Gå til innhold

TV-UT hva trenger jeg


CHB3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en s-video kabel tipper jeg, også kabel fra pc til anlegg eller tv for å få lyd.

 

s-video kabel ser slik ut:

svideo.jpg

 

 

har ikke tv'n din s-video inngang trenger du nok en scart overgang.

den ser slik ut:

3786_200.jpg

 

har ikke tv'n din støtte for s-video kan det hende du får sort/hvitt bildet.

da blir du nødt og modifisere scart overgangen for og få farge.

 

sånn her:

åpne scart overgangen, finn pinn 15 og pin 20. koble pin 15 sammen med pin 20 i scart-kontakten, sett sammen scart overgangen igjen og voila - verden er i farger igjen

 

 

edit: ja du kan få tak i kabel som har s-video til scart.

den ser slik ut:

pgv612.gif

 

men jeg liker ikke å bruke disse ettersom de ofte er vanskeligere og modifisere synes jeg.. tv'n min støtter ikke s-video! ;)

Endret av phax
Lenke til kommentar
Si fra om du ikke finner noen...

 

kjøper av en eller annen grunn allltid nye slike kabler, da de har en tendens til å bli borte mellom hver gang jeg kobler opp tvn..

 

Fant 5 stykk s-video kabler, og 4 slike scart-overganger i går kveld.

Nettopp finn ingen slike kabler har leita hele byen rundt.

Hvilken nettbutikk selger dem.

Tvn min har ikke s-video inngang så jeg må velge en med scart innrigert i kabeln eller en scart overgang hva er best?

Jeg kjøper gjerne brukt vist noen har liggende :tease:

Lenke til kommentar

Clas Ohlson har det du trenger her og her.

 

Biltema tilsvarende her.

 

Husk bare at du også får med deg lydkabel.

 

Du bør også være rimlig sikker på om TV'n din støtter s-video om du kjøper s-video-kabel. Ellers velger du en komposittkabel, eller en s-videokabel med s-video til kompositt-adapter. Det er liten forskjell i bildekvalitet når signalkilden er den samme, spesielt hvis det er snakk om filmer i divx-format.

Lenke til kommentar
Si fra om du ikke finner noen...

 

kjøper av en eller annen grunn allltid nye slike kabler, da de har en tendens til å bli borte mellom hver gang jeg kobler opp tvn..

 

Fant 5 stykk s-video kabler, og 4 slike scart-overganger i går kveld.

Nettopp finn ingen slike kabler har leita hele byen rundt.

Hvilken nettbutikk selger dem.

Tvn min har ikke s-video inngang så jeg må velge en med scart innrigert i kabeln eller en scart overgang hva er best?

Jeg kjøper gjerne brukt vist noen har liggende :tease:

Hvor bor du egentlig...? En by uten butikker som har s-videokabler...? Slike kabler finnes vanligvis i alle butikker som selger TV-er og PC-utstyr. Skulle en være utsolgt, så har sikkert neste butikk.

 

Hvis TV ikke har s-videoinngang er det store muligheter for at den ikke støtter s-video på scart. Har du sjekket dette? (Evnt. hva slags TV har du?) Hvis den ikke støtter s-video, trenger du en adapterløsning for å få kompositt-signal (som andre også har foreslått).

Lenke til kommentar
Si fra om du ikke finner noen...

 

kjøper av en eller annen grunn allltid nye slike kabler, da de har en tendens til å bli borte mellom hver gang jeg kobler opp tvn..

 

Fant 5 stykk s-video kabler, og 4 slike scart-overganger i går kveld.

Nettopp finn ingen slike kabler har leita hele byen rundt.

Hvilken nettbutikk selger dem.

Tvn min har ikke s-video inngang så jeg må velge en med scart innrigert i kabeln eller en scart overgang hva er best?

Jeg kjøper gjerne brukt vist noen har liggende :tease:

Hvor bor du egentlig...? En by uten butikker som har s-videokabler...? Slike kabler finnes vanligvis i alle butikker som selger TV-er og PC-utstyr. Skulle en være utsolgt, så har sikkert neste butikk.

 

Hvis TV ikke har s-videoinngang er det store muligheter for at den ikke støtter s-video på scart. Har du sjekket dette? (Evnt. hva slags TV har du?) Hvis den ikke støtter s-video, trenger du en adapterløsning for å få kompositt-signal (som andre også har foreslått).

Det er en liten by:tease:

 

Ok skal vi se

 

Kabel og en Adapter fra s-video til scart. Er det bra?

Endret av CHB3
Lenke til kommentar

Når man i utgangspunktet ikke vet hvilke kabler man trenger, og hvilket bruk PC til TV kabler blir brukt til, så forutsetter jeg at han trenger de kablene 99,9 % av oss andre bruker. Trenger han ikke lydkabelen, så er det ingen krise. Trenger han den, og ikke får den med seg, så er det værre. Har til og med sett de som tror at s-videokabelen også overfører lyd. Om han har tenkt å bruke kabelen for å kjøre Windows på TV'n, så blir kvaliteten så elendig at han trolig kan la være å kjøpe kabel. Synes derfor det er bedre å nevne den, slik at den kan velges bort. Det er bare slik jeg tenker når noen spør om råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...