Gå til innhold

hold dere unna netcom


Anbefalte innlegg

idag da jeg kom fra skolen så jeg at noen hadde stjålet mobilen min ifra jakken jeg dro tilbake til skolen og kontaktet rektor han sa at han ikke kunne gjøre noe heldigvis hadde jeg netcoms totalforsikring jeg tenkte mine penger er reddet men da jeg ringte dem sa de klart at de ikke kunne gi meg erstatning etter 1 times samtale ringte jeg f rådet de skal hjelpe meg med saken men jeg vet det at det aldri mer blir netcom :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
idag da jeg kom fra skolen så jeg at noen hadde stjålet mobilen min ifra jakken jeg dro tilbake til skolen og kontaktet rektor han sa at han ikke kunne gjøre noe heldigvis hadde jeg netcoms totalforsikring jeg tenkte mine penger er reddet men da jeg ringte dem sa de klart at de ikke kunne gi meg erstatning etter 1 times samtale ringte jeg f rådet de skal hjelpe meg med saken men jeg vet det at det aldri mer blir netcom :mad:

Har du lest betingelsene i forsikringen ?

 

Og for guds skyld...bruk punktum,komma og lignende...det var som å lese en 3.klasse stil !!

Lenke til kommentar

Vil berre kommentere litt her:

For det første skyt du på feil fugl.

Det er Telia Forsikring som har forsikringsordninga ikkje netcom sjølv.

 

Så har ein ein del vilkår i forsikringa.

Erstating fråfell eller blir redusert viss det er vist uaktsomheit frå kundes side. I uforsiktig handtering eller ikkje oppsyn med verdigjenstanden.

 

Når og korleis telefonen har blitt stjålet har alt å sei om ein får erstatning eller ikkje.

 

Du skriv at den blei stjåle frå jakka di:

Når har telefonen blitt stjålet? Tidspunkt og kor var du på dette tidspunktet.

Viss du var ikkje i nærheita og jakken ikkje var låst inn, så er nok dette uaktsomheit frå di si side og vil føre til bortfall av erstatning.

og dette er noko som gjeld alle forsirkingsselskap så lenge det ikkje tydeleg er definert i vilkåra at slike uhell er dekka.

Så om du hadde hatt telenor, chess eller nokon andre mobiloperatører som har forsikringsordning hadde du fått same svaret fr¨dei også.

Beklager.

 

Derimot blei telefonen stjålet mens du hadde jakken på det er det ei heilt anna sak, og forsikringa skal dekke slike grove tjuveri (som politiet kaller det).

 

men uansett må du politianmelde forholdet og ha kvittering på telefonen for komme noko vei med forsikringa.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Jeg mistet min k700 på grisefylla og det eneste jeg trengte var skademelding, politianmeldelse og kvittering! Fortalte akkurat som det var da det står i betingelsene at totalforsikring også dekker tap.... så her er det noe som skurrer. har du fortalt oss hele historien?

 

Jeg fikk ihvertfall verdibrev fra netcom andre dagen etter samtalen med de! DRIT fornøyd med netcoms totalforsikring.... spesielt siden K700'en ble tapt 20 dager etter release

 

:thumbup:

 

Bra netcom!

Lenke til kommentar

Umm... jeg klarer ikke å fokusere på hva han skriver.. men uansett...

 

 

har selv netcom toralforsikring og har måtte se meg nødt til å benytte den et par ganger... :blush: alltid fått godkjent og alltid hatt kjapp service.

 

og for at vi i det hele tatt skal klare å lage oss et bilde over hva som har skjedd så syns jeg du skal prøve og redigere innlegget og skrive det sånn at oss vanlige dødelige klarer å lese det...

 

 

som jankee skriver, så har når og hvordan telefonen gikk tapt alt og si... du legger ikke fra deg mobilen din i jakka di ute på en skolegang.. det er å be om trøbbel..

Endret av Surreality
Lenke til kommentar
Uff.

Ja som det blir påpekt flere steder her.....

