Gå til innhold

Hvordan slutte med Coca-Cola? Gah..


Anbefalte innlegg

slutt og kjøp brus, rett og slett! har du brus i huset drikker du den selv om du ikke har særlig lyst på engang.. bare kjede drikker.

 

hadde nesten et år der jeg drakk 2liter om dagen, satt bare forran data'n, trente ikke, la på meg nesten 10kg.

tilslutt fikk jeg nok og bestemte meg for å gjøre noe. klarte presse meg til og ikke kjøpe noe brus, og dermed ble det til at jeg ikke drakk noe brus! :) drakk bare vann istedet, og ganske fort slutt jeg og savne brusen!

 

så da forsvant kiloene igjen! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bytt ut Colaen med Appelsin Juice. Funket for meg;)

har hørt at appelsin juice faktisk er mer usunt en cola? :ohmy:

ja har hørt rykter om det samme, hvertfall at det er nesten like ille.

 

men så sjekket jeg næringsinnholdet på appelsinjus pakken (4,- litern på rema) og det var jo slettes ikke så ille? lite karbohydrater og sånt.. har lyst og få oppklart om dette bare er en myte eller, for jeg er glad i juice.. :)

Lenke til kommentar

6x1,5 liter cola koster kun kr. 45 på Rimi nå! :cool:

Kom ikke her og si at det er dyrt!

 

Hvis man bøtter nedpå er det selvsagt usunt, men jeg tror at hvis man er glad i cola så skal man hygge seg med det, men kanskje ha litt kontroll på mengden.

Jeg ser ikke poenget med å slutte helt med noe man egentlig liker så sant man ikke skader andre med det. Hvis jeg skulle slutte permanent med noe jeg setter pris på, ville jeg mest sannsynlig blitt gretten og irritert. Kroppen måtte tåle mer stress, og stress sliter på kroppen både psykisk og fysisk. Selv om det i teorien er sunnere for kroppen å ligge unna cola, er det ikke sikkert at det blir slik i praksis, og at livskvaliteten vil øke.

Cola gir ca 42 kcal pr. 100 ml. Det er omtrent det samme som melk, appelsinjuice og øl. Forskjellen er at sukkermengden er høy i cola, og det tærer på tennene.

Men så kan man jo drikke Tab Xtra, som etter min mening smaker helt ok.

 

Så jeg står på mitt: Cola er hverken dyrt eller usunt, men for stort forbruk er selvsagt ikke bra, akkurat som med de fleste andre nytelsesmidler.

Lenke til kommentar
eller å drikke mye vann. Ta deg en halvliter vann når du har lyst på cola. Det fungerer også mot sjokolade her, men da med litt større vannmengde :)

Helt enig. Når du har lyst på brus, drikk et par glass vann. Hjelper meg, (selv om jeg ikke drikker SÅ mye, da) Da er du ikke tørst lenger. Og hvis du er det, så er du SERIØST avhengig av COLA :thumbup:

Lenke til kommentar

Man får sinnsykt mye kviser av daglig inntak av cola. Det er noe drit.

Selv har jeg gått over til Pepsi Max (dagens reklame).

 

Og nei, det er IKKE kreftfremkallende å drikke brus med søtningsstoffer. Det har blitt bevist nå nylig, og dokumentene kan sikkert googles frem.

 

Og uansett, er det kreftfremkallende likevel så dør jeg kvisefri.

Lenke til kommentar
Det har blitt bevist nå nylig, og dokumentene kan sikkert googles frem.

 

google er faktisk blitt et verb. yay. xD

 

Tja.

 

Jeg vet ikke jeg, men er det noen stor forskjell på Pepsi Cola (ikke Max) og Coca Cola?

Jeg syns da at Pepsi smaker en del mer kunstig søtt enn Coca-Cola.

For min del, drikker jeg kanskje en halvliter i uka, resten drikker jeg vann, digger vann!!

Syns faktisk at vann smaker en del bedre enn brus også, slukker tørsten bedre.

Også er det det at moren min har diabetes og begge besteforeldrene mine har diabetes (type 2), så derfor gjør jeg mitt beste for å ikke spise eller drikke så mye brus.

Ved å ha et stort sukkerinntak belaster man insulinkjertelen veldig mye da den må produsere MASSE insulin for å holde blodsukkeret nede.

Drikker du masse brus/cola hver dag belaster dette insulinkjertelen voldsomt og du kan ende opp med diabetes..

Over og ut :)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke jeg, men er det noen stor forskjell på Pepsi Cola (ikke Max) og Coca Cola?

Fy skam deg. Det heter ikke pepsi cola og har aldri hatt det navnet. Navnet pepsi cola er funnet opp av mediene, ikke av pepsi fabrikken og det er galt av den grunn.

Synes det er ille at cola navnet blir misbrukt på denne måten.

Lenke til kommentar
Merker jeg slapper skikkelig av med et glass cola, spes om jeg ikke har drekki det på et par dager. Ikke no som kan sammenlignes med no artig på pc'en og et kaldt glass cola. Nah.. poppe en boks.

Kunne ikke vært mer enig.

 

Og til trådstarter så har jeg samme problemstilling, prøver å slutte men det ender bare med at jeg kjøper en annen brus og tror jeg er kjempeflink.

 

Og til deg Valentino

Det står faktisk Pepsi Cola på flaska.

Endret av highlander-
Lenke til kommentar
Og til trådstarter så har jeg samme problemstilling, prøver å slutte men det ender bare med at jeg kjøper en annen brus og tror jeg er kjempeflink.

Hehe, men, man kan jo "trappe ned" litt med cola light som smaker DRITT!!!! Det funker drikk lighit i 2 dager og slutt helt, da er du cola fri :p

Lenke til kommentar
Og til deg Valentino

Det står faktisk Pepsi Cola på flaska.

ok.. har sjekket det nå og det stemmer at det står pepsi-cola med liten skrift over innholdsfortegnelsen.

Men på pepsi's hjemmeside står det at produktet heter pepsi, men beskrivelen av produktet er som følger:

Pepsi er en kullsyreholdig leskedrikk med colasmak. Velkjent over hele verden står den for 28% av alle coladrikker.

 

Der står det at pepsi er et colaprodukt, men navnet er jo pepsi så jeg kan ikke skjønne hvorfor det står pepsi-cola med liten skrift på flaskene.

 

Pepsi's produkter i norge

Lenke til kommentar

Jeg vet hvordan man kan trappe ned colaforbruket sitt... her er metoden (aka. fasiten):

 

Surr en stor tung ting som synker tett fast til benet ditt og ro ut midt på et vann. Det er nå du tilfeldigvis hopper uti med denne store tunge tingen, den drar deg sikkert under men det skal du ikke tenke på. Vips, så blir det aldri mer cola på deg :D

Lenke til kommentar

Drikk farris, bonaqua, artic water eller noe annet kullsyrevann. Var på ferie i sommer og kløyvde ved. Han jeg var hois jobbet som analytiker eller noe på en brusfabrikk der. Han hadde hele tiden kullsyrevann i kjøleskapet. Smakte ganske fælt i begynnelsen, men nå synes jeg Coke smaker fælt. Man må liksom vende seg til det. Hater Cola nå egentlig.

 

Edit: skrivefeil

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...