Bizardo Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) vel jeg har tenkt å lage Bender, han roboten fra serien Futurama: Dette skal jeg bruke: Via Epia-m 1000 Mini itx hovedkort harddisker, vet ikke hvor store ennå Wlan antenne på hodet 2 stk 12 V lyspærer (10w) Slotload slim dvd-rom/cd-brenner (kjøpt på [url="http://www.carputer.no"]Carputer.no[/url] ) Metall plater, alt skal sveises isammen Skal lage det hele i papp først, slik jeg har noe å bruke som mal skal bruke støvsugerslanger til hender og føtter og bruke stålrør/stenger inni slangene for å støtte den opp skal se sånn ca sånn ut: [img]http://www.ungdomshuset.net/bender.jpg[/img] Skal begynne i morra med å lage pappmodell. Siden Bender har dør på magen er det også lett å få tilgang til å skifte hardware Den der slotload/slotin dvd-romen skal jeg bruke i hodet på bender. slik at cd'ene mates in i en liten sprekk i mellom tennene hans skal bruke lyspærene til øyne. Jeg tar gjerne imot gode forslag og lurer på om jeg skal bruke plexi noen plasser for å se inn i bender, eller om jeg skal droppe dette. skal også få han til å snakke osv når jeg trykker på de forskjellige tingene som f.eks powerknapp så skal han si "Bite my shiny Metall ass " alt skal være ferdig til 10.des håper jeg, fordi da skal jeg på LAN, men skal ikke forhaste meg, alt skal gjøre ordentlig, og ikke noen hurtigløsninger for å bli fort ferdig. Kom med gode forslag hvordan ting kan gjøres ------------------ VIDEO UPDATE ------------------ Har laget en video av hodet der dvd puttes inn og kommer ut [url="http://www.wymenfan.com/video.avi"]High (divx 5.2)[/url] [url="http://www.wymenfan.com/video.wmv"]low (WMV Windows media)[/url] Endret 10. mars 2005 av Bizardo Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 Detta vert konge! Futurama er kult. Det blir ein stor Bender når du skal ha cd-rom i hovudet hans. Må laga kraftige bein så han ikkje velte. Kansje han kan sitta i staden for å stå oppreist. Eg har strua på detta prosjekte. Stå på Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 HAHA :!: Dette kan bli dritt bra... stå på!! gleder meg Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 Lykke til med et spennende prosjekt! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 KONGELIG!! Dette blir bra! :!: Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Bender kan trykke ned antennen; powerknapp Futurama hadde jeg over 100 episoder av, noe jeg blir aldrig lei STÅ PÅ!! Hadde en skriveleif her Endret 12. november 2004 av lolminator^ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 har bare en ting å si GENIALT! men kroppen til bender må bli veldig stod da, og for å få den til å se ekte ut må også bena og armene være lange, hvor høy har du tenkt til å ha han? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 en idè: viftestyring på fingrene?? han har jo 6 fingre, få de på en trinnløs kontroll og styr viftene Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) fy faen dette blir bra om du får det til??? Er du god til å sveise osv? *off topic* DET SNØR!!!!! Endret 12. november 2004 av lolminator^ Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 12. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 jeg er ikke noe god til å sveise, men kameraten min einar er veldig flink, så han skal hjelpe meg, vil på forhånd takke Ole Erik og Einar som skal hjelpe meg med å sveise på dette prosjektet. Selve kroppen med hodet kommer til å bli ca 70-80 cm. dette er altså uten bein selve cd-romen er 127 x 129 mm stor pga dette er en Laptop dvd-rom. altså en SLIMline med slotin kommer til å komme med bilder og mere på lørdagskvelden skal også prøve å få inn noen bilder da, hvordan pappmodellen hadde blitt. når jeg har laget pappmodell så er det bare å brette ut alle papplatene og tegne etter det oppå metallplatene . Er ikke helt sikker på om den skal stå eller sitte ennå, kanskje den kan bruke litt av skjemen til å sitte på? eller lage en liten stol til han. får se hvordan det blir Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 hva med å ha skjermen inni døra? eller, det blir vel ikke så bra, men et grafisk lcd display inni døra kan jo bli bra.. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 Det du burde ha gjort er å lage en stol så lager du føttene ned fra stolen, Altså du kan jo lage sofaen med spor i som det er i det huse demmers så kan fry evt sitte der Lenke til kommentar
Sverdfisk Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 Ledninger osv kan kanskje kobles til i de store pølsefingrene hannes, ellers er eg enig at han burde sitte i en sofa Utrolig fet ide btw :-) Lenke til kommentar
Sverdfisk Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 en idè: viftestyring på fingrene?? han har jo 6 fingre, få de på en trinnløs kontroll og styr viftene Viftestyring i fingrene hadde å vært tøft! Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 12. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 et lite LCD display i døra er en god ide, noen plasser hvor jeg kan skaffe dette. må være et lcd display som har gode drivere og mange muligheter, som også er billig. helst usb tilkobling hvis det er mulig.Vil helst ha et lcd display som ikke trenger noen form for modding, bare å sette inn, har sette sånne lcd display man må lodde på ledningene til paralellporten osv. Noen Ide'er hvor jeg kan sette powerknappen? skal den monteres inne i magen, altså sjult bak døra, eller skal jeg ha et lite kontrollpanell på siden eller litt nedenfor døra? Lenke til kommentar
ersa Skrevet 12. november 2004 Rapporter Del Skrevet 12. november 2004 Konge prosjekt! Power knappen kan jo være på ene fingeren eller kan trykke ned hode, sette det på skinner og ha fjerer under og en stang som treffer en knapp (overtrøtt forslag ) Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 13. november 2004 Rapporter Del Skrevet 13. november 2004 Dritfett (y) Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 13. november 2004 Rapporter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) haha genialt! men hvordan skal du få kabinettet til å stå stødig? Edit. du kan jo modde skjermen til en av stolene som er i flyet på futurama da Endret 13. november 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 13. november 2004 Rapporter Del Skrevet 13. november 2004 Powerknappen kan vera i augene hans. Berre trykk dei inn og han starte opp. Må ha leds i augene hans eller hdd/power leds. Blir kanskje litt vanskelig å laga ein rund topp på hovudet hans eller har du ein plan. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. november 2004 Rapporter Del Skrevet 13. november 2004 hvis du får dette til så hadde det vært kanonbra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå