Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

Ja jeg lager musikk da. Bruker programmer som Cubase og FLStudio.

Har holdt på i alle år, helt siden Pr0Tracker på Amiga, og ser på meg selv (om ikke annet) som en veteran innen faget. Har rundt regnet litt over 100 produksjoner nå. Da gjerne i varierende kvalitet, hvorav det nye de siste 4åra er det man hører på.

 

Jeg lager for det meste trance/dance/club osv, og liker egentlig og remixe låter som ellers ikke har blitt remixet i trance/dance. Eksempeler på det er filmusikk fra The Rock, spill som Zelda, Blast Corps, Outlaws, Chrono Trigger og andre fine melodier som er verdt og bruke tid på. Driver også å spiller gitar med en kompis, hvor vi da skriver syke tekster og synger det inn tostemt. Må ha litt og le av også. Poenget er da og lage musikk man selv liker og hører på.

 

Musikken min finner dere her - til fri nedlastning:

 

Dj Dark [2003-2004+] - De nyeste sangene i sjangeren "seriøs musikk"

Dj Dark [1998-2002] - Litt eldre seriøse sanger.

Dj Dark [vocal] - Nye og gamle sanger i klassen humor med vokaler av meg selv.

Dark & R-Win - live gitarmoro med en kompis!

SkyMarshall Arts - samme som over, bare på NrK Urørt

 

Ja poenget med det her, enkelt og greit, er bare å få litt feedback. Noe som hadde vært litt artig egentlig, siden det er tidkrevende å drive med - så det hadde vært kos med litt respons i enten positiv eller negativ retning.

 

Noen andre som driver med dette?

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ModPlug player er jo en windows-versjon av FastTracker har jeg inntrykk av. Alt stemmer ned til minste detalj når det gjelder kommandoer osv, bortsett fra lydkvaliteten da - som er hakket bedre. Jeg har mekket et par melodier i den også. Men jeg holdt meg til FT 2.08 helt til FruityLoops sin første offentlige versjon kom.

 

MEN - post en url - så jeg kan sjekke ut moroa di.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Halloen du :)

 

Har nå holdt på med FL Stduio i et par måneder nuh, men er liksom ikke helt ferdig med noe av det jeg har laget.

 

Denne:

http://www11.nrk.no/upunkt/urort/framework...nd&band_id=5563

 

er vel den som er nærmest ferdig. Men har en god del ting som er "skissert", som jeg kunne tenkte meg litt feedback på. Hva om vi kanskje lager dette til en slik tråd, siden HW.no ikke vil lage en egen musikkproduksjonsdel? :)

 

 

Rop ut om noen har webplass til å hoste sangene mine da! (Ca 25MB tilsammen :p)

Lenke til kommentar
Dj Dark - Fragger

Seriøst, denne likte jeg,

Chrono Trigger.. *mimre* :love:

 

Tør jeg foreslå at du lager en remix av sangen til "frosken" også?

Den er så konge.

 

Stå på! :)

Takk for det.

Det er faktisk min nyeste. Fikk willow-talk til å synge.

Mye jobb - men det ble kult da.

Chrono Trigger er jo - tja - genialt? :thumbup:

 

"Frosken" sier du?

Jo for all del - gi meg et hint til hvilken det er, en url eller hvasomhelst.

Husker ikke den faktisk - så du må refreshe minnet mitt der. Hehe,

Så skal du ikke se bort ifra at den blir til :yes:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Mekker musikk ja. Dette blir gjort i Reason 2.5

 

Har hatt litt problemer med programmet i det siste...

 

skal sjå om eg får lagt ut den siste låten...den låg ute i en anna tråd <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=dog&v=56">dog</a> det var berre begynnelsen, men likevel..

 

Sangen er forresten meint til å bli spelt i bandet mitt.. Ideen til sangen er "greit" utforma på pc...men blir jo sjølsagt annleis i bandet..

 

Edit:

 

link til sang

 

Ha i minnet at bandet består av 1 bass, 2 gitarer, 1 synth, og 1 trommis.

 

Edit 2: hørte forøvrig igjennom Dj dark - blast corpse....snau låt :thumbup:

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Er poenget at du skal spille den live med band?

Eller ikke live - men med virkelige instrumenter liksom?

For jeg likte hva jeg hørte - så vil GJERNE høre et resultat av det i så tilfelle.

Takk for Blast Corps-skryten ... hehe, banjo og fele og nintendo er god combo :hmm:

 

Også "froske-sangen" da ... hehe ... du hadde rett i at det var en crappy *.mid, men det er også derfor det er moro og lage en egen 2004-versjon. Jeg skal kødde litt rundt med melodien og se om den har potensiale eller ikke. Hørtes litt vanskelig ut i min type musikk-stil - men det gjør de alle. Skal se. Hehe

 

Edit:

Øverste er til "Whiteshit"

Nederste er til "eMPea"

Er bare litt slitsom idag ...

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

til trådstarter:

 

Hvis du har god peiling på flstudio kan du da fortelle meg hvordan jeg skal løse mine problemer med dette programmet?

 

Jeg vil bruke groove agent og skal til å ta opp, trykker på record og trommemaskinen stopper etter et par sek men opptaket fortsetter uten noe lyd.

hvorfor det?

 

av og til når jeg prøver å ta opp noe fra groove agent kommer det noen syyyke overganger som sprenger "lydbildet" når jeg starter opptak.

Hvorfor det?

 

 

Ja jeg lager forresten også musikk, men jeg hakke fått lagt noe på nett ennå desverre..

Lenke til kommentar

Å det er så vanskelig å si.

VST plugins i FLStudio er ikke alltid like lette å ha med å gjøre.

Det kommer alltid ann på en million ting for at det skal klaffe.

Groove Agent funker helt topp hos meg - og jeg bare la det inn og det funket.

 

Men jeg har hatt lignende problemer tidligere.

Bl.a med "Battery" og noen soft-synther.

Men da var det enkelt - jeg bare haka av noen punkter som du ser på bildet under her.

 

flstudio_hw.jpg

 

"Precount" er bare for å få litt tikk før recording, så du slipper stresse. Hehe!

 

Det skal alltid være noe kluss, og det er alltid noe du har glemt, en driver som ikke funker - kompitabilitet-problem eller bare at du gjør noe feil.

 

Det er vanskelig og hjelpe deg der uten mer detaljert info.

Letter og prøve ut selv ...

 

Edit: hvordan gjør jeg slik at bildet er lite, men kan forstørres ved å klikkes på her i forumet? Det der ble tåpelig digert.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...