Gå til innhold

X600PRO og 3.2ghz, eller X600XT og 2.8ghz ?


Enigma^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Off-topic: Selvsagt? Intel og x600 er ikke selvsagt spilling. ;)

On-topic: Tror nok 3.2 ghz og x600pro er beste valget selv om x600xt er best så duger ingen av de, hvis du kan klokke er jeg ikke sikker, men en spiller med et sånt opsett kan umulig kunne mye om pc.

Okay. Siden du tydeligvis har masse peiling, gi meg ett oppsett som egner seg fint for spill. Noe under 6000kr. Prossessor, hovedkort, minne og skjermkort.

Lenke til kommentar
Off-topic: Selvsagt? Intel og x600 er ikke selvsagt spilling. ;)

On-topic: Tror nok 3.2 ghz og x600pro er beste valget selv om x600xt er best så duger ingen av de, hvis du kan klokke er jeg ikke sikker, men en spiller med et sånt opsett kan umulig kunne mye om pc.

hmmmm.... påstander uten forklaring er jo veeeeldig troverdig og informativt.. NOT!

 

Ikke at jeg har mest peiling eller noe, men jeg VET at mange sitter å spiller på PC som har langt dårligere kapasitet en den nevnte.

 

Hadde nok selv valgt Intel 3,2 og X600Pro... skjermkort oppgraderer man enklere til noe bedre senere.. da feks X800 er blitt mainstream/billig.

 

Bare sørg for å ha en kvalitets PSU(strømforsyning) samme hva du velger. Minimum 350 og av et godt merke (enermax, fortron er de jeg har gode erfaringer med).... X800 og spesielt GF6800Ultra er strømkrevenede!

 

 

K

Lenke til kommentar
Ikke at jeg har mest peiling eller noe, men jeg VET at mange sitter å spiller på PC som har langt dårligere kapasitet en den nevnte.

 

Hadde nok selv valgt Intel 3,2 og X600Pro... skjermkort oppgraderer man enklere til noe bedre senere.. da feks X800 er blitt mainstream/billig.

 

Bare sørg for å ha en kvalitets PSU(strømforsyning) samme hva du velger. Minimum 350 og av et godt merke (enermax, fortron er de jeg har gode erfaringer med).... X800 og spesielt GF6800Ultra er strømkrevenede!

 

 

K

Takk for feedback ^__^

Lenke til kommentar

Tja med tanke på at han ikke vil merke noe ytelse forskjell mellom en 2.8ghz og 3.2ghz ser jeg ikke helt poenget å annbefale det løsningen når han faktiskt tjener en god del mellom x600 og x800.

 

Og at skjermkort oppgradrer man enklerer er vel også litt feil, dette er en dyr komponent som man gjerne vil at skal vare litt.

 

Dessuten bør du sterkt vurdere en A64 maskin da den er vesentlig bedre egnet til spilling enn P4. Du får en raskere prosessor til lavere pris noe som vil at du faktisk kan få pose å sekk

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Tja med tanke på at han ikke vil merke noe ytelse forskjell mellom en 2.8ghz og 3.2ghz ser jeg ikke helt poenget å annbefale det løsningen når han faktiskt tjener en god del mellom x600 og x800.

 

Og at skjermkort oppgradrer man enklerer er vel også litt feil, dette er en dyr komponent som man gjerne vil at skal vare litt.

 

Dessuten bør du sterkt vurdere en A64 maskin da den er vesentlig bedre egnet til spilling enn P4. Du får en raskere prosessor til lavere pris noe som vil at du faktisk kan få pose å sekk

Aahh, okay, jeg var bare usikker på alt dette med DDR2 og PCI-Express, om det hadde noen stor positiv effekt.

Lenke til kommentar
når du skal bruke datan til speling har grafikkort MASSE meir å sei enn cpu og no er no eigentli P4 billigare enn AMD64 på tilnerma hastighet og no har eg en AMD643200 maskin i rommet og ei P4 3ghz her og ser stort sett ingen ytelsesøkning på cpu sida.

 

PS: x600 er ein god del kraftigare enn 9600.

Ganske stor forskjell på AMD64 og Pentium 4 da. Den viktigeste forskjellen på dem er at AMD prosessoren er klar for 64-bit, det er ingen Pentium 4 enda.

 

Ja, X600 akkuratt samme chip som 9600 serien (RV350) bare at X600 har PCI Express interface...

 

6600GT gruser X600XT i samtlige tester jeg har sett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...