Gå til innhold

Skal starte ett nytt MMORPG spill.. hvilket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wow er verdt ventetiden :D desuten så har du snart open beta, der får du spilt i et par uker gratis. Er et spill som heter horizons, ganske kult. Men ekke noen pvp del der så, blir ikke det samma som daoc i lengden.

 

Blir det ingen pvp på wow i hele tatt ? ikke egene zoner eller servere ? :/

 

open beta ... ? betyr det at jegm ikke trenger brukernavn og psw for og spille på betaserverne ? vet du hvor lenge til ca jeg får mulighet til dette ? :p

Har hatt lyst og prøve wow lenge, men har ingen beta account :(

Lenke til kommentar

Hva du bør satse på, kommer jo mye ann på hva slags elementer i ett mmog du liker.

Med dette i tankene, vil jeg anbefale følgende.

PvE: Det ser ut som Everquest2 blir det store PvE spillet, med store raids, og mye innhold for de som liker kun å sloss mot NPCer. Det er ingen PvP ved lansering, og spillet/klassene er ikke balansert med PvP i tankene. Det er mulig det kommer enkel arena PvP senere.

 

PvE med PvP light: World of warcraft. Det blir mulig med PvP i wow, selv om spillet primært dreier seg om PvE. Spillet er mere dreid mot små/mellomstore grupper, og det er lagt stor vekt på at en skal kunne oppleve meste parten av innholdet enten solo, eller i grupper av 2 og 3.

 

Dersom du er lei av spill med alver, dverger og orker, og samtidig ønsker meningsfull PvP, så anbefaler jeg en titt på EvE Online. Dette er ett spill som er lagt i verdensrommet, og skillsystemet trenes i sanntid, så det å få gode ferdigheter, er ikke avhenging av hvor mange idiotiske NPCer du orker å drepe. I tillegg har det det beste PvP systemet (imho), da alt er spillerstyrt. Synes du ett Corp (eves svar på guilds) selger varer for billig? Erklær krig på dem og ta ut deres ubeskyttede transportskip og industriskip. Ikke noe god til å sloss selv? Lei ett annet corp til å gjøre det :)

 

Jeg har spilt EvE siden beta 6, og det er det eneste mmog jeg ikke går lei av, for her er mesteparten av spillet lagt opp til at det er spillerene selv som skal definere hva som foregår. I tillegg er Eves utviklere ett relativt lite selskap fra island, og de er svært åpne om hva de planlegger, hvilke endringer de tenker på å gjøre og ber ofte om tilbakemeldinger fra spillerne, som de tar hensyn til når de endrer ting.

 

Det var en 14 dagers gratis prøvetid på dette spillet, men vet ikke om det er det lengere. Hvis ikke, så kan jeg gi deg en "buddey key" som gir 1 uke gratis testing, bare send meg en PM :)

 

Uansett hva du velger blant de 3 overnevnte spillene, så tror jeg du blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Darkfall ser ut til å kunne bli en arvtager til Ultima Online hvis hva developerne sier stemmer, men det spørs om det kommer ut før Duke Nukem forever.

 

Ellers så ser WoW ut som et greit nok MMORPG som faktisk kommer om ikke så alt for lenge. Selv har jeg ikke hatt spesielt sans for noen andre MMORPGer enn UO (prøvd AO, DaoC, EQ, Shadowbane)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...