Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal jeg velge webdesign på skolen som valgfag?


Anbefalte innlegg

Jeg kan, etter jul, velge mellom en del valgfag her på skolen, og på listen stod "Webdesign" med læreren "EDB-Mona", som hun kaller seg.

 

Websiden til skolen kan finnes her, og representerer skolens webdesigner bra, nemlig EDB-Monas hjemmeside.

 

Tenker meg at det er mye å lære i de timene...

 

 

Noen som har tatt valgfag i Webdesign kun for å se hvor lavt nivå man kan komme på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det kommer an på deg. Jeg tror ikke det er faget som er lurest å velge om man vil ha mest mulig uttelling og lærdom.. Men det vil vel være mulighet for god karakter, så det vil jo dra opp snittet..

 

Personlig valgte jeg litt slik på VGS. Tok data som valgfag de to siste årene, lærte noe nytt og noe jeg kunne fra før. For mitt vedkommende betydde det mye fri og slappe av, noe som passet/passer meg perfekt. Tror jeg fikk 5er begge årene, fikk 4 på eksamen i Systemutvikling 3.året, men det har null og niks med websider å gjøre..

 

Så det kommer helt an på hvor mye du vil utnytte dine år på VGS. Om du vil lære nye ting, eller lære litt nytt og slappe mye av.. :)

Jeg valgte den siste, angrer ikke et sekund, og syns det funket fint.

Lenke til kommentar

Jeg hadde webdesign på skolen ...

Her er mine råd - og de burde du høre på!

 

Q: Skal du lære om webdesign - og det er derfor du er interessert?

A: Ja da kan du bare gi faen og lære det hjemme. Evt. her: www.w3schools.com. Når jeg tok dette som valgfag, så kan læreren omtrent like mye som sønnen til kronprins Håkon om html, php, css osv. Men de er veldig flinke til å lære deg at <html> ble oppfunnet av en mann som bor i Alpene osv... Du kjenner sikkert lærere. Så det er absolutt ikke mulig og lære noe i disse timene om du ikke er helt helt heeeeelt nybegynner.

 

Q: Skal du velge webdesign fordi du vil sitte med pc i skoletiden?

A: DA er dette faget for deg. Det finnes ingen timer på skolen som er enklere å få toppkarakter i, ved å copy/paste fra tutorial-sider og ellers eie den dumme læreren på alle tenkelige måter. Isteden kan du bruke den resterende tiden på å prate her, hore på andre forum eller rett og slett imponere læreren med webdesign ferdigheter som overskrider hans evne til å forstå med mange kilometer.

 

Webdesign som valgfag er - tja - som valgfag i webdesign burde være.

TAMT - og for nabber :yes:

 

Edit: Dette kan dog bare gjelde min skole ...

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

tables tables det er webdesign på fagskolen.

 

Vi lærte faktisk litt flash også.

 

Men tror nok nivået ikke er så alt for høyt, mye kommer kanskje av at det ikke er et prioritert område, siden det er valgfag.

 

Men det var faktisk der jeg lærte å bruke tabeller, før det så brukte jeg faktisk frames (shame on me)

Men jeg lærte også å sette skrift str og hoover via css der. Så noe må det ha gitt meg.

 

Men det er her inne jeg har lært det tyngste, også det å glede meg over divs :)

 

Men som sagt for en easy 5 så er dette faget. Kanskje du kan bidra med noe også? og få 6 :)

Lenke til kommentar

Jeg lærte å bruke Homesite (Som er Dreamweaver i dag), Front Page og å bruke ASP (serverside), så det ble kjempenyttig for meg. Dette var dog etter at vi hadde klaget til læreren, så bestemte hun seg for å leie inn en person fra ett webfirma her i byen :D

 

Edit: Tables ja, og validering hadde ingen hørt om. Og IE var den eneste nettleseren siden ingen brukte Netscape lengre :p

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Sånn totalt off-topic, tyskvikaren vår sa følgende "jaaa, jeg kan ikke noe særlig tysk muntlig, men det skal vi lære sammen

Sånne lærere er flotte, særlig når de er lærere i faste stillinger og ikke bare vikarer. ;)

Særlig når denne vikaren får et vikariat på et halvt år i et fag han ikke kan.

 

Engelsklærere som ber deg skrive en sang om USA og som ikke reagerer på at teksten er helt lik the pledge of allegiance er også fine.. Hun skjønte det ærlig talt ikke..

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Jeg kan, etter jul, velge mellom en del valgfag her på skolen, og på listen stod "Webdesign" med læreren "EDB-Mona", som hun kaller seg.

 

Websiden til skolen kan finnes her, og representerer skolens webdesigner bra, nemlig EDB-Monas hjemmeside.

 

Tenker meg at det er mye å lære i de timene...

 

 

Noen som har tatt valgfag i Webdesign kun for å se hvor lavt nivå man kan komme på?

Fine sider :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...