Gå til innhold

Alle som lurer på om PC-en drar ditt og datt, se!


Dux ducis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er positivt at MS lager et slikt verktøy. Dere som har aktivert Cool&Quiet på AMD 64 systemene burde merke seg at den sjekker faktisk klokkefrekvens, og denne er nok lavere enn det CPU-en kjører under maks belastning. For meg ble 3500+ opgitt til 1808MHz.

 

Selv om jeg ikke er en stor MS fan akkurat, så må jeg si at dette er svært positivt, særlig dersom dataukyndige skal til å kjøpe seg et spill. Det er ikke alle som vet like mye om hva som er inni PC-en.

 

-Zlatzman

Lenke til kommentar
er trossalt ifra MS det kommer..

Fyrer gjerne igang IE6, utgjør ingen trussel her :) ikke som jeg har opplevd i alle år jeg har brukt IE

Neinei... alt dette er jo litt offtopic... men:

 

Bare jeg åpnet explorer fikk jeg 20 spyware/malware ting på maskinen min!

Da tror jeg spørsmålet er hva i all verden er det du surfer/surfet på!,

Lenke til kommentar
Artig sak. Men den klarte å påstå at jeg har et Radeon 9800 Pro, mens jeg bare har 9800 SE  :w00t:

Har du modifisert det da? Hvis ja, så er det ikke merkelig i det hele tatt.

Har ikke modifisert det... helt orginal Club-3d Radeon 9800 SE, slik det kom fra butikken. Lurer på om det kan moddes? Er usikker på om det er 128 eller 256 bit rambus på det. Er det kun det det kommer an på når det gjelder modding til Pro?

Lenke til kommentar
laburk,18/11/2004 : 18:29] Bommer så det griner :!:

Min 2 år gamle dell med 256rd-ram

pentium 4 2,533ghz 533fsb

9800pro

ukjent hk

 

Ligger alltid nest øvests på skalaen, og er over anbefalt på HL2!!

Kyss meg i stompen hvis det er sant :D

Tullball

Tja, du får sikkert til å spille HL2 mer enn bra nok... Men hva som er bare tull er at jeg da ligger et stykke under recommended system med mitt:

 

XP3200+

Radeon 9800pro

1.3GB RAM

 

osv.

 

Sikkert grunnet at de anbefaler Windows XP for HL2, og jeg kjører Win2k (kyss MEG i stompen hvis de faktisk mener OS har noe å si for ytelse)

 

Forskjellen mellom systemene våre er da:

Jeg har litt mere RAM, litt sterkere CPU, og samme skjermkort. Men du kjører sikkert WindowsXP, derfor er tydeligvis ditt system MYE kjappere... :hmm:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Artig sak. Men den klarte å påstå at jeg har et Radeon 9800 Pro, mens jeg bare har 9800 SE  :w00t:

Har du modifisert det da? Hvis ja, så er det ikke merkelig i det hele tatt.

Har ikke modifisert det... helt orginal Club-3d Radeon 9800 SE, slik det kom fra butikken. Lurer på om det kan moddes? Er usikker på om det er 128 eller 256 bit rambus på det. Er det kun det det kommer an på når det gjelder modding til Pro?

Om minnet er i "L-form" eller "I-form" er det som teller. Er det i "L-form" så har du et ekte 256-bit's kort. Da er det bare å åpne pipelines. Er du heldig kan det da overklokkes til Pro hastighet og muligens XT hastighet med de 4 ekstra pipelinene aktivert..

8 pipelines gir mer ytelse enn overklokking, men hvorfor ikke prøve begge deler?

 

Det er ikke 100% sikkert at det går for alle.

 

Linker:

http://www.techpowerup.com/softmod/faq.php

http://www.techpowerup.com/softmod/downloads.php

Lenke til kommentar
Unfortunately we were unable to identify some hardware components of your system, and therefore it is not possible to provide accurate performance analysis.

 

jaja, det var jo skuffende..men har no program som 3dmark for å teste pcen so.

Samme melding på min gf2 GTS pc her..

 

Bortsett fra at det bare støtter IE (typisk MS :thumbdown: )

Så mener jeg faktisk dette er ganske genialt. Gir info om updates osv...

Lenke til kommentar

Litt kjipt at du må kjøre testen på samme maskin som du skal spille på. Jeg vet jo at min Powerbook G3 med Linux ikke kan kjøre HL2 (og nei, den kan heller ikke kjøre IE, men det plager ikke meg). Det jeg lurer på, er om min XP 1600+ kunne klare ha klart å kjøre HL2 om jeg f.eks. kjøpte et OK grafikkort. Tjenesten til Microsoft burde kunne gi svar på sånt, så hadde den gjort litt nytte.

 

Jeg vet derimot at jeg ikke ville kunne kjøre HL2 akseptabelt om jeg beholder grafikkortet og oppgraderer CPU+HK.

Lenke til kommentar
Jaja, støtter det ikke ordentlige standarder så få det bare være for min del. Orker ikke fyre opp det usikre programmet..

Gidder ikke jeg heller, er helt enig :p

Beklager at jeg nok en gang er UT (Utenfor Tema): Jeg sendte feilmelding til de ansvarlige for den nettsida og oppfordrer dere alle til å gjøre det samme:

 

I cannot open the game-advisor on this page:

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/g...or/default.mspx

 

I use the Mozilla firefox browser and wonder why you just cant make webpages that work with all browsers. I dont like I.E. at all, so thats not an option. I just want the page to be compatible with open standards like HTML and sun's Java so all web-browsers can use it. Hope you will fix the error.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...