Gå til innhold

Kjøpe Nintendo DS, hvor ? (Før jul)


Sir_cruz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er fan av nintendo og har lyst på den ,

Å være fan av en ting kan neppe beskytte noe som garantert kommer til å bli tidenes flopp noensinne. Om noen år så blir Nintendo som Sega, de kommer til å lage spill til Xbox2 og PS3, det har jeg igrunn ventet lenge på. Nintendo har jo vært en stor flopp hele tiden etter N64, deres siste vellykka maskin.

Kunne ikke funnet et verre innlegg om jeg ville det ,

GameCube er Ganialt , Gameboy Advance er også sinnsykt morro

 

Vi hadde Camping bil en gang (ingen ville ha men vi måtte prøve :p)

Hadde jeg ikke hatt GBA så hadde jeg kvalt meg selv på den turen (Selvom den bare gikk til sverige :lol:)

 

Jeg har da 3 søsken alle med GBA (2 stk GB SP som er enda bedre) og en link kabel med 4 utganger , MARIO KART gikk varmt på den turen vi satt og spillte 2-3 timer i strekk , genialt morro

 

Og ikke glem Zelda serien ti GC som har kommet med alle da gamle Slagerne på en bonus disk , ZELDA Masters quest :love: som er helt nytt og aldri gitt ut på noe annet en GC (her i området i allefall)

 

For og ikke snakke om det nye Zelda som kommer, alt skal fåregå i samme traktene som OoT :dribble: Hyrule...

Lenke til kommentar

Super Mario 64 DS, Spiderman 2 og Asphalt.

Har ikke fått testet alle skikkelig, men Mario er safe :) Du har mulighet til å bruke touch screen funksjonen til å styre med, men blir litt klønete synes jeg. Det fulgte med en Metroid Prime demo, her virket det som touch funksjonen funket mye bedre, brukte L til å skyte med, opp og ned = frem og tilbake, venstre høyre = strafe, mens du bruker pennen til å sikte med. Funket veldig bra, litt annerledes til å begynne med, men kult :)

 

Grafikk messig er SM64ds en så og si direkte overføring fra N64, og grafikken på DS versionen kunne vært bedre, Vet at den er i stand til å takle bedre detaljer her og der, noe man ser i bla Metroid Prime.

 

Does the price mather :hmm::whistle::cry:

Lenke til kommentar

De sa det i butikken hvertfall... Funker hvertfall med europeiske GBA spill, er rimelig sikker på at det skal gå med europeiske DS spill også når det kommer... Har kikket litt rundt, og det virker nesten som om det kan lønne seg og importere spill fra USA senere, 30$ pr spill er ikke så gærnt...

Lenke til kommentar

DSen er sonefri.

 

Fikk tatt en titt på den i dag, og prøvde Metroid Prime: Hunters og PictoChat.

 

Selve maskinen er et elsk-det-eller-hat-det-objekt, tror jeg. Både formen og følelsen i knappene minnet meg om de gamle Game&Watch-maskinene, og designet ellers er veldig typisk nintendo. L- og R-knappene kan sammenliknes med dem på GBA, og er altså mer solide enn dem på GBA SP. Styrekrysset og diamanten med ABXY har akkurat den følelsen av elementær gaming som nintendos maskiner har vært ganske gode på opp igjennom.

 

Maskinen er ganske stor, noe større enn den originale GBA, men ikke så stor at jeg ikke kommer til å ta den med meg. Det er mulig man burde (om mulig) ha kuttet ned enda litt på tykkelse og bredde, men det er vel neppe noe som vil bli gjort noe med med det første.

 

Skjermene er, så vidt jeg kan bedømme, mer lyssterke enn på GBA SP, noe som i mine øyne gjør dem så gode som jeg hadde håpet de skulle være. Det er mulig de kunne vært enda bedre, men når jeg spiller, føler jeg ikke lenger på noen måte at skjermen er et handikap, slik den var på GBA, og også delvis på GBA SP.

 

Den nederste skjermen er som dere vet trykksensitiv, og fungerer godt i så måte. Det er tilstrekkelig å tappe ganske løst på den, noe jeg ser som en fordel ift. slitasje.

 

Slitasje kan jeg ikke si noe særlig om, annet enn at jeg håper det blir et ikke-problem. En skjerm full av riper må være drepen.

 

Metroid Prime: Hunters gav meg en aldri så liten åpenbaring, og demonstrerte nettopp hvorfor (jeg tror) DS er liv laga. Styringen er ganske intuitiv, og du kan selv velge hvilken hånd du vil styre med/holde pennen med uten å knote med innstillinger (da diamantknappene har samme layout som styrekrysset). Resultatet er et spill som føles mer responsivt enn det ville ha vært med styrestikke, inntil den grad at man nesten får følelsen av musestyringen på PC.

 

Dette er også grunnen til at jeg ser fram til å se hva "Another" kan by på, et nyutviklet eventyrspill til DS. Pek-og-klikk-sjangeren har temmelig ideelle muligheter for å gjøre nye ting med DSens to skjermer, så jeg håper utviklerne bak spillet lykkes med dette.

 

Selve spillet MP: Hunters var også temmelig tøft, selv om jeg (med avslått lyd grunnet en forelesning) ikke fikk den store Prime-følelsen. Uten autosikting blir spillet igrunn ganske annerledes, og så mer ut som en førstepersonsskyter. Forhåpentlig blir det mer eventyreri og mystikk i den ferdige tittelen. Grafikken var i hvert fall overbevisende, og uten utjevning av teksturer var mine første assosiasjoner 1996-tittelen MDK, noe som for dem som har prøvd spillet, forhåpentlig vil være en kvalitetsbemerkelse. Grafikken ser ut som en blanding av PlayStation og Nintendo 64, og er (hvis vi ser bort fra at PSP er på vei) det beste (og mest flytende) jeg noen gang har sett på en håndholdt plattform.

 

GBA-spill var for øvrig nesten en ny opplevelse, nå som skjermen endelig kan sammenliknes med TV hva farger og lysstyrke angår.

 

Sånn, det var noen av mine inntrykk.

Lenke til kommentar

Psp virker utrolig fet, men batteri levetiden for avspilling av film/ spill er kun 2.5 timer, noe jeg mener er i minste laget. På en hytte uten strøm, busstur, flytur utendørs aktiviteter, kan den likeså godt ligge nedpakket i kofferten, Selv sony har kommet ut med at dette er et problem, Fremtidige psp vil klare 14 timer, dvs psp(2)

Du får sove på flyet til Tokyo, mens jeg spiller videre på Metroid, Supermario, og alt annet jeg skulle finne på og dra med meg nedover :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...