Gå til innhold

student-/spill pc til kompis


Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal sette sammen et forslag til pc for en kompis av meg.

Det er ikke veldig avansert bruk på den (foreløpig) men vil at den skal kunne kjøre nyere spill (ikke nødvendigvis HL2 og doom3) tilfredstillende.

Har ikke noe spesifikt budsjett, men er interessert i å kunne sette sammen en pc med god ytelse til en rimelig penge.

Nå er det jo godt over et år siden jeg selv bygde pc, og mye har jo forandret seg siden den tid, så dette var omtrent som å begynne på scratch igjen :blush:

Men takket være de suverene guidene til zythuis, apollox og jag. synes jeg at jeg har satt opp et ok forslag sånn i første omgang.

komponentene så langt er:

 

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

2 x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 256MB Unbuffered, Non-parity, 32Megx64, CL2.5

NorthQ Silent Ice II K8 CPU-Kjøler Socket 754/940, (19db)

Gainward GeForce FX5700LE 256MB DDR 5ns AGP, "Ultra/880LE TV-DVI", Retail

 

Total 4123 kr, som er sånn noenlunde grei pris, muligens litt dyrt.

Når det gjelder harddisker og videre blir det opp til han hvor mye han gidder å legge i det, dessuten så blir det seagate uansett ;)

Kabinett med mer tar vi også litt på feelingen, da det disse komponentene jeg er usikker på.

 

Noen kommentarer på oppsettet? noen alternative deler som vil gjøre det billigere uten at det blir noe problemer å spille, se film etc i god kvalitet? er ganske usikker på skjermkortet. ble ganske tilfeldig utvalg fra jungelen der. og om han trenger et så bra (om det er det)

 

På forhånd takk

Mvh

G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...