Gå til innhold

6800GT, for stort?


MacManus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

størrelsen er stor ja, men se hva man kan få med det kortet.. specs o.l.

+ at det er 16pipelines originalt på det kortet. derfor mange som velger GT istedenfor x800pro. men det er en annen diskusjon..

 

vet ikke om club sitt kort er mindre, men GW sitt er stort..

 

men man blir vel og kjøpe NV5 silencer uansett om man har ett slikt kort så da er det jo ett fett med tanke på merke/størrelse.. :p

Endret av RmB
Lenke til kommentar
Når det kommer til design så burde nVidia skytes.. De er STORE og bråker som bare det.

at kjølerene bråker er ikke nvidia sin feil, klag på de som lager kortene, nvidia lager bare brikken, og har ett referanse design som produsentene kan bruke, derfor klag på dem.

 

At kortene er lange i forhold til ati sine har jeg ennå ikke forstått hvorfor.. noen som skjønner?

 

Alle 6800 kort er like lange!

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Når det kommer til design så burde nVidia skytes.. De er STORE og bråker som bare det.

Har du skjært deg i hodet? nVidia har laget referansedesignet til kjøleren, de forskjellige sluttproduktselgerene står fritt til å lage sin egen kjøleløsning, f.eks MSIs kobberkjøler, Gainwards fabrikkmonterte vannblokk etc. Det er historieløst å påstå at det er noe nytt med full-lengdekort, jeg har et høngammalt Soundblaster-kort i en skuff hjemme som er vel så langt som 6800-kortet mitt, om ikke lengre.

Lenke til kommentar
Når det kommer til design så burde nVidia skytes.. De er STORE og bråker som bare det.

Har du skjært deg i hodet? nVidia har laget referansedesignet til kjøleren, de forskjellige sluttproduktselgerene står fritt til å lage sin egen kjøleløsning, f.eks MSIs kobberkjøler, Gainwards fabrikkmonterte vannblokk etc. Det er historieløst å påstå at det er noe nytt med full-lengdekort, jeg har et høngammalt Soundblaster-kort i en skuff hjemme som er vel så langt som 6800-kortet mitt, om ikke lengre.

det var ikke særlig pent sagt... Det er mange produsenter som lager både nVidia og ATI kort, og man ser ikke at produsentene putter like store og brøkete kjølere på sine kort. Logisk tenkning sier at nVidia kortene trenger denne eksta kjølingen. De gjør det nok ikke for morro skyld... :roll: Og man kan ikke forsvare seg med å si at mange andre gjør det samme... det er fremdeles like galt. nVidia sin store størrelse er klart et problem for mange. Et problem de fleste vil ha seg frabedt... Prøv å se ting fra flere sider, og ikke vær for kjapt ute med å kritisere andre...

Lenke til kommentar

Det er mange produsenter som lager både nVidia og ATI kort, og man ser ikke at produsentene putter like store og brøkete kjølere på sine kort.

 

Jeg har ikke hørt et ATi x800 Pro/XT-kort, så støynivået kan jeg ikke si noe om. På bilder jeg har sett, har stort sett ATi-kortene en større og annerledes utformet vifte enn viften på referansekjøleren til nVidia. Jeg vet ikke hvilke 'brøkete' kjølere du refererer til, det finnes uhorvelig mange forskjellige kjøleløsninger på markedet.

 

Logisk tenkning sier at nVidia kortene trenger denne eksta kjølingen. De gjør det nok ikke for morro skyld... :roll:

 

6800-kjernen har et helt vilt transistorantall, så det er selvfølgelig en logisk grunn til at den blir varm og trenger kjøling. Det er ingen grunn til å påpeke det selvfølgelige.

 

Og man kan ikke forsvare seg med å si at mange andre gjør det samme... det er fremdeles like galt.

 

Hva?

 

nVidia sin store størrelse er klart et problem for mange. Et problem de fleste vil ha seg frabedt...

 

At folk ikke ønsker et full-lengdekort er da helt greit det, jeg sier ingenting på det.

 

Prøv å se ting fra flere sider, og ikke vær for kjapt ute med å kritisere andre...

 

Det var ikke jeg som skrev at nVidia burde skytes, så den siste setningen regner jeg med er myntet på noen andre.

Lenke til kommentar

la oss nå ikke lage denne tråden også til ett 6800 vs. x800 tråd.. det finnes nok av de her på forumet.. ;) mannen spurte om 6800GT er for stort, det er det ikke til hans kort..

