salah Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Hei. Jeg har nettopp kjøpt en Abit NF7 V2.0 hovedkort og en Raidmax kabinet. Jeg har nå kobla alt sammen, utenom lyd og USB-utgangene som skal være forran i kabinettet, men eller er ALT (HDD-LED, Power-ledd reset led osv osv) kobla riktig til. Når jeg kobler til strømmen lyser det et rødt helt nederst til høyre på hovedkortet, men når jeg trykker på slå-på-knappen skjer det ingenting! Noen som har peiling på hva som kan være galt? Takker for svar! PS: Strømforsyninga funker fint i andre pcer jeg har testet det med!
salah Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 Jeg lurer på hva som skjer her? Dette er strømforsyning nr. 2 som ryker på 2 dager!!! Jeg bare hadde strømmen i, også sier det gzzz og det kommer masse røyk. Noen som kan forklare meg hva som skjer?
B4stian Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Koplet strømfosyningen til feil da? Altså feil til hovedkortet? Feil vei kanskje? Men skjønte ikke helt det nå.. røyk den strømforsyningen som fungerer fint i andre pcer eller var det en annen?
salah Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 Jeg hadde to strømforsyninger, og begge fungerte fint på andre pcer, men så ryker begge... en igår kveld og en nå for noen minutter sia!
salah Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 Jeg bruker en bærbar maskin som er broren min sin
Caddy Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 hvordan kan du bruke maskinen nå da=? Selv om du ikke har 2 maskiner i huset, evt venner som har pc, så kan det være andre som har det.....
salah Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 Men seriøst, hva kan være galt? To strømforsyninger ryker på to dager? Kan det være hovedkortet's feil?
Sink Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Koplet strømfosyningen til feil da? Altså feil til hovedkortet? Feil vei kanskje? Men skjønte ikke helt det nå.. røyk den strømforsyningen som fungerer fint i andre pcer eller var det en annen? Sikker på at den ikke ble satt feil vei?
Asbjørn T. Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 (endret) To strømforsyninger på så kort tid.... og de virker på andre maskinenr... hmm.. sier meg at noe er galt med noe annet enn strømforsyningen... 1. Er rammen tilkoblet skikkelig? 2. Er begge strømkontaktene satt i... (På noen hovedkort kommer det nemlig en firkanta strømkontakt som pleier å være plassert ved CPU (den gir ergo strøm til selve prossesoren)) 3. Muligens prossesorviften er satt feil vei.... (men kanskje usannsynlig.. siden pcen ikke startet opp i det hele tatt) Endret 4. november 2004 av Asbjørn T.
salah Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 Hei. Nei RAM'en er satt på ordentlig og prossesoren også satt på skikkelig... Jeg skjønner da ikke hvorfor to stk ryker på så kort tid når jeg har brukt begge i 3 år uten problemer.... Og forresten, er det mulig at den blir satt feil vei? Jeg er sikker på at jeg satte den akkurat som jeg har satt den i andre maskiner! Men tror dere ikke at hovedkortet kan ha ryki? Jeg har nettopp kjøpt den, og ikke fått brukt den i det hele tatt, så det blir litt kjipt å miste den Mvh pavlion
wim Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Har du for mange spacere mellom hovedkortet og kabinettet (flere spacere enn det er skruehull / spacere på steder det ikke er skruehull)? Dette kan føre til kortslutning.
salah Skrevet 5. november 2004 Forfatter Skrevet 5. november 2004 Jeg skjønte ikke det du mente med spacere. Men jeg lurer på om strømkretsen hjemme hos oss har noe å si? Altså jeg bruker en skjøte-ledning til skjerm, data, lader til mobilen og skrivebordslampa. Det er noe muffins her siden begge strømforsyningene som jeg har brukt veldig lenge plutselig ryker på nesten samme tid... Men i hvertfall, jeg har vel ødelagt begge strømforsyningene? Hvordan skal jeg tørre å sette i en strømforsyning til, den vil bare ryke den og? Noen som vet om en strømforsyning som passer til Abit NF7 V2.0? (Helst ikke så dyrt ) Mvh pavlion
knnygar Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Ta ut hovedkortet og sjekk om avstandsstykka som kortet er festa i kan vere feilplassert.
o0Hawk0o Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Du nevnte at det lyste rødt fra en plass på hovedkortet. Etter hva jeg kan huske å ha lest vil det si at AGP skjermkortet er ikke riktig plassert ,eller har en høyere volt enn hovedkortet.
duottar Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 (endret) Du nevnte at det lyste rødt fra en plass på hovedkortet. Etter hva jeg kan huske å ha lest vil det si at AGP skjermkortet er ikke riktig plassert ,eller har en høyere volt enn hovedkortet. På nf7-s skal det lyse rødt når strømmen er koblet til. Pluss at når du starter den kommer det i tilleg et grønt lys. Endret 5. november 2004 av Liar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Er det strømforsyninger av atx 1 standard u/kortslutnings overbelastnings beskyttelse er det ikke rart de ryker. De har vel noe sånt som 6-7A på +12v . NF7 trenger PSU av atx12v standard med min 16-17A på +12v (helst noen A mere). Prøvde mitt NF7-S med en 300W qtec og fikk samme problem kun rødt lys og ingen reaksjon .Men det sa ikke poff.
BioAcid Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Tror det skal mye til å sette strømledningene feil vei, eller hvertfall mye styrke å kaving Når det gjelder det at den ikke ville starte så kan det som nevnt over være at strømforsyningen er for svak eller at du har satt ledningen som går til power knappen feil vei... Det med knappen kan du alltids teste ved å ta av ledningen (fra hovedkortet) å kortslutte de 2 pinnene manuelt med et skruhjern, da skal det normalt starte. Dersom du vil teste at strømforsyningen fungerer slik den skal før du setter den inn kan du la være å koble den til noe, og sette en ledningbit mellom to av lederene. Husker ikke helt hvem av dem så dersom noen husker bedre enn meg, vennligst fyll ut... jeg tror det var mellom en sort ledning(grd) å en grønn. Men dette bør du søke litt etter for å være sikker.....
A!1 Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 (endret) Stemmer nok det syar2003 sier. Det må vere en eller annen rail som blir overbelastet. MEN... strømforsyningene er nok heldigvis IKKE ØDELAGT allikevel. Det er sannynligvis bare sikringen i de som har gått. Denne koster 5-10kr og er en standard 10A-16A glass-sikring. Får du f.eks. på biltema eller bensinstasjoner... Fortron/Source 350W er en billig strømforsyning som passer til ABit NF7. Edit: skal du starte systemet manuellt så kortslutter du den grønne og en av de sorte ledningene på atx-kontakten. (svarer bare på det BioAcid spurte om, som han forsåvidt har rett i). Men problemet ditt har ingenting å gjøre med powerknappen. Det har heller ingenting å si hvilken vei du kobler til powerknappen/resetknappen. Om du kobler den til oppned så vil den virke like godt allikvel.... Endret 5. november 2004 av Mental
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå