Gå til innhold

Mozilla FireFox 1.0 lansert!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville gjerne gjøre en "clean install" nå som 1.0 har kommet, men det var ikke så lett som jeg trodde.

 

Etter å ha fjernet Firefox vha "Add/remove programs" var hele Firefox mappen under "program files" borte. Men, da jeg la inn 1.0 var fremdeles alle gamle extensions, bookmarks og instillinger der akkurat som før.

 

Spørsmålet er da: Hvor lagres extensions, bookmarks og annet rask?

 

Edit: Fant det selv under "Application Data". Det hjelper alltid å poste om et problem...

Endret av OBServer
Lenke til kommentar
Fant ut at mine favoritt extensions og themes ikke fungerer i Firefox 1.0 *sint!*

Her er en liste over mine extensions og themes som ikke fungerer:


  •  
  • Web Developer Tool (extension)
     
  • Tabbrowser (extension)
     
  • Qute (theme)
     
  • Noia 2.0 (theme)
     

i løpet av morgen dagen har vell alle pluginbyggerne kommet med opdateringer som du automatisk kan opdatere via Tools ->Themes/extensions

 

men det var utrolig mange av du jeg hadde instalert som var kompatible , når jeg instalerte 1,0PR var det ingen som var kompatible og forventet det samme nå og

 

 

Edit: Fant det selv under "Application Data". Det hjelper alltid å poste om et problem...

 

og hvor ligger den mappa da ?

 

kan jo være kjekt og vite ;)

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Uhm, det var jo fantastisk tungvindt? Jeg vil liksom at alt skal skje i et vindu, burde jo være unødvendig å manuelt passe på det?

Og det kan du... Denne funksjonen er ny i 1.0...

 

New experimental options for controlling where links in web pages open:

 

Force links that open in new windows to open in: new tabs, the same tab.

To make these experimental options appear, set browser.tabs.showSingleWindowModePrefs to true in about:config.

 

tab-options-links.png

 

 

Edit: La til henvisning til kilde

Endret av Langtind
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned og prøvde den nye FireFox. Jeg er ganske oppgitt over at enkle ting ikke engang fungerer. F.eks. vil jeg ha bookmarks sortert slik som foldere er sortert i explorer: alfabetisk, men med foldere først. Jeg går inn på manage bookmarks og prøver å rette på dette, men ingen sorteringsfunksjon fungerer slik. Jeg prøver å manualt drag'n'drop dem i den rekkefølgen jeg vil ha dem, men når jeg slipper dem, så hopper de tilbake der de kom fra.

Er det jeg som har misforstått noe, eller er det FireFox som er så dårlig. Eller eventuelt lite kompatibelt? Eller vanvittig lite brukervennlig?

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat si at jeg ble så veldig imponert egentlig av Firefox.

Virket som en hvilken som helst brownser.

Tror jeg holder meg til Opera jeg :)

Har akkurat samme inntrykk. Jeg tenkte å gi Firfox en ny sjanse når 1.0 kom, men etter litt testing konkluderer jeg med at dette bare er en helt standard nettleser, som er et (mye bedre) alternativ til IE. Får ikke inntrykk av at de prøver å konkurrere med Opera i alle fall.

 

Det er jo utrolig tungvindt når alle funksjonene må lastes ned og installeres separat. Kan tenke meg at det er moro når nye versjoner av browseren kommer, når du reinstallerer nettleseren og slikt.

 

Dessuten var browseren omtrent like treg som IE til å hoppe frem og tilbake mellom sider. Den laster jo deler av sidene på nytt i steden for å cache dem helt (eksempel: Besøk vg.no, deretter hw.no, og klikk tilbake. Den bruker ca 2 sekunder før den er klar. Opera bruker ca 1 hundredel på samme operasjon).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...