Gå til innhold

Pruken tok alt øllet våres!


Anbefalte innlegg

Vi gikk gjennom byn, med vær vår pose med øl i, klar til fest, så stoppa purken våre å spurte hva vi hadde i posene, vi sa øl! Så tok de faen meg øllet våres!!

Drittsekker ass!!

 

Jeg har respekt for arbeidet deres og syns de gjør en flott jobb, men vi hadde ikke drukket offentlig, ikke hadde vi tenkt til det heller, så jeg kan ikke skjønne hva vi gjorde galt! :(

 

PS:DET SKULLE STÅ PURKEN I TOPIC!!

Endret av MountainRivera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi er alle under 18 (17) men vi drakk ikke offentlig, ei annen jente drakk! Men vi skulle rett på fest! snakk om uflaks a!!!

vell di har loven på sin sidne , sidne du er en mindre årig så kan di beslaglegge ølet ,

 

men hvist jeg ikke tar feil kan du får mamma eller pappa til og hente det ut , det skal lagres noen dager så sjekk det opp , hvist du har en mamma eller pappa som er så grei at di gidder

 

jeg har faktisk fått beslaglakt øl etter at jeg var i fylla aresten , da fikk jeg tilbake tomboksene dagen etter på , det var helgen etter at jeg ble 18 , di tok og 5 liter med hb og helte i vasken :(

Lenke til kommentar
Vi er alle under 18 (17) men vi drakk ikke offentlig, ei annen jente drakk! Men vi skulle rett på fest! snakk om uflaks a!!!

vell di har loven på sin sidne , sidne du er en mindre årig så kan di beslaglegge ølet ,

 

men hvist jeg ikke tar feil kan du får mamma eller pappa til og hente det ut , det skal lagres noen dager så sjekk det opp , hvist du har en mamma eller pappa som er så grei at di gidder

 

jeg har faktisk fått beslaglakt øl etter at jeg var i fylla aresten , da fikk jeg tilbake tomboksene dagen etter på , det var helgen etter at jeg ble 18 , di tok og 5 liter med hb og helte i vasken :(

Uff det er kjipt ass, det er sant at foreldrene kan hente ølet, men ingen av våres foreldre gadd det!

 

Siden kvelden min er ødelag så går jeg å legger meg nå!

 

natta

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
§ 9. Inngrep overfor berusede personer

 

Politiet kan innbringe enhver som på grunn av beruselse forårsaket av alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler forstyrrer den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, forulemper andre eller volder fare for seg selv eller andre.

(...)

Den som innbringes etter første ledd, kan settes i arrest.

(...)

Selv om den anholdte ikke innbringes, kan politiet beslaglegge og tilintetgjøre de rusmidler vedkommende har hos seg ved anholdelsen.

http://www.lovdata.no/all/tl-19950804-053-002.html#9

 

Er det dette som har blitt tatt i bruk?

Lenke til kommentar
§ 9. Inngrep overfor berusede personer

 

Politiet kan innbringe enhver som på grunn av beruselse forårsaket av alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler forstyrrer den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, forulemper andre eller volder fare for seg selv eller andre.

(...)

Den som innbringes etter første ledd, kan settes i arrest.

(...)

Selv om den anholdte ikke innbringes, kan politiet beslaglegge og tilintetgjøre de rusmidler vedkommende har hos seg ved anholdelsen.

http://www.lovdata.no/all/tl-19950804-053-002.html#9

 

Er det dette som har blitt tatt i bruk?

nei di var jo ikke beruset , di var mindre årige og hadde på/med seg alkahol . noe som ikke er lov

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
nei di var jo ikke beruset , di var mindre årige og hadde på/med seg alkahol . noe som ikke er lov

Ja. Men selv om de hadde vært 18 kunne politiet lovlig tatt alkoholen deres, eller? Ikke beruset? Kanskje litt:

Pruken tok alt øllet våres!

:p

Lenke til kommentar
Hadde dere nektet å si hva som er i posene, hadde dere sluppet unna. Politiet har ikke lov å ransake folk uten videre.

Dette er ikke snakk om en ransaking, men en visitasjon. Ransaking tilhører de som kalles de tre tvangsmidler, ransaking, pågripelse og beslag og reguleres av straffeprosessloven.

Poltilovenes §7 har også en nokså vid anvendelse i likhet med løsgjengerlovens §17.

 

Vil også tro at de hjemlet inngrepet i politilovens §9 som sindres nevnte tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...