Gå til innhold

Prosjekt Bender (Update 11.mars side 37)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
her er det, jeg håper du forstår det...

ser ut som jeg kommer til å bruke ide'n din med powerknapp ja :D, skal ikke være så alt for vanskelig å gjøre dette. kommer til å ha en restart knapp på innsiden av døren. Bender røyker jo sigar eller noe, kanskje ha en rigar i munnen hans, med en rød led frempå som HDD led :w00t:

 

Når det gjelder Mig og TIG sveising, så var det bare dette sveiseapperatet vi hadde tilgjengelig.

Lenke til kommentar
her er det, jeg håper du forstår det...

ser ut som jeg kommer til å bruke ide'n din med powerknapp ja :D, skal ikke være så alt for vanskelig å gjøre dette. kommer til å ha en restart knapp på innsiden av døren. Bender røyker jo sigar eller noe, kanskje ha en rigar i munnen hans, med en rød led frempå som HDD led :w00t:

 

Når det gjelder Mig og TIG sveising, så var det bare dette sveiseapperatet vi hadde tilgjengelig.

GENIALT!!

 

men ha led'en bak lit pusset pleksi med pålimte knuste pusset plexibiter på ;)

 

*edit*

med pusset, så mener jeg pusset med sandpapir.. :)

 

(så det likner glo)

 

kanskje bruke sånn "drybrush" teknikk tilslutt med grått, for å fremhefe effekten? :hmm:

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar
Blir bra detta!

Hadde det ikkje vert bedre å Tiga istaden for Mig?

Ein får mykje finare finish med Tig.

hva mente du med det??

Som du ser på bilete sveiser han med Mig.

 

Mig er når ein har sveisetråd som vert mate fram og gass som beskytter sveisebadet. (Sveisebadet er smelta metall)

 

Ved Tig smelte ikkje elektroden, men berre dei to metalldelane ein skal sveisa saman. Ein bruke gass som ved Mig til å beskytta sveisebadet.

 

Håpe du forstod detta.

 

Tig%20B%2005.GIF

 

tig%20weld.jpg

Lenke til kommentar

Den ble litt for konisk kanskje ja. er ikke helt sikker.

 

God ide det med å sette pusset plexi fremfor den dioden..

 

Litt dårlige nyheter når det gjelder mere sveising, vet ikke helt når dette blir, fordi han som hjelper meg, skal flytte og er litt opptatt denne uka, men vi skal prøve å få presset inn litt sveising likevel, hvis ikke så er det masse annet jeg kan fikse imens, blant annet å fikse slanger til føtter og armer, fikse powerknapp på antennen, lage en cigar osv. mulig jeg begynner på det der lydgreia som skal få bender til å snakke osv. har skaffet masse bender lyder.

 

har en bender lyd som sier "Hey i'm Bender" som jeg vurderere å bruke når powerknappen trykkes inn, og en "bender rapelyd" når cd'ene ejectes, men om jeg får dette til vet jeg ikke.

 

Men skal si ifra så snart jeg vet mere om sveisingen, mulig det blir sveising på onsdag eller torsdag :w00t:

Lenke til kommentar
jeg legger ut en link er til en worklog hvor noen har gjort/gjør det du prøver på her :)

 

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=...08&page=1&pp=20

jeg vet om den der doom3 casemod'n, den har jo sånn kort man kan lagre mp3 på. fant et kort som heter UMP3 mulig jeg bestiller det. det koster jo sånn ca 800 kr i følge valuta kalkolatoren på dnb.no, men det kommer vel frakt osv på det, men det blir vel ikke noe mere enn maks 1500 kr for det kortet ? er det ikke 1000 kr den der toll grensa er på da? :hmm:

 

Finnes det noen andre kort som er billigere ? Det jeg tenkte var å skaffe sånn

Digital Memo, sånn man trykker på en knapp og tar opp i 10 sekunder, og kan spille av lyden så mange ganger du vil. så da er det bare å lodde på ledninger, og feste på noen små pc høytalere, på nille her selger de sånne små opptakere til 49,50 pr stykk. Men et sånn UMP3 kort har jo vært det beste, og får bedre lydkvalitet.

:w00t:

Lenke til kommentar
har en bender lyd som sier "Hey i'm Bender" som jeg vurderere å bruke når powerknappen trykkes inn, og en "bender rapelyd" når cd'ene ejectes, men om jeg får dette til vet jeg ikke.

Sykt bra. :yes:

 

Hvor fikk du tak i bender lyder?

fikk tak i benderlyder ifra en flashfil, kan rippe de fra denne :

 

The Bender Soundboard ( 3,8 MB flash fil) :thumbup:

 

Men hvis noen av dere der ute har mp3 lydklipp så taes dette imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Blir bra detta!

Hadde det ikkje vert bedre å Tiga istaden for Mig?

Ein får mykje finare finish med Tig.

hva mente du med det??

Som du ser på bilete sveiser han med Mig.

 

Mig er når ein har sveisetråd som vert mate fram og gass som beskytter sveisebadet. (Sveisebadet er smelta metall)

 

Ved Tig smelte ikkje elektroden, men berre dei to metalldelane ein skal sveisa saman. Ein bruke gass som ved Mig til å beskytta sveisebadet.

 

Håpe du forstod detta.

 

Tig%20B%2005.GIF

 

tig%20weld.jpg

takk, skjønte det nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...