Gå til innhold

Min Thermal Take Vulcano 11+ kjøler dårlig


DarkStarr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du burde minimalt ha en vifte som blåser ut og en som blåser inn. jeg har tatt den som blåser inn i front og den som blåser ut i bakkant, fungerer veldig bra med tanke på boxed kjøler. ligger på ca. 40 idle og noen og femti på load. har overklokket litt da, så temperaturene er litt høye.

 

edit: pc'en klikka litt der gitt!

Endret av Hubman
Lenke til kommentar

Har selv en Thermaltake Vulcano 11+

Jeg har ingen kabinett vifter så jeg måtte ta av sidene på kabinettet for at det ikke skulle bli for varmt, men selv med sidene på kabinettet av så ligger temp. på rundt 53 når vifta kjører på ca. 3500 rpm

nei må nok kjøpe kabinettvifter snart, har blitt anbefalt PAPST

holder denne, den flytter 58m³/time har et Q-tec kabinett , amd 2500+, geforceFX 5200, msi kt4v-l hovedkort.

Lenke til kommentar

Sikker på at du har festet den skikkelig? Den er ganske hard å få på, hadde 11+ jeg å før jeg byttet til VK. Den loka rundt på 37-40 når jeg jobbet, den pesa rundt 45 når det gikk som hardest. På ca 3000rpm. hadde en vifte foran som sugde inn, en bak som trakk ut, og en stoor 120mm som spant på lavt turtall i sidevinduet! Den kjøte faktisk veldig bra syns jeg, jeg tok av viftegrillen og da sank støynivået såpass at man merket det!

Lenke til kommentar

Har denne vifta selv, har to vifter som blåser ut på baksiden av mitt chieftec big dragon tower. Tempen ligger vanligvis på 40-43 grader.

 

et lite tips: kan være lurt å rengjøre maskinen for støv en gang iblant, nylig lå cpu-tempen min på 45-50 på samme styrke.. skrudde av vifta på vulcano kjøleren og støvsugde for alt støv som lå oppå der. Selve viften renset jeg med bomullspinner (q-tips).

Lenke til kommentar

maskinen hans er bare ca 2 måneder gammal.

og han fikk ikke brukt den fø sånn ca en måned sida,

så jeg trukke støv er problemet,

jeg har ikke sett den montert men jeg stoler på at darkstarr klare helt fint å sette den på riktig.

 

 

 

jeg tror heller luftgjennomstrømninga er for dårlig,

og kansje goopen heller gjør det værre enn bedre.

 

men ikke fortvil bare vi får henta 25 spenns viftene på postkontoret så skal det nok gå bra :thumbup:

Lenke til kommentar
maskinen hans er bare ca 2 måneder gammal.

og han fikk ikke brukt den fø sånn ca en måned sida,

så jeg trukke støv er problemet,

jeg har ikke sett den montert men jeg stoler på at darkstarr klare helt fint å sette den på riktig.

 

 

 

jeg tror heller luftgjennomstrømninga er for dårlig,

og kansje goopen heller gjør det værre enn bedre.

 

men ikke fortvil bare vi får henta 25 spenns viftene på postkontoret så skal det nok gå bra :thumbup:

Dersom han kjører støvsugerløsning kan støv være ett problem ja.

Og med støvsugerløsning mener jeg undertrykk i kassa.

Jeg gjør det selv og rengjør maskina og kjøleribba 1 gang i månen, fungerer utrolig bra som luftrenser.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Artic Silver. Så jeg syns det er litt rart selv at temp. er så høy. Kanskje jeg har hatt på enten for mye eller for lite pasta?

Har montert cpu vifter mange ganger før så jeg har nok montert den riktig. Jeg får bare håpe det bedrer seg når jeg får på kabinettvifter, men det skremmer meg litt at temp. er såpass høye nå som jeg ikke har på sidene på kabinettet, temp inne i kabinettet blir vell ikke noe særlig lavere når jeg setter på sidene og setter på kabinettvifter, vil tro det er lavest temp når sidene på kabinettet er av.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Artic Silver. Så jeg syns det er litt rart selv at temp. er så høy. Kanskje jeg har hatt på enten for mye eller for lite pasta?

Har montert cpu vifter mange ganger før så jeg har nok montert den riktig. Jeg får bare håpe det bedrer seg når jeg får på kabinettvifter, men det skremmer meg litt at temp. er såpass høye nå som jeg ikke har på sidene på kabinettet, temp inne i kabinettet blir vell ikke noe særlig lavere når jeg setter på sidene og setter på kabinettvifter, vil tro det er lavest temp når sidene på kabinettet er av.

hvor mye kjølepasta har du på??

du burde ikke ha på mer enn 1-2 dråper.

og hvor mange kabinettvifter har du??

 

min XP 3200+ ligger på 28 grader i dette øyeblikk,

og jeg bruker boxed kjølern.

jeg har 3 kabinettvifter.

så bra luftgjennomstrømning hjelper no jævli

Endret av FatFuck
Lenke til kommentar

cpu vifta ca 4000rpm.

de to spire viftene jeg har foran veit jeg ikke men jeg tipper noe rundt 2000rpm.

vifta jeg har bak (som jeg har rappa ut av en gammal strømforsyning)

tipper jeg kjører på noe mellom 2500 og 3000 rpm.

 

 

 

jeg kom nettop til å tenke på: hvorfor snakker vi om kjølinga mi,

når det er darkstarr som lurte på hvorfor kjøleren hans kjølte dårlig??

jeg tipper det er fordi jeg kjenner han, vi har nesten likt system

og fordi han er banna for 2 uker grunnet en krangel på søppleforumet.

så jeg kan vel egentli snakke for han.

 

noen flere som har ideer,

for jeg skulle rolig mene at den kjøleren skal kjøle bra

Endret av FatFuck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...