Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Noen fler?


Anbefalte innlegg

http://www.dance-industries.com/track.asp?track_id=7268

 

bare noe jeg fikla med. Holder på med noe hardstyle nå :p

Jammen da sier jeg noen ord om denne låta her jeg da, travel som jeg er akkurat denne uka. Kan først si at denne "hardstyle"-type stil har jeg lite sansen for, og hører sjelden på frivillig. Men jeg skal si hva jeg mener utifra andre kriterier enn det da.

 

Det viktigste med en sånn sang som det her er nødvendigvis ikke driv og fyldighet, men trøkk - trøkk i beaten og sequencen. Det begynner bra, og du gir mange løfter om hard overgang med den low-2-high sekvensen du har gitt beaten på førsten sammen med vokalene. Så kommer overgangen, og akkurat som det skal være i en sånn sang, kommer det en slitsom overgang før 1ste del drar igang. Og heldigvis, så skuffer ikke beaten. Men det jeg ikke liker da, det er denne typen musikk. Det er ikke driv i form av bra sequencing og synth og percussion og sånn ... det er liksom bare "DUNG DUNG DUNG DUNG-GA_DUNG" om du skjønner.

 

Men sånn sett fra et teknisk ståsted, så er det ikke værst gjennomført i det hele tatt faktisk. Ikke værst - men kunne ønska meg en mer standard trance/dance type sang fra deg - så får jeg dømt det skikkelig.

 

*kosepå* :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hør på Sisela dot Comp da, den linken du faktisk quoter til :)

Hørte nettopp igjennom akkurat den.

 

En herlig begynnelse...akkurat slik som eg liker begynnelser..fikk litt twin peaks intro følelse :D litt rolig sak...med litt et ulmande tema som berre må komme ;)

 

Overgangen til sjølve "melodien" er litt for...rar endå...jobb litt med den.

Overgangen der det heile bryter ned også er litt for brå ellerno...prøv å få den mjukare.

 

Overgangen tilbake til det "harde partiet" er igjen mykje bedre...kan sikkert polerast bedre det også.

 

Så det er overgangane eg ville ha sett meg inn i å gjort bedre, mjukare, kall det ka du vil liksom... :)

 

sangen er bra den. Får du meir punch utav bassen forresten? eller er det berre anlegget mitt som blir litt daff på punchen? :hmm:

Lenke til kommentar
Får du meir punch utav bassen forresten? eller er det berre anlegget mitt som blir litt daff på punchen? :hmm:

Enig i at bassen burde vært bedre. Jeg vet ikke åssen høyttalere Fragletrollet har men det blei ihvertfall ganske tamt på mine høyttalere også.

 

Prøv deg frem med en annen type slagbass eller hva det heter Fragle så blir det nok bedre trøkk skal du se. :yes: God bass er viktig! :thumbs:

Lenke til kommentar
Hør på Sisela dot Comp da, den linken du faktisk quoter til :)

Hehe sorry, skjønner ikke hva som skjedde. :blush:

 

Det der var mer i min gate da for å si det sånn. Men som alle over her sier: Få en annen beat-sample. Jeg har ganske greit anlegg, og beaten din blir bedøvd av sequensen. Noe som ikke gir trøkk i det hele tatt. Sånne eurodance kicks skal kombineres med en tung" "lyd"-løs beat bare så du er klar over det - hvis du bytter ut den er sangen en helt annen. Og alt annet hørtes veldig bra ut for meg. Erstatt kicket ... for me :cry:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Jeg sitter nu på relativt gode studiomonitorer, og her kicker det mer enn nok...

Ja jeg tviler ikke på det, men jeg tipper de monitorene dine er relativt små...eller? Det blir en helt annen lyd i bassen når den blir spilt på et par svære gulvstående høyttalere hvor den kan krabbe ned i kjelleren enn på noen høyttalere du kan plassere i ei bokhylle.

 

Hva er det for noen studiomonitorer du har egentlig?

Lenke til kommentar
En ny en eg har leika meg med i det siste.

 

Passe laid back egentlig...litt for laid back for min smak..men kult å eksperimentere...

 

Denne kan sjølsagt fiksast mykje på. Prøvde på et aldri så lite stunt. Og gjer overgangane så like som mulig, men likevel forskjellig..om eg fikk det til er no en anna ting...

 

Fragile

Eh, jeg syns faktisk den var litt digg jeg da :thumbup:

 

Jæææævlig deilig overgang fra stille til full pupp i midten.

Bra gjort - beste jeg har hørt her hittil.

Likte den "drop"-synthen også ...

 

8/10 fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Fin sang, litt vel slapp etter min mening. Kanskje prøv å lage en (mye) heftigere beat?

Er vel egentlig det som ofte blir problemet mitt. Når eg skal lage en "laid back" låt..så blir det ofte litt for slapt... :blush:

 

skal sjå om eg greier å fikse det...kan legge ut et forslag nr 2...sjå om det blir bedre..

 

Edit: @ skymarshall : takker :)

 

Kan forsåvidt legge ut Reason fila også...om noken som har reason som vil sjå på den der..og eventuelt fikse på den som dei vil...artig å høyre andres syn på en sang :D

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Kanskje fetere om du heller la ut samplesene? Altså sample synthene osv, slik at ev. "alle" kan remixe den, ikke bare de som bruker Reason :)

Altfor masse stress imo :p

 

Men men...om kvelden ikkje bringer stort så kan det jo hende det skjer... :whistle:

 

edit: var vanskelig å få en heftigere beat...men la på litt reverb og compressor på den eine beaten...blei litt klarare beat då...om det blei så mykje heftigare veit eg ikkje... skal sjå om eg ikkje får lagt ut updaten i løpet av kvelden..

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Hehe, dette så litt vansklig ut for en som er vandt med gamle dance Ejay! :thumbup:

 

 

Er det lett å sette seg inn i det?

Jeg spiller en god del synth skjønner du, og har lyst til å bare prøve for gøy.

Men gidder liksom ikke hvis det er vansklig å sette seg inn i.

 

Fragger var jo kongesang! :thumbup:

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Hei og vælkømmen ...

 

Nei det er egentlig ikke vanskelig å sette seg inn i, hvis du har bittelitt kjennskap til det fra før. Men det tar litt tid å bli god. Men det ordner seg hvis du har gehør og litt fantasi. Last ned FLStudio demoen og prøv da vel ... den har støtte for ekstern synth også om det er aktuelt i ditt tilfelle.... NEI, det er ikke som E-Jay, for der lager du ikke musikk, du pusler sammen andres.

 

FLStudio.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...