Gå til innhold

Stilig bilde av bush


Anbefalte innlegg

Så da velger ikke soldatene selv og dra til Irak og Afghanistan? Da dør kanskje i en krig de ikke tror på? Er det da så feil og bruke deres ansikt til og bekjempe den som sendte dem på dette dødelige oppdraget?mente var ret"

Akkurat i det tilfellet er det mulig at en soldat dør uten at de støtter den. Men tror du virkelig at alle som har dødd i krigen mot Irak var egentlig imot krigen? Du spekulerer noe helt eventyrlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Så da velger ikke soldatene selv og dra til Irak og Afghanistan? Da dør kanskje i en krig de ikke tror på?

Etter at de først har valgt en militær karriere, kan de risikere å dø for ting de ikke tror på (på steder de ikke vil være). Men det er en sjanse man tar som militær. Folk som ikke innser slikt, trenger en reality check - det er en grunn til at militæret besitter automatvåpen og ikke kun redningshelikoptere og søkestenger.

 

Men det er et faktum at soldatene er døde pga. en avgjørelse tatt av bl.a Bush. Synes egentlig bildet er en god illustrasjon på hvor viktige avgjørelser en slik mann tar, og at det faktisk ligger tragiske enkeltskjebner bak en presidents makt/USAs frihet (und so weiter).

Lenke til kommentar
Egentlig skammelig hvordan Moore bruker andre menneskers død og lidelse til å fremme egne politiske standpunkt på denne måten.  :thumbdown:

mer skammelig er det når bush sender folk uti i krig på FALSK grunnlag

Så vidt jeg vet brøt Irak FN resolusjon 1441. Dette var gjerne ikke overskriften på en artikkel på VG.no, så du fikk det gjerne ikke med deg, men hvis du leser litt på 1441 (evt noen av innleggene til Seixon, han har forklart det flere ganger) vil du skjønne at du er blitt ledet til å tro at Bush angrep Irak på annet grunnlag enn det du er blitt fortalt.

Lenke til kommentar
Egentlig skammelig hvordan Moore bruker andre menneskers død og lidelse til å fremme egne politiske standpunkt på denne måten.  :thumbdown:

mer skammelig er det når bush sender folk uti i krig på FALSK grunnlag

Så vidt jeg vet brøt Irak FN resolusjon 1441. Dette var gjerne ikke overskriften på en artikkel på VG.no, så du fikk det gjerne ikke med deg, men hvis du leser litt på 1441 (evt noen av innleggene til Seixon, han har forklart det flere ganger) vil du skjønne at du er blitt ledet til å tro at Bush angrep Irak på annet grunnlag enn det du er blitt fortalt.

tror hovedgrunnlaget var "weapons of mass destruction" men siden USA har lekt verdenspoliti, hvorfor kan de ikke likegodt befri andre nasjoner?

Lenke til kommentar
Latterlig argumentasjon, dessessop. Har du vervet deg så har du vervet deg, og en som verver seg vet meget godt at han risikerer å bli sendt utenlands. Sjansen er meget stor for det her til lands, så du kan jo tenke deg hvordan det er i Junaiten.

skulle eg har vervet meg skulle det vert for å forsvare mitt land. Ikkje for å drepe muslimer.

Lenke til kommentar
Egentlig skammelig hvordan Moore bruker andre menneskers død og lidelse til å fremme egne politiske standpunkt på denne måten.  :thumbdown:

mer skammelig er det når bush sender folk uti i krig på FALSK grunnlag

Så vidt jeg vet brøt Irak FN resolusjon 1441. Dette var gjerne ikke overskriften på en artikkel på VG.no, så du fikk det gjerne ikke med deg, men hvis du leser litt på 1441 (evt noen av innleggene til Seixon, han har forklart det flere ganger) vil du skjønne at du er blitt ledet til å tro at Bush angrep Irak på annet grunnlag enn det du er blitt fortalt.

Og jeg antar du har lest poster jeg har skrevet? 1441 legitimerte ikke en væpnet intervensjon, dette var også Seixon enig med etter det jeg kan huske...

Lenke til kommentar
Nå stemte de vel over og gi Bush fullmakt til og gå til krig? Så beslutningsmyndigheten hadde Bush....men jeg jeg er delvis enig med deg, dette var ikke en beslutning Bush traff alene. Samtidig så er det vel Bush som øverste leder som er ansvarlig?

Bush er ansvarlig for at noe ble gjort.

Men hvem er ansvarlig når ingen ting blir gjort, og det fører til at millioner lider?

 

Det er det som gir anti'ene så gode kår. Det er forferderlig enkelt å være anti, anti-Bush, anti-krig, anti-handling. Man trenger ikke komme med noen alternativer, og man slipper å stå ansvarlig.

Lenke til kommentar
Så da velger ikke soldatene selv og dra til Irak og Afghanistan? Da dør kanskje i en krig de ikke tror på? Er det da så feil og bruke deres ansikt til og bekjempe den som sendte dem på dette dødelige oppdraget?

Helt alvorlig, tror du USA tvinger dem til å reise ned? Har du hørt om å dimitere? Det er jo selvfølgelig ingen som tvinger dem til å reise ned, dette er jo noe de går med på selv. Hvis ikke de hadde gått med på det, hadde de nektet. :roll:

 

Blir jo helt latterlig å skylde på bush for soldatenes død. Tror faktisk de fleste soldater er fullstendig klar over at "godmode" ikke fungerer i real-life.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Klovnen Michael Moore mislyktes med sitt selverklærte mål om å fjerne Bush, og så seg nødt til få fjerne siden sin.

 

Kanskje på tide å "Get a real jobb!" som noen sa..

:!:

Ja, det var faktisk selveste George W. Bush som sa det. :!:

 

Når det gjelder tråden, og bildet til Moore, har jeg lyst å spørre hvorfor Moore tror han har retten til å bruke bildet av disse soldatene på en slik måte. Tror at svært mange av familiene til de som er døde ville følt seg veldig truffet av dette, og at Moore har misbrukt deres døde for et billig angrep på Bush (nok en gang). Ikke bare det, men ca 70-90% av de som er i militæret støtter Bush.

 

At Moore engang gjør noe slikt viser at han er desperat på let etter oppmerksomhet, noe som han sikkert ikke vil få mye av de nærmeste årene... Han er, på alle slags vis, en taper nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...