DDDD Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 NEI! Gutten tar kanskje ikke skade av spillet, men det gjør nok CS-miljøet.
Ostepølsa Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 la han bare spille, bare han ikke havner opp som han som starta den "hvor lenge har du spilt cs" tråden..
tivers1 Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Cs generelt er greit får en 13 åring, desverre det som han kan ta skade av er det elendige cs norge. Etter at han har spilt i noen månder vill du høre konstant: OMGPLZLOL! JEG EIER DEG PLZ NOOB!!!11!1!oenoneone
Sponis Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Ingen barn som ikkje har spessielle problemer tar skade av slike spill, bare noke tull.
gspr Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Fleste 13åringer har ikke noe vondt av å spille cs. Forskning viser faktisk det stikk motsatte. Øh, ALLE har vondt av å spille CS. Tror det hadde vært sunnere å la ham spille Doom 3
DevN Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 De som får sånn psykisk fjortisoppførsel, har en eller annen feil fra før av. Tenker altså på "noob" og sånt. Kanskje de også hadde dårlige foreldre, men det ser ut til skikkelige foreldre dette, som setter grenser. Tror nok han 13-åringen kan bli en seriøs spiller.
Pansergnom Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Cs er voldelig.. Har han godt av det? nei Har han vondt av det? NEPPE... Bare sørg for at han ikke blir sittende oppe om natten sånn som jeg gjorde når jeg var ung og dum...
warillion Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Min mening er at Barne TV nå til dags er voldelig. Leker er voldelige. Det er jo dreping og slossing på barne tv også. Ikke åpenbart, men figurerene dør eller blir banket opp av den ondre rollefiguren, eller motsatt. En unge på 3-5 år tar virkelig skadde av det. Lego og Thomas toget
henbruas Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 La han spille CS! Eg er 11 1/2 og spiller cs og tar ikkje skade av det.(untatt at eg klikker på meg selv visss eg gjør det dårlig )
hylo Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 La han spille CS! Eg er 11 1/2 og spiller cs og tar ikkje skade av det.(untatt at eg klikker på meg selv visss eg gjør det dårlig ) Du tar skade av det. Til trådstarter: Hvis ungen din spiller cs, og du passer på at han gjør lekser hver dag, gjør at han ikke får lov til å spille fra 15:00 til 19:00 osv, går det nok greit. Han kommer nok ikke ta skade av det.
gspr Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Pusur1993: Ikke for å være slem, men bare det at du skriver på forumet med 242 innlegg i en alder av 11 år sier litt. Gå ut og lek! Det er snø ute! Bygg snøborg! Dra og ak! Det er gøy! Jeg vet jeg skal når jeg får tid...
DevN Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Jeg vil også ut å ake, men har ikke akebrett. Er vel ikke for gammel for det, selv om jeg er 17? Og så kan jeg ta med meg noen venner inn etterpå, så kan vi leke med lego. Wohoo, CS Lego Edition. // EDIT: Skrivefeil. Endret 21. november 2004 av DevN
henbruas Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Pusur1993: Ikke for å være slem, men bare det at du skriver på forumet med 242 innlegg i en alder av 11 år sier litt. Gå ut og lek! Det er snø ute! Bygg snøborg! Dra og ak! Det er gøy! Jeg vet jeg skal når jeg får tid... Gidd ikkje. Det er kaldt Dessuten er det litt lite snø her.
gspr Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Jeg vil også ut å ake, men har ikke akebrett. Er vel ikke for gammel for det, selv om jeg er 17? Og så kan jeg ta med meg noen venner inn etterpå, så kan vi leke med lego. Wohoo, CS Lego Edition. // EDIT: Skrivefeil. SELVFØLGELIG IKKE! Jeg er nesten 19... aking er jo knall!
warillion Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Var ute med 4-5 kompiser og rant på akebrett. Vi er alle 16-17 år. Vi hadde det gøy. Nå hadde akingen et preg av derby da
Nicklas Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 IKKE la han spille CS!! Blir bare en jævla stor nørd ut av han som går rundt å sier LOL - OMG - STFU - n00b - guller osv +++ han blir asosial, sur, gretten osv.
Thunder1 Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Du må selv ta standpunkt til om det er riktig eller ei.. jeg for min del syns det ville være naturlig å la han spille det,hvertfall hvis vennegjengen hans spiller det.. your call
rockingchair Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Enig med de fleste her. Ser selv på alle pc spill (med få unntak) som verdens morsomste læring, uansett om det er et "løp og skyt" spill som CS er eller ikke. Guttungen har vertfall ikke vondt av det, såfremt han ikke bygger hele sitt liv og sosiale netverk rundt det og ellers holder seg i normal fysisk aktivitet .
fargoth Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Jeg joiner meg i rekken som mener cs ikke er skadelig på noen måte. Jeg skjønner godt at foreldre har etiske fordommer mot at barna spiller spill som handler om å skyte å drepe. Da jeg var 13 hadde jeg sett mye verre vold en det man finner i cs, både på tv og på internett, og selv om dette gjorde intrykk på meg har jeg ikke tatt noen som helst skade av det. I en alder av 13 år vet man forskjellen på rett/galt, og spill/virkelig, og selv om voldelige spill ikke er veldig positivt, så er det en del av vår tids uderholdning. Det er ikke så gøy når mange av vennene spiller cs, og du er den eneste som ikke for lov. Cs handler om mer en bare å drepe, det handler om sammhold, taktikk, og ikke minst uderholdning. Det er negative ting med cs, og spill generelt, og det er det at man bilr mindre sosial utenfor pcen, og man kan ha en tendens til å bli "avhengig". Jeg mener uansett at å spille cs med venner, eller bare mot andre spillere på nett er positivt, og man kan faktisk få seg mange venner og et sosialt netverk via dette. En siste ting må sies, og det er jo at det finnes mange andre mer positive hobbyer en pcspilling, så jeg ville opførdre til å ha cs som underholdning i tilleg til andre aktiviteter. Edit: leif Endret 21. november 2004 av fargoth
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå