurer bare litt på, hvis G-man er fra fortiden (som er meget sannsynelig) vil det da si at han må reise tilbake ti tiden for å hente Gordon, noe som da vil si at G-man kan reise frem og tilbake i tiden.

Half-Life gir meg en salig hodepine over all tenkingen som jeg nå gjør etter å ha rundet HL2, når ringen er sluttet og HL er over, da bør Gabe knytte sammen alt sammen i en bok og fortelle HELE historien fra A til Å, for her blir mange spekulasjoner rundt omkring :p

Skrevet
lurer på hvem det er Breen snakker med på slutten der på den store skjermen jeg.. ligner på noe slags Combine greier.

Det var vel sjefen for Dr. Breen regner jeg med. Som sagt så måtte han få en kropp som han kunne bruke i combine universet..

Skrevet

Som nevnt tidligere, er Ant Lionene/Ant lion guardene fra Combine? eller XEN?

JEg runna spillet nettop, litt rar slutt.

Det Breen snakket med på slutten så jo ut som en oppblåst skilpadde.

Skrevet

Her finner dere en komplett samlig av facts fra halflife 1 og alle expansions. Meget komplett samling.

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=53357

Basicly et helt komplett script for alle spillene i halflife 1 serien.

Hadde kanskje vert greit å dele denne tråden mellom halflife 1 og 2 for de som vill friske opp halflife 1 uten å få noe info om 2'ern :) (Jeg måtte være forsikitig når jeg leste her, gidda derfor ikke annet en starten på den første posten :) )

Skrevet
Som nevnt tidligere, er Ant Lionene/Ant lion guardene fra Combine? eller XEN?

Vanskelig å si, men tror Xen... Men egentlig så kan de komme fra hvor som helst i universet for å si det sånn. The Combine har helt sikkert tatt over mange andre planeter..

Skrevet
Tror heller ikke at han kan reise i tid i den forstand at han kan stikker fram og tilbake i tid.

Freeman og dama reiste jo én uke frem i tid da de ble teleportert siste gangen, professoren nevnte noe med "ah, most interesting, this must be further researched" elns.

Skrevet

Har ett annet spørsmål: Hvor kommer disse rakkettene med Head-Crabs fra? Er det Combines sitt verk for å stoppe opprørerne? I såfall, hvordan fikk de Head-Crabsene inn i rakkettene, siden man ser jo Combines skyte Head-Crabs også?

Skrevet (endret)
Har ett annet spørsmål: Hvor kommer disse rakkettene med Head-Crabs fra? Er det Combines sitt verk for å stoppe opprørerne? I såfall, hvordan fikk de Head-Crabsene inn i rakkettene, siden man ser jo Combines skyte Head-Crabs også?

Hehe, jeg tror det blir å gå litt for detaljert inn i storyen hvis man skal gruble over hvordan de pakker headcrabs inn i rakettene :!:

Men ja, det er nok en måte for "suppression", der de heller får treige og dumme zombier å kjempe mot istedenfor våkne og tenkende opprørere som bruker gerilja taktikk, og mange typer våpen i sin motstandskamp.

Endret av apollox
Skrevet
Tror heller ikke at han kan reise i tid i den forstand at han kan stikker fram og tilbake i tid.

Freeman og dama reiste jo én uke frem i tid da de ble teleportert siste gangen, professoren nevnte noe med "ah, most interesting, this must be further researched" elns.

Nei, de mistet en uke. Det sa Dr.Kleiner...

Skrevet (endret)

ja for Gordon og Alyx så var det som et øyeblikk men for Dr Kleiner & Co så gikk det en uke. Saftis hadde jo rett da. ? brukte de ikke en uke ?

Endret av 2mass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...