Gå til innhold

Hvilket Lian Li kjøler best av 6077USB eller 6277?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden du ikke gadd å fikse link så får jeg gjøre det.

 

PC6077USB

-

PC6277A

 

Så får noen andre komme med forslag 

 

TAKKER!

 

Hvordan er støynivået på denne tassen, Jeg vurderte nemlig egentlig 6070B pga støydempede matter og lav-rpm vifter, men denne kjøler antageligvis endel bedre.

Noen som har tips til å få 6277 virkelig lydløs?

Hva er den beste viftestyringa mener dere, og hvilke vifter bør man anskaffe i tillegg til de som allerede er der?

 

Støy er pri #1 her!

 

 

 

Bør ikke viftene blåse inn bak og på siden, og ut foran og i taket? bare en tanke....

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

av 11DB og 14DB viftene, hva synes dere er fornuftig å gå for?

her snakker vi både til kabinett, men også på toppen av en XP-120

socket 939 prosessorvifte fra Thermalright.

 

er det hørbar forskjell på 11 og 14db, eller bør man spandere på seg den ekstra luftflyttekraften?

 

edit1: Hvordan er støyen GENERELLT i 6277 i forhold til6077? siden det er flere rom slipper jo mere støy ut, oppbygningen av kabinettet osv?

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
ingen hørbar forskjell på 11 og 14.. ville gått for 14 dB vifter..

 

Støt generelt i 6277 er ikke ille.. viftene som følger med støyer litt på full guffe.. Solid oppbygning i begge kabinett.. har ikkke oppdaget noen skrupler med mitt 6277

Hvor mange Vifter følger det med i 6277, og hvor mange er det i tillegg plass til?

Kjøper Silent X vifter og bytter ut alle de gamle tror jeg ;)

er Rheobus best eller?

 

edit: I taket der det er gjort plass for en radiator, kan man istedet sette en 92mm vifte der eller noe?

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Viftestyring:  Sunbeam Rehobus

Vifter :

Silen X vifter, henholdsvis 11 og 14 dB på 120 mm viftene..  samme på 80 mm viftene

 

Kjøling blir best i 6277 som allerede nevnt...

 

Silen X viftene er etter min erfaring overlegen mht. støy/m3,

 

Test av Silen X vifter her

Hva i all verden er vitsen med å kjøpe så utrolig stille vifter til viftestyring?

 

Nei. Kjøp heller litt kraftige vifter. Da får man et større reguleringsområde..

 

Man hører ikke 14 dB når den sitter i et kabinett.. Hva er vitsen med å regulere slike vifter NED da?

 

Da ville jeg heller kjøpt vifter som kan gå på 14 dB på det laveste, slik at man heller kan regulere dem OPP på varme sommerdager.

 

Papst vifter på rundt 25-30 dB kunne ha funket fett tror jeg.

 

------------------------------------------

 

Jeg ville nok valgt 6277, pga kjøleegenskapene.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
ingen hørbar forskjell på 11 og 14.. ville gått for 14 dB vifter..

 

Støt generelt i 6277 er ikke ille.. viftene som følger med støyer litt på full guffe.. Solid oppbygning i begge kabinett.. har ikkke oppdaget noen skrupler med mitt 6277

Hvor mange Vifter følger det med i 6277, og hvor mange er det i tillegg plass til?

Kjøper Silent X vifter og bytter ut alle de gamle tror jeg ;)

er Rheobus best eller?

 

edit: I taket der det er gjort plass for en radiator, kan man istedet sette en 92mm vifte der eller noe?

Hva med å se på www.microplex.no før du stiller veldig teite spørsmål som du kan finne ut av selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...