Gå til innhold

Bivirkninger av tobakk


Jan

Anbefalte innlegg

Endel snus/røyk tråder nå og alle har vært om hvem, når, hva..

 

Men kanskje enkelte kanskje begynnere blir skremt vekk?

 

For her er spørsmålet: Hvilke bivirkninger og annen drit har du fått av å drive med røyk/snus?

 

Fæle tenner, stygge gule fingre, ond hoste osv..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Endel snus/røyk tråder nå og alle har vært om hvem, når, hva..

 

Men kanskje enkelte kanskje begynnere blir skremt vekk?

 

For her er spørsmålet: Hvilke bivirkninger og annen drit har du fått av å drive med røyk/snus?

 

Fæle tenner, stygge gule fingre, ond hoste osv..?

Kreft :)

 

 

edit: ahh. så at det sto "har du fått" derfor er svaret mitt feil....

Endret av BUNDY
Lenke til kommentar

Mister faktisk tennene av røyk , tannbeinet eller hva det heter smulrer opp så tennen detter ut en etter en om en har røyka mye nok.

Så er jo det lungekreft da noe som eg ikkje vil dø av det er jævlig!

En dum bivirkning er at det koster noe helt sinnsykt med penger i tillegg..

 

Leste ikkje heile inlegget , eg har ikkje hatt noen av delene :p

Endret av Hypsilofodonten
Lenke til kommentar
Flere av mine kompiser hoster opp en bit av leveren hver gang den røykehosten setter inn.

 

fælt å høre/se på

Har du kompiser som har røykt i 30 år? Det er nemlig ca hvor lang tid det tar å utvikle røykhoste..

 

Er så utrolig lei av folk som kommenterer når jeg er forkjølt: "nei, hør på røykhosten! på tide å slutte nå"

Lenke til kommentar
Nja..bronkitt relatert.

 

Faren min har iallefall fæleste her i byen.

Røykhoste er en sykdom som kommer av at flimmerhårene i halsen har tatt kvelden. Flimmerhårene har som funksjon å samle opp støv og dritt før de kommer ned i lungene. Om natten samler det seg derfor mye dritt i halsen til de med røykhoste, og man starter gjerne dagen med noen enorme hostekuler.

 

Man kan ikke få røykhoste uten å har røykt i mange mange år.

Lenke til kommentar
Røykhoste er en sykdom som kommer av at flimmerhårene i halsen har tatt kvelden. Flimmerhårene har som funksjon å samle opp støv og dritt før de kommer ned i lungene. Om natten samler det seg derfor mye dritt i halsen til de med røykhoste, og man starter gjerne dagen med noen enorme hostekuler.

 

Man kan ikke få røykhoste uten å har røykt i mange mange år.

Lang lang tid (30 år) før du får hoste som resultat av røyking? Tror nok flimmerhårene og slimhinnene tar kveld lenge før 30 år med fast røyking er gått. Men dette trenger uansett ikke føre til at du blir utsatt for røykhoste (som er en form for kronisk bronkitt)

 

Men det jeg skulle si var at hvis du påstår at man må røyke så lenge for å få hoste som følge av røyking tar du grundig feil. Noe jeg og mange av mine venner har følt på kroppen selv. Og nå som jeg har slutta å røyke er det slutt på den tiden :) Men tar meg en sigg eller ti i festlig lag fra tid til annen, og kjenner det dagenderpå at det er no irritasjon på gang

Lenke til kommentar
Røykhoste er en sykdom som kommer av at flimmerhårene i halsen har tatt kvelden. Flimmerhårene har som funksjon å samle opp støv og dritt før de kommer ned i lungene. Om natten samler det seg derfor mye dritt i halsen til de med røykhoste, og man starter gjerne dagen med noen enorme hostekuler.

 

Man kan ikke få røykhoste uten å har røykt i mange mange år.

Lang lang tid (30 år) før du får hoste som resultat av røyking? Tror nok flimmerhårene og slimhinnene tar kveld lenge før 30 år med fast røyking er gått. Men dette trenger uansett ikke føre til at du blir utsatt for røykhoste (som er en form for kronisk bronkitt)

 

Men det jeg skulle si var at hvis du påstår at man må røyke så lenge for å få hoste som følge av røyking tar du grundig feil. Noe jeg og mange av mine venner har følt på kroppen selv. Og nå som jeg har slutta å røyke er det slutt på den tiden :) Men tar meg en sigg eller ti i festlig lag fra tid til annen, og kjenner det dagenderpå at det er no irritasjon på gang

Å hoste av røyk er noe annet en røykhoste ;)

At folk med astma og lignende burde hold seg langt unna røyk er selvfølgelig sant..

 

Med røykhoste mener jeg den sykdommen der man våkner opp om morgenen og storhoster for å få slim ut av halsen.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...