Gå til innhold

Mozilla FireFox 1.0 lansert!


Anbefalte innlegg

Det er jo utrolig tungvindt når alle funksjonene må lastes ned og installeres separat. Kan tenke meg at det er moro når nye versjoner av browseren kommer, når du reinstallerer nettleseren og slikt.

1, Jeg vil bare rette på den påstanden om at det er tungvindt å oppdatere FireFox hvis man har extensions installert, det stemmer nemmelig ikke. Når jeg nå for eksempel oppgraderte fra 1.0PR -> 1.0 så trengte jeg bare å trykke på oppdateringsknappen. Ingen av mine av extensions, themes eller instillinger blir endret. Dette tror jeg også gjelder hvis man installerer hele programmet på nytt, fordi extensions og themes blir lagret i en egen mappe som ikke slettes hvis man avinstaller FireFox(les tidliger post ang. dette)

 

2, At du synes det er tungevindt å laste ned funksjoner kan jeg ikke blande meg oppi, men jeg personlig synes det er en av de beste og mest positive egenskapene til FireFox. Ja, jeg er enig i at det den første gangen var litt vanskelig å finne ut av hva jeg trengte osv., men det er extensions som lar meg lage den nettleseren jeg har behov for.

 

3, Å fortelle hvilken nettleser som er best vil jeg ikke gjøre. Opera er kanskje bedre til noen ting og FireFox til andre. Jeg bruker FireFox fordi den har de verktøy jeg trenger(f.eks. Web Developer Tool) andre velger Opera fordi den er raskere, hvem vet. Uannsett er jeg fornøyd over at man har friheten til å velge det produkte som passer for en selv og jeg vil ikke bruke tid på å krangle om hva som er best.

 

@Roadrunner7: Det bookmark problemet ditt hørtes merkelig ut, det SKAL fungere bruke drag-&-drop metoden til å flytte bookmarks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant ut at mine favoritt extensions og themes ikke fungerer i Firefox 1.0 *sint!*

 

1, Jeg vil bare rette på den påstanden om at det er tungvindt å oppdatere FireFox hvis man har extensions installert, det stemmer nemmelig ikke. Når jeg nå for eksempel oppgraderte fra 1.0PR -> 1.0 så trengte jeg bare å trykke på oppdateringsknappen. Ingen av mine av extensions, themes eller instillinger blir endret.

 

Hørtes liksom ikke fullt så rosenrødt ut når jeg leste det første innlegget... Men poenget var at det er tungvindt å konfigurere dersom du har installert windows på nytt f.eks, eller skal installere på en annen PC (f.eks skole/jobb, hvor du ikke har fast PC) . Akkurat da er det veldig greit med Opera, som er en 3MB installasjon og er klar til bruk etter et par klikk. Funksjonene er også nøye testet og bugfrie.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
'tabbrowser extensions' fikser det

Hmmm... HAr nå installert Tabbrowser prefrences og QuickTabPrefToggle, men finner ingen opsjon om at sidene som man var på da man lukket leseren, skal åpnes neste gang du starter leseren.

 

Noen tips ? Er det jeg som ikke har sett noe viktig her ?

 

/kakkle

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...