Gå til innhold

Mitt hat mot s-ata. Ødelagt harddisk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tro meg.. du er ikke alene om å ødelegge sata kontatker..

har 2 knekte på mitt ic7 max3, heldigvis har man 6 å gå på .. og i tillegg har jeg 1 ødelag raptor disk..

 

samme leksa hver gang... kontakten har fått en litt uheldig vinkling og blitt knekt ut av festet..

Sata kablene er såpass stive at kommer det trykk på kablene noen cm utenfor kontakten, så kan det være nokk til å ødelegge kontakten..

Lenke til kommentar
Angående stive sata kabler, kjøp disse neste gang, dem er skikkelig myke:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=GSATA7760CM

 

Helt enig, de kablene må være de beste som finnes. De ligner veldig på standard grå sata kabler som følger med det meste av HK og div, med akkurat disse er myke som fy og langt bedre.

 

Anbefales :thumbup:

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at dette skulle være stort problem. Jeg jobber selv som tekniker i en databutikk og har montert/reparert/oppgradert over 500 maskiner med s-ata harddisk. Mange av PC'ene skal ut til kunder andre steder i landt og må tåle til tider tøff behandling og har flere ganger motatt pc'er som er knust av behandlingen den har fått hos posten, men fremdeles ingen knekte s-ata kontakter. For ikke å snakke om pc'er som skal inn til reperasjon eller oppgradering hos oss. Kunder slurver ofte med emballasjen og jeg har sett flere tilfeller av pc'er pakket inn i et enkelt lag gråpapir, i alt for store pappesker og lignende før de sendes med posten.

 

Jeg har s-ata i en av pc'ene mine hjemme. I et compucase medium tower stort skjermkort og vannkjøling, er det så trangt om plassen nå at kun rå makt duger når harddisk-cage skal ut. Som ivrig hardware freak, modder og overklokker må utstyret tåle tøffbehandling. PC'en åpnes og fikles med på daglig basis, men jeg har heller ikke privat greid å ødelegge en s-ata kontakt.

 

Jeg kan ikke fatte at det kan være utbredt og tror dette definitivt går inn under kategorien brukerfeil. Er det ikke mulig å få ordnet en poll slik at vi kan få litt statistikk på dette? :)

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Føyer meg nok heller til listen over folk som har dårlig erfaring med s-ata. Etter mange turer inn å ut med harddisker og skjermkort i maskinen min knakk den ene s-ata kontaktet på mitt Abit IS-7. Fester på HD'n begynner oxo å bli litt løs. Har faktisk startet maskinen en morgen der den nektet å finne os hd'n min. Grunn? Jo.. s-ata kabelen hadde sklidd av kontakten på hovedkortet. Den sitter jo nesten ikke fast i det hele tatt.

Lenke til kommentar

jeg våkna en morgen med buescreen, og dataen kunne ikke vinne hdd når jeg reboota, det viste seg også her at sata kabelen var løs...

 

jeg merket ikke at den var noe løsere enn den pleier å være (=veldig løs), men jeg trykte den nå lenger inn i begge ender, og da gikk de bra..

 

jeg mistenker egentlig kata mi, selv om jeg tror den holder seg unna.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...