Gå til innhold

Jul i månedsskiftet september/oktober?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det.

Fordelene veid opp for ulempene så burde julen forbli.

Det er godt med ei uke ferie midt på vinteren.

Når forskere graver fram dagens julehøytid om 2000 år så vil de tro at julefeiringa var en hyllest til Coca cola og at sjefen var en feit fyr i rød drakt og teit lue.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Julen er ikke en kristen høytid. Det var først i år 353 at kirken stjal julen, etter at de først hadde forsøkt å forby den. Da hadde man allerede feiret jul i mange hundre år.

 

For øvrig: Why Christmas Should Be More Commercial

Jo men like fult hadde det ikke vært for handelsstanden hadde det vært bare en høytid for spesielt interreserte.

Kirka har tross alt ikke så mange tilhengere i dette landet, selv om de som er tilhengere greier til tider å lage mye bæ. (mye bæ men lite ull)

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Det er så sykelig provoserende at julen skal starte så tidlig!

Det ødelegger så totalt julestemningen når man, på julaften, er lei av julen!

På torsdag var jeg på en narvesenkiosk hvor de drev å satt opp 2 svære "holdere" med masse julegodteri.. hadde julenissen sett det hadde han nok begynt å grine!

 

Det er rett og slett deprimerende... :cry:

Lenke til kommentar

Samma for meg. Jeg skjønner ikke at folk gidder bruke energi på å hisse seg opp (ikke rettet til noe her inne, eller trådstarter).

 

Tips til marsipanelskere: Halvkilo marsipan koster 15-17 kroner om du kjøper den som ligger i kake-tilbehør-seksjonen. Mye billigere marsipan, og jeg synes i hvertfal den er like god. :yes:

 

(Men pass på, så mye billig marsipan kan gjøre deg feit)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...