Jokko88 Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Er det noen måte å "hacke hovedkortet på min Dell pc slik at det blir mulig å overklokke? Og ikke kom med "Dell suger, du skulle ikke kjøpt det" jeg vet at Dell er drit dårlig til å overklokke og hvis jeg hadde hatt råd ville jeg bygd en pc selv. Så vær så snill og kom med seriøse svar. Selom at jeg tviler på at det er mulig å "hacke " Dell hovedkortet. Endret 25. oktober 2004 av Jokko88 Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 Du må finne ut om det er dell som har lagd hovedkortet eller noen andre, slik at du kan finne en BIOS uten lås å flashe med. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 haha, "hacke dell" Det var et morsomt topic Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg brukte cpu-z og der sto det at hovedkortet var Dell Computer corporation. Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 Alle hovedkort fra Dell pleier å benytte Intel Brikkesett, ofte er det snakk om at det kun er ren hardware fra Intel som Dell har laget sin egen BIOS for... Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg brukte cpu-z og der sto det at hovedkortet var Dell Computer corporation. Biosen er Dell ja, hovedkortet er nok lagd av noen andre. Skru opp PCn, sjekk hovedkortet etter nr og navn, søk på google.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Mulig du kan få noe ut av å bruke en hex-doktor til å endre innholdet i biosen manuellt. Dette anbefales dog kun til de som virkelig vet hva de driver med og kan redde seg ut av feilflash på egenhånd. Det går an å øke spenninga til CPU'en manuellt via pin-mod trikset. Dvs. tukle litt med sokkelen på hovedkortet. Jeg forklarte det grundig i en post her i forriege uke. Du kan søke på "pin-mod" eller "pinmod" så finner du nok tråden og beskrivelsen. Men for at det skal være noen vits å endre spenninga på CPU'en så må du først finne ut hvordan du overklokker FSB'en. Edit: Link: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=314674 Endret 25. oktober 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 Hovedkortet er sansynligvis produsert av Intel, og BIOS'en (programmet, Intel lager ikke brikken) kommer også sannsynligvis derfra også (men programmert på Dell sine betingelser). Jeg husker ikke helt om det går an å klokke Intel-kortene du kjøper fra Intel, men om du sender en mail men nøyaktige spesifikasjoner og nummer osv på kortet kan det være de kan sende deg en BIOS-brikke som skal sitte i Intel-kortene (og da kanskje kan klokkes) og som du kan sette i ditt Dell-kort (som sannsynligvis er likt ett eller annet av Intels egne kort). ...det var bare en tanke som slo meg Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 pleier ikke hovedkortene til DELL komme fra Foxconn? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvor på hovedkortet står det hva det er? Lenke til kommentar
tiger.no Skrevet 25. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Dell setter ut produksjonen til flere underleverandører, bl.a. har de brukt mye ASUS på hovedkort til OptiPlex PC (bedrifts PC). Mange av diise underleverandørene er ukjente for oss i vesten, stort sett fordi de produserer for Dell, HP, IBM og ikke under eget navn. Endret 25. oktober 2004 av tiger.no Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 Her er et bilda av hva cpu-z sier om hovedkortet mitt. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 26. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 Intel chipsett i875p prøv å søk på google etter "bios intel i875p" [Disclaimer] merk jeg vet fint lite om intel / dell så jeg tar inget ansvar for hva som kan skje, ei heller om d er korrekt. [/Disclaimer] Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 Gir du oss blide av HK/PC og hvilken modell og når den er kjøpt kan det hjelpe et godt stykke. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er Dell Dimenson 8300, kjøpt sommeren 2003. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 26. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 Prøvd og spørre DELL om saken? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 Prøvd og spørre DELL om saken? Har du spurt myndighetene om å få trimme bilen din med NOS?? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 26. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Det er ikke ulovlig med lystgass i biler, så det var en dårlig sammenlikning. Du trenger ikke spørre om lov så lenge du får det godkjent heller. Endret 26. oktober 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 26. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 jeg har det samme "problemet" med mitt dell-hovedkort, kan jeg løse det ved å kjøpe nytt hk? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 26. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2004 Du må finne ut hvem som har laget hovedkortet.Se på kortet,finner du ikke noen merkenavn så prøv å søk på de nummerseriene som står på det. Finner du ut hvilket hovedkort det er og finner en bios til det skal det være greit å flashe det så du får overklokket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå