Gå til innhold

Kjøpe Nintendo DS, hvor ? (Før jul)


Sir_cruz

Anbefalte innlegg

Etter jeg leste en link i denne tråden (der det sto at DS er sonefri) sjekka jeg norske spillbutikker som selger DS og så fant jeg spiderman.no. Siden jeg hadde et apr lapper til overs så tenkte jeg "F*** heller! jeg kjøper en!" Nå har jeg betalt nesten 1000kr for mye bare pga. dere!!! Så takk! :p Hva synes dere om maskinen og spillet generelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det sto ingenting om adapter så det bør nok følge med en norsk en :p Har noen av dere hatt problemer med riper på skjermen? :huh:

 

EDIT: Trykkleif

Du kan nok ikke regne med det. Vil tro du får med amerikansk lader. Annen kontakt, og 110V. Du trenger med andre ord en omformer, men det koster ikke all verden skulle jeg tro. Sjekk ut Clas Ohlson.

 

En bedre og enklere løsning er å bruke en lader fra GBA SP (hvis du har). De er identiske.

 

Artikkelen om Nintendo DS er forresten ute nå, sjekk forsiden.

Lenke til kommentar
Det sto ingenting om adapter så det bør nok følge med en norsk en :p Har noen av dere hatt problemer med riper på skjermen? :huh:

 

EDIT: Trykkleif

Du kan nok ikke regne med det. Vil tro du får med amerikansk lader. Annen kontakt, og 110V. Du trenger med andre ord en omformer, men det koster ikke all verden skulle jeg tro. Sjekk ut Clas Ohlson.

 

En bedre og enklere løsning er å bruke en lader fra GBA SP (hvis du har). De er identiske.

 

Artikkelen om Nintendo DS er forresten ute nå, sjekk forsiden.

Går GBA SP på 100V? :ermm:

Lenke til kommentar
Går GBA SP på 100V? :ermm:

Nei, både GBA SP og DS går på 5,2V likestrøm.

 

Den amerikanske laderen som følger med den amerikanske versjonen er beregnet på det amerikanske strømnettet. Dette er på 110V, og har dessuten en annen kontakt rent fysisk. Du kan altså ikke bruke denne her. Det du trenger er da enten en omformer fra vårt strømnett (220V) til 110V, eller du kan bruke en lader fra en uropeisk GBA SP. Disse tar tar inn 220V og sender ut 5,2V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...