Gå til innhold

hvor er det blitt av com-porten ?


kurre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som flere har nevnt finnes det diverse overganger USB -> seriell. Problemet er bare at disse funker kun i programvare skrevet for Windows. (Og da må programvaren være skrevet slik at den ikke henvender seg direkte til COM, men til "windows-layer", og lar windows dirigere over til COM.)

 

På grunn av dette virker disse USB-overgangene bare unntaksvis. (OK, med PDA-enheter av "nyere" type virker de som regel greit...)

Lenke til kommentar

Jeg har leita i flere uker etter bærbar med COM port som ikke koster skjorta.

Har akkurat startet eget firma hvor jeg driver med service på CNC maskiner.

De aller fleste av disse som er eldre enn 2 år, får jeg kun tilgang til gjennom COM porten. 90% av sw til disse maskinene er såkalt DOS basert og derfor går det ikke med en portreplikator el. Jeg tror løsningen min blir å drasse med min gamle Toshiba med Win3.11 i tillegg til en ny.

Lenke til kommentar
Jeg har leita i flere uker etter bærbar med COM port som ikke koster skjorta.

Har akkurat startet eget firma hvor jeg driver med service på CNC maskiner.

De aller fleste av disse som er eldre enn 2 år, får jeg kun tilgang til gjennom COM porten. 90% av sw til disse maskinene er såkalt DOS basert og derfor går det ikke med en portreplikator el. Jeg tror løsningen min blir å drasse med min gamle Toshiba med Win3.11 i tillegg til en ny.

Du får da Laptoper med COM port forholdsvis billig.

Dell har billige maskiner med COM port vet jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har leita i flere uker etter bærbar med COM port som ikke koster skjorta.

Har akkurat startet eget firma hvor jeg driver med service på CNC maskiner.

De aller fleste av disse som er eldre enn 2 år, får jeg kun tilgang til gjennom COM porten. 90% av sw til disse maskinene er såkalt DOS basert og derfor går det ikke med en portreplikator el. Jeg tror løsningen min blir å drasse med min gamle Toshiba med Win3.11 i tillegg til en ny.

Du får da Laptoper med COM port forholdsvis billig.

Dell har billige maskiner med COM port vet jeg.

Du skal få finnerlønn av meg hvis Dell har det! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...