Gå til innhold

FIRST LOOK - nForce4: Gigabyte K8NXP-9

Goodall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, men ser det har samme "feilen" som sin forgjenger nForce 3 med den vifta på kortet , for det første bråker den og for det andre er den plassert feil , nemmelig slik at den kommer i konflikt med et stort grafikkort . Dette gjør at det er tilnærmet umulig å erstatte den med passiv kjøling . Hvorfor ikke plassere den slik Asus og MSI har på deres kort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvorfor ikke plassere den slik Asus og MSI har på deres kort??

Mitt MSI K8N Neo Platinum har en irriterende kjøleribbe forholdsvis rett ved siden av AGP-slotten, så en Zalman NB-kjøler ikke passer inn pga. for stort skjermkort.

Så MSI er nok ikke helt fri for klønete design på hovedkortene deres.

Skrevet

Noen som kan si meg når jeg kan få kjøpt meg et Nforce 4 kort? Hvis det er lenge til så får jeg heller klare meg med Nforce 3....

/Cyrus

Skrevet
Regner med at 3.1V er nok? :thumbup:

Egentlig ikke. Mye bedre, men langt fra nok. Kjørte selv 3.75vdimm i går, men selv ikke det holdt. Må nok opp på 3.85-3.9 for å ram-hastigheten der jeg vil ha den.

Synes produsentene kunne begynt å kjøre kretsen fra 5v railen slik noen få gjør, og at det var mulighet for opp til 4v i BIOS.

Skrevet

men 4 av de støtter jo faktsik sata 300 + at når dvd brennere å slikt kommer på sata så er det jo bra og ha noen sata porter til overs ;)

Nåja, de kunne like gjerne satt på p-ata 133. For du får ikke mere fart på diskene dine.

Men ikke missforstå meg, s-ata er en meget bra forbedring.

Men problemet er diskene som ikke klarer å følge med 133 p-ata engang.

Raskeste s-ata disk til nå er raptor 74GB som klarer ca 80MB/s.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...