Få på en 10 - 12 komma og punktum i trådstarten, så man slipper å lese det mange ganger for å forstå...

for alt vi vet kan han slite med skriving=)

 

det som hadde vært bedre er om du forklarer omstendighetene. Jeg forstår at den lå i jakken din, og utifra det at du kontaktet rektor så tror jeg den var i klasserommet når det skjedde.

 

Så langt stemmer det?

 

Hvis så er ikke netcom nødt å betale noe, med mindre rommet var låst. Hvilket betyr at det er vanskelig å finne noe logisk måte å ha stjålet telefonen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men om man telefonen plutselig var borte og man ikke vet hvordan, vil forsikringa dekke dette.

 

Et par av mine telefoner har sporløst forsvunnet, en tredje har detti i do og en fjerde mistet jeg i bakken, så den knuste. Alle sakene ble fullt dekket av Netcom/Telia. (Netcom er forresten eid av svensk-finske Telia).

 

Strålende fornøyd med den forsikringen!

Lenke til kommentar

Crazysteps, om du det du skriver betyr at om telefonen blir borte i løpet av en skoledag og du ikke vet nøyaktig når, så har du rett i det. For da kan det ikke påvises uaktsomhet.

 

Men om du skriver betyr at mobiltelefonen ble borte mens den lå i jakka di i klasserommet mens du var ute og hadde friminutt, da vil de IKKE dekke pga uaktsomhet.

 

hmm..er trøtt, beste måte jeg klarte å skrive dette på... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Sier du at du deler av dagen har latt telefonen ligge igjen i et klasserom alene, er det automatisk påvist uaktsomhet.

 

Men om det mulige tapstidspunktet ligger innenfor tidsepoken du hadde tilsyn til mobilen, har du ikke nødvendigvis vært uaktsom.

 

Er selv ansvarlig for alt i tilknytning til mobilforsikringer i butikken der jeg jobber og vet at folk gjerne fyller på alt for mye informasjon på tapsmeldingen de sender inn til netcom. Ofte helt irrelevant informasjon, som samlet sett får det hele til å se ut som din egen feil.

 

Vet ikke hva som har skjedd i dette tilfelle, da punktumgutt ikke ønsker å dele resten av historien med oss andre.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Netcom og Telia forsikring skal ha skryt for jobben de gjør.

 

Jeg mistet telefonen min på en lørdag ettermiddag. Ringte Netcom og sperret tlf og sim kort. Mandag politianmeldte jeg forholdet og 1 time senere fikk jeg en telefon fra en som hadde funnet mobilen min.

 

Ringte så Netcom og meldte ifra om dette. De ordnet så forsikringssaken ble henlagt på stedet.

 

Onkel Torvald derimot klarte faktisk å sperre telefonen på onsdag, selv om jeg fakset over en bekreftelse på at tlf var kommet til rette mandagen!!! Flinke folk! :p

 

Bathny

Endret av Bathnagar
Lenke til kommentar

Jada....

Dessuten betaler du jo litt ekstra i forsikring med de skyhøye prisene til Netcom også da........

 

Ellers.... Jeg ler egentlig av mobilforsikring.....

 

Rett og slett fordi de fleste som er opptatt av dette blåser i forsikring av egen helse.....

 

Forskjell:

Mobilutbetaling etter egenandel: 1.000 - 3.000?

 

Helse:50.000 - 2000.000?

 

Jeg bare spør?

Lenke til kommentar

Ikke så rart at man prioriterer mobilforsikring da.

 

Om en gjennomsnittlig utbetaling på mobilforsikring er på 2500kr hvert annet år, blir regnestykket følgende

 

31kr*24= 744kr

2500/744*100=336

 

Er altså en inntjening på 236% på forsikringen av mobil.

 

For menneskekroppen: Gjennomsnittlig utnetaling 200.000 kr hvert 500 år:

 

600*500=300000

200000/300000*100=66

 

Er altså et tap på 33% på helseforsikring.

 

Tallene jeg opererer med er 100% nøyaktige!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...