Gå til innhold

Bedre respons fra musa ved øking av usb-port HZ!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Har prøvd dette med MX1000 og WinXPMedia Center 2005, uten hell. Det finnes ikke noe USB.sys fil i den cache mappen, eller har jeg gjort noe feil? Følgte bruksanvisning i fra en av de USB fix pakkene som er postet her i dene tråden.

 

Staljin

Uff, hvor mange ganger må jeg og andre si det. Det virker ikke for trådløse mus!

Ingenting kommer noen gang til å virke for ms 4.0!!

Les bedre igjennom hva folk sier før dere spør om og om igjen. :nei:

 

Katana-Bob: risikoen er at du kan... bare kan.. bli en bedre aimer. Det er farlig pga familien din, dama, hunden din kommer til å savne deg, når du sitter flere timer og spiller, og har det moro uten dem :) Og det er hz, ikke mhz.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har prøvd dette med MX1000 og WinXPMedia Center 2005, uten hell. Det finnes ikke noe USB.sys fil i den cache mappen, eller har jeg gjort noe feil? Følgte bruksanvisning i fra en av de USB fix pakkene som er postet her i dene tråden.

 

Staljin

Uff, hvor mange ganger må jeg og andre si det. Det virker ikke for trådløse mus!

Ingenting kommer noen gang til å virke for ms 4.0!!

Les bedre igjennom hva folk sier før dere spør om og om igjen. :nei:

 

Katana-Bob: risikoen er at du kan... bare kan.. bli en bedre aimer. Det er farlig pga familien din, dama, hunden din kommer til å savne deg, når du sitter flere timer og spiller, og har det moro uten dem :) Og det er hz, ikke mhz.

Beklager at jeg må mase, men det er altså ingen risiko???

 

Grunnen til masingen er at jeg må få overtalt en annen fyr som egentlig eier pc'en min. Han liker ikke overklokking og slikt, siden noe kan bli ødelagt.

 

Derfor må jeg få forsikringen med teskje, slik at jeg kan vise ham at det egentlig ikke er så farlig. :!:

Lenke til kommentar
Grunnen til masingen er at jeg må få overtalt en annen fyr som egentlig eier pc'en min. Han liker ikke overklokking og slikt, siden noe kan bli ødelagt.

 

Derfor må jeg få forsikringen med teskje, slik at jeg kan vise ham at det egentlig ikke er så farlig. :!:

hvilken mus har du?

Det værste jeg har lest om, (og det ved 1000hz) er at usb slutter å fungere, og at det det da bare er å installere HK driverene på nytt ;)

Lenke til kommentar
Grunnen til masingen er at jeg må få overtalt en annen fyr som egentlig eier pc'en min. Han liker ikke overklokking og slikt, siden noe kan bli ødelagt.

 

Derfor må jeg få forsikringen med teskje, slik at jeg kan vise ham at det egentlig ikke er så farlig.  :!:

hvilken mus har du?

Det værste jeg har lest om, (og det ved 1000hz) er at usb slutter å fungere, og at det det da bare er å installere HK driverene på nytt ;)

Razor Diamondback

 

Har hørt at 500-1000hertz ikke er så mye forskjell (ikke merkbar iallfall) så jeg tenkte jeg skulle gå for 500hertz.

Lenke til kommentar
Grunnen til masingen er at jeg må få overtalt en annen fyr som egentlig eier pc'en min. Han liker ikke overklokking og slikt, siden noe kan bli ødelagt.

 

Derfor må jeg få forsikringen med teskje, slik at jeg kan vise ham at det egentlig ikke er så farlig.  :!:

hvilken mus har du?

Det værste jeg har lest om, (og det ved 1000hz) er at usb slutter å fungere, og at det det da bare er å installere HK driverene på nytt ;)

Riktig det. Alltid 99% sikkert at det er brukerfeil. Eller 99.9->uendelig med 9 tall% passer enda bedre.

 

offtopic

Microsoft har slit med uvitende folk i lang tid, og lent seg til at kunden alltid har rett. Derfor laget et OS som skal alltid fungere for alle, men LANGT fra så bra som det kan fungere. Folk skriker fort bare en blåskjerm kommer, eller et vindu med en rød X. Blir 80% sikkert en format av slikt med engang, hvis de ikke finner det ut på 5 min.10% av de siste 20%, stikker inn i et forum, spør og får som svar; "hey, hadde samme problem, jeg tok bare en format c:\". De siste 10% legger litt tid i det, og finner en løsning.

 

Jeg ser jo folks noia og forstår hvorfor Microsoft ikke la til en mulighet med noe høyere enn 125hz for USB i Windows fra starten. "Hey, Bill, we GOTTA keep it safe. Never know if someone will screw up, and we will have to take the blame!" Fremdeles er veldig mye i Windows låst, pga brukerens sikkerhet mot seg selv, ganske ironisk :)

Dårlig spøk, men ikke langt fra sannheten;

Windows er som et rom med fire hvite vegger, du er naken, ingen vinduer/dører. Noen huller i veggen for å opprette livet på innsiden. De har alle ulike funksjoner. Pisser du i feil hull, får du en feilmelding. :D

 

Linux har sluppet slikt, fordi folk gir opp allerede i innstallasjonen :D Og en del tenker fort, "næmmen det er jo DOS, det er utgått, sorry as".