 

når det er sagt så kan jeg ærlig si at jeg fikk sjokk når jeg åpnet pakken på mitt GW 6800GT GS kort.. der er stort, men jeg har ingen problem med størrelsen..

og skjønner egentlig ikke hvorfor folk klager så jævlig på den størrelsen,

den blokkerer en pci-slot.. so what?

hvor mange pci slots har du ibruk?

lydkortet er vel det største etter skjermkortet hvis du ikke bruker integrert lydkort.. nettverkskort er så små nå at det er utrolig.. :D og hva enn annet så vil jeg velge å tro at de fleste her ikke vil bli plaget av en manglende pci slot..

 

Gainward sin kjøler bråker litt, men ikke ille som folk skal ha det til.. sett viftene på 50% i 2D, lover dere at det ikke er mange C i forskjell..

 

i 3D 100%, da hører du uansett ikke viftene pga at du spiller.. :)

 

men ser at mange anbefaler NV5 silncer fra artic cooling.. stille sak som kjøler bedre enn vanlig kjøler..

 

når det er sagt :) vil jeg si at kanskje grunnen til at C går ned med NV5 kjøleren er det mye pga av dere fjerner original goop på GPU`en og kjølepadsene på rammen.. jeg gjorde dette på mitt kort med original kjølern og temp sank 15C i idle.. og kan klokke 445/1250 uten artifacts.. har du ett 6800GT kort, gjør dette.. fjern original goop å pads og bruk artic cooling sin silver compound eller ceramique compound (jeg brukte ceramique)..

Lenke til kommentar

Du har helt rett, det er ikke meningen å fyre opp om nok en ATi vs nVidia-flammekrig. EOD om det.

 

Det er et godt poeng det du skriver om kjølepastaen, på mitt kort så det ut som de hadde brukt spiseskje til å proprosjonere ut kjølepasta. Jeg måtte grave det vekk med skalpell og en halv rull dasspapir før jeg kunne finne fram acetonen. Man mister vel garantien hvis man fjerner kjøleren og roter rundt i nærheten av kjernen, dog.

Lenke til kommentar
Du har helt rett, det er ikke meningen å fyre opp om nok en ATi vs nVidia-flammekrig. EOD om det.

 

Det er et godt poeng det du skriver om kjølepastaen, på mitt kort så det ut som de hadde brukt spiseskje til å proprosjonere ut kjølepasta. Jeg måtte grave det vekk med skalpell og en halv rull dasspapir før jeg kunne finne fram acetonen. Man mister vel garantien hvis man fjerner kjøleren og roter rundt i nærheten av kjernen, dog.

de ser nok at du har byttet pasta. men det tror jeg ikke de henger seg oppi hvis de ikke finner merker etter verktøy, at det ser ut som om du har voldtatt kortet med en spade.. :!: og ser at du har gjort det riktig.

 

men tror det må være en misfornøyd maskin/arbeider som porsjonerer goop på disse kortene.. syykt mye de setter på. så man må være tålmodig å helst ha en pakke prince å en kald en på sia når man gjør dette.. :p

Lenke til kommentar
Du har helt rett, det er ikke meningen å fyre opp om nok en ATi vs nVidia-flammekrig. EOD om det.

 

Det er et godt poeng det du skriver om kjølepastaen, på mitt kort så det ut som de hadde brukt spiseskje til å proprosjonere ut kjølepasta. Jeg måtte grave det vekk med skalpell og en halv rull dasspapir før jeg kunne finne fram acetonen. Man mister vel garantien hvis man fjerner kjøleren og roter rundt i nærheten av kjernen, dog.

de ser nok at du har byttet pasta. men det tror jeg ikke de henger seg oppi hvis de ikke finner merker etter verktøy, at det ser ut som om du har voldtatt kortet med en spade.. :!: og ser at du har gjort det riktig.

 

men tror det må være en misfornøyd maskin/arbeider som porsjonerer goop på disse kortene.. syykt mye de setter på. så man må være tålmodig å helst ha en pakke prince å en kald en på sia når man gjør dette.. :p

satte meg ned med et par røyk, og en fin episode csi på gammle skjermkortet mitt mens jeg satt å pussa med papir.. :p Brukte deretter trykkluft for å fjerne papirrester, og gikk så over med aceton / sånn brilleglass "klut" til å tørke av restene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...