Gå til innhold

Half-Life: Noen som vet hva de selgte HL2 for første dagen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HL2 hadde hvertfall to millioner som kjøpte på steam i tillegg til alle som kjøpte i butikk..

halo2 selgte for 157 mill da :p da ligger hl2 litt etter lol.. hvis ikke butikkene selge for mere da ;)

2mass sier at 2 millioner forhånds"kjøpte" HL2 gjennom steam... så kommer du og sier at Halo 2 solgte "for" 157 millioner

 

Sier vi at HL2 koster 300,- så fikk de 600,000,000,- for de 2 millioner forhåndsbestillingene.

Sier vi at Halo 2 koster 500,- så solgte de 314000 kopier av spillet.

 

HL2 - 2 000 000 kopier - 600 000 000,-

Halo2 - 314 000 kopier - 157 000 000,-

 

Tallene stemmer sikkert ikke, og de tallene har jeg tatt og regnet ut fra tidligere svar i topicen

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

OMG :eek: det var mye.. :D

edit: jepp. misforsto litt der.. glemte at hver kopi kostet noe lol :p

 

edit2: rart vi ikke hører noe av det fra div sider som itavisen.no osv.. de hadde jo en artikkel om halo2... "Hal2 slår alle rekorder, solgt kopier for 157mil" eller noe i den duren.. hvis HL2 selgte så mye mere, så er det litt rart at vi ikke har hørt noe noenplass :ermm:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

halo2

'Halo 2' reports $125 million in first-day sales

 

SEATTLE - "Halo 2," the much-hyped video game for Microsoft Corp.'s Xbox video game console, had sales of $125 million in just 24 hours on the market, the company said Wednesday.

 

advertisement

 

The figures for the United States and Canada, which represented sales of 2.38 million units, easily

 

 

Altså 2.38 mill kopier

mens HL2 har forhåndsbestilt 2 mill.

men husk at halo2 ikke har f.eks steam som salgskontor så tror faktisk halo2

kommer til og selge omtrent samme som HL2.

i motsetning til hva SkyMarshall tror

Endret av astlo
Lenke til kommentar

Jeg tror at Microsoft er tjent med å informere brukerne om hvor populært Halo2 er, for å selge enda mer. VALVe trenger ikke å gjøre det, for spillet selger seg selv, takket være hypen. Dessuten så er jo to millioner forhåndssolgte kopier over nettet (dvs uten distribusjonskostnader) nok til at VALVe sier seg fonøyd med salget, tipper jeg. ;)

 

EDIT: hvis Halo2 kommer til PC, så skal jeg bli litt pro Halo2 også.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

er ikke sikker på det med at det var to mill forhåndsbestillinger på steam, har bare lest det på et forum sålangt men det er jo godt mulig. og hvis man tenker på de som har forhåndsbestilt i nettbutikk og vanlig butikk i tillegg tror jeg kanskje hl2 eier halo2.

 

Har nå sendt mail til admin hos hl2.net som har videresendt den til Gabe og Doug @ Valve, så da får vi kanskje svar hvis de vil offentlig gjøre det.. :)

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...