Gå til innhold

Angående brente DVD'er på Xbox


Xeno

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål som sikker er blitt spurt fryktelig mange ganger før...

 

En kammerat av meg (og sjefen min faktisk) har chippa Xbox, men Xboxen hans tar ikke brente DVD'er... Er det ingen som tar brente DVD'er eller er det bare hans versjon som ikke tar det??

 

Jeg har en Crystal Xbox som jeg skal chippe... Vil denne ta brente DVD'er eller må jeg investere i en harddisk (noe jeg igrunn ikke har råd til akkurat nå...)

 

Og en ting til... Tar den i såfall både DVD-R og DVD+R??

Endret av Xeno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en ting jeg også lurer fryktelig på... Starta for noen få dager siden en tråd lik denne siden jeg har hørt at ikke alle DVD rommene leser alt.

 

Håper det er noen som kan få klarhet i dette siden jeg har tenkt å kjøpe meg en helt ny Xbox Crystal nå snart med X-Ecuter 3 chip.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå tilgode å oppleve en xbox som ikke tar brente DVD-plater. Har til nå prøvd 5 forskjellige xboxer med 3-4 typer billige DVDer uten at jeg har opplevd problemer. (Dvs. hadde en spiller som ikke ville lese DVD-RW). Konklusjonen må være at sjefen din har vært uheldig. Min anbefaling er å prøve forskjellige DVD-plater inntil du finner en type som fungerer.

Lenke til kommentar
Det er 4 typer dvd spiller til xbox (tror jeg):

Samsung - støtter cd-r, cd-rw, dvd-, men ikke dvd+

Thomson, Phillips og Toshiba Samsung - støtter cd-rw, dvd+/-

 

correct me if i'm wrong :p

Min Thompson ver. 1.24? takler ikke +R plater, men -R går fint.

Har en venn som har 2 xbox`er med Samsung dvd, og de takler alle formater

 

Men +R plater brent med bitsetting fungerer fint.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Bare tre modeller med mindre det er en ny modell i v1.6-boksene.

 

Min Samsung tar alle dvder jeg har gitt den til nå (for det meste Ricoh +R-plater), men den liker ikke MMore-cdene mine. Husk at det er ganske store forskjeller på mediekvalitet. Princo og Taiyo Yuden stiller ikke akkurat i samme liga, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Bare tre modeller med mindre det er en ny modell i v1.6-boksene.

 

Modnet selger en Toshiba Samsung enhet nå, men den er ikke på langt nær så god som Samsung enheten.

Det er korrekt det, de nye Samsung spilleren er "by Toshiba" el.

På samme måte har man også gammel og ny Philips spillere, så skal man telle med disse er det da 5 forskjellige dvdspillere som er levert med Xboxene gjennom tidene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette er en ting jeg også lurer fryktelig på... Starta for noen få dager siden en tråd lik denne siden jeg har hørt at ikke alle DVD rommene leser alt.

 

Håper det er noen som kan få klarhet i dette siden jeg har tenkt å kjøpe meg en helt ny Xbox Crystal nå snart med X-Ecuter 3 chip.

Jeg har nå chippa min Crystal Xbox med Xecuter3 og har delvis funnet ut at den ikke er noen stor fan av DVD-R... Har ikke prøvd med spill, men med DivX-filmer... Da starter den den første filmen på DVD'en og spiller den av... Jeg har ikke mulighet til å browse DVD'en og spille av det jeg vil, slik som når jeg browser DVD-romen på pc'en via nettverket...

 

Men det er jo ikke verre enn å bruke DVD+R, som etter mine egne erfaringer er mer stabile enn DVD-R... Har hatt flere positive erfaringer med DVD+R, ass...

Endret av Xeno
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg har aldri hatt problemer med verken DVD-R eller DVD+R selvom jeg har en Thompson, som visstnok skal være den som er mest kresen. Det jeg _har_ merket forskjell på, er billigplater. Thats Write! og Verbatim-plater funker helt bra :)

 

Har du brent raskere enn de er sertifisert for kan det hende du kan få problemer selvom brenneren rapporterer at alt er OK.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...