 

Men, for å være helt ærlig. Dette er bare nok en dør mot noe som kan være et lite ekstra kick for deres gameplay, også for CAD brukere. Ikke bruk det om du ikke er noe spesielt seriøs/bruker et par timer daglig innen noe av det. Men du må forstå bruken 100% først før du i det hele vil få et stort utbytte av det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Regfil hvor er du! :hmm:

Vel. en reg-fil gjør kun endringer i registret, og for å få økt hz'n må du hex'e usbport.sys. Men for de late:

http://home.arcor.de/_aero/xp-usbport_sys/XP-USB-Patcher.zip

 

ja satt akk å lurte på det samme om det er en risk for at usb mp3 \ hdd \ scanner \ webcam \ printer osv  osv kan ta skade \ ikke like at usb kjører på 500hz....

vis  dette ikke er tilfelle så  klokker jeg den gjerne opp . :p

 

har msi kt4 avl HK  å mx510 mus :p

Jeg har 6 USB-enheter(mus, tast, web-cam, data-kabel, MP3-spiller og PSX-USB converter) og jeg har ikke hatt noen problemer.

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar

d'RaZiel eller noen andre som har nok erfaringer til å svare:

 

Er det bare meg eller, funker ikke denne "tweaken" til win2k ?

 

Leser her:

 

http://discuss.futuremark.com/forum/showfl...o=&fpart=1&vc=1

 

"1) Get a hexeditor. I used hex workshop, it's easy enough to use for someone without any prior experience of hexediting.

 

2) Take a backup of the following file: c:\windows\system32\drivers\usbport.sys

 

3) Open the file in a hexeditor and search for a line that goes 3C 08 73 09 C6 86 0A 01.

 

4) Change this line to B0 02 73 09 52 8C 0A 01 for 500hz, B0 04 73 09 52 8A 0A 01 for 250hz

 

5) Save & exit

 

6) Boot to safemode

 

7) Copy the now edited usbport.sys to c:\windows\system32\drivers AND c:\windows\system32\dllcache ( hidden folder )

 

8) Reboot"

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1 & 2 = ok

 

3 = er ikke noen kode som heter "3C 08 73 09 C6 86 0A 01" i den orginale fila mi, finner nesten samme, dvs. de 4 siste sifrene stemmer ikke.

 

4,5 og 6 = ok

 

7 = "c:\windows\system32\dllcache" finnes ikke på min pc.

 

Bruker win2k med sp4 og en mx510

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar

RocketArena: Et lite barn kom springende på irc til meg så fort du skrev dette.

 

Det funker bare til XP og Windows2003. Han som skrev på futuremark kan dra dit pepperen gror, nevner ikke kilder. Kan misforstås at det bare funker på MX mus, og det sies ikke noe om OS annet enn SP2. Som også er feil, funker på alle servicepacks av XP, og retail.

 

Men du kan bruke str's mus filter til windows2000.

Den finner du her: http://www.str.pwp.blueyonder.co.uk/USBHz.zip

 

En helt annen måte å få det til å fungere, siden windows2000 kan lytte til firmware i musen. Og har da en funksjon som ikke XP har, mye enklere rett og slett.

 

Ser ut som den siden er nede. Så prøv å søk på USBHz.zip i google eller noe.

Lenke til kommentar
RocketArena: Et lite barn kom springende på irc til meg så fort du skrev dette.

 

Det funker bare til XP og Windows2003. Han som skrev på futuremark kan dra dit pepperen gror, nevner ikke kilder. Kan misforstås at det bare funker på MX mus, og det sies ikke noe om OS annet enn SP2. Som også er feil, funker på alle servicepacks av XP, og retail.

 

Men du kan bruke str's mus filter til windows2000.

Den finner du her: http://www.str.pwp.blueyonder.co.uk/USBHz.zip

 

En helt annen måte å få det til å fungere, siden windows2000 kan lytte til firmware i musen. Og har da en funksjon som ikke XP har, mye enklere rett og slett.

 

Ser ut som den siden er nede. Så prøv å søk på USBHz.zip i google eller noe.

d'RaZiel: dette lille barnet som kom på irc var faktisk meg.. :hrm:

 

Men uansett, etter å ha lest litt her: http://www.catchgamer.no/?module=download&...&downloadId=211

 

Kom jeg fram til at skulle prøve "mouseclock". Funka fint dette. Eneste er at programmet er skrivet på et eller anna språk med tegn som pcen min ikke kan vise. Så jeg fatter egentlig ikke så mye av hva jeg trykker på, men med programmet "mouserate" kommer jeg fram til at kjører ca 500hz på musen.

 

 

mouseclock lastes ned her: http://www.ddl2.com/dl.php?id=25991

 

Skulle bare ønske jeg kunne forstå hva det står i det programmet :hmm:

 

*EDIT*

 

Viss jeg bare kunne fått bort den klokka som er midt på "crosshair", funker dårlig å spille når jeg ikke ser siktet men en liten klokke isteden :!:

 

*EDIT2*

 

"Men du kan bruke str's mus filter til windows2000.

Den finner du her: http://www.str.pwp.blueyonder.co.uk/USBHz.zip"

 

Har leita rundt på nettet ganske lenge nå, finner ikke noe "USBHz.zip"

 

Noen andre som gidder å hjelpe meg å leite eller eventuelt sende programmet til meg ?

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...