Gå til innhold

Nett-handel med faktura - ikke postoppkrav


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har akkurat hentet 3 pakker fra henholdsvis Komplett.no og MPX.no, og disse delene kom til sammen på litt over 8000kr.

 

Jeg mangler fortsatt noen vitale deler jeg av ulike årsaker trenger akkurat NÅ, men pengene strekker ikke til før om 3-4 uker.

 

Så jeg lurte enkelt og greit på - om det var noen nettbaserte hardware-butikker som sendte sine deler ut til kunde med en faktura du kunne betale i banken/senere, istedenfor det klassiske kredittkort/postoppkrav opplegget.

 

Hadde vært fint om noen visste en utvei, så jeg slapp punge ut de siste 5000 jeg må ut med med en gang - og heller på en faktura som har litt løpetid.

 

Mvh. S|Marshal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset om www.brenner.no.

Om det er faktura der - hjelper det meg uansett svært lite.

Jeg skal helt spesifisert ha det her:

 

- MSI K8N NEO Platinum Edition S754

nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

 

-AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

Socket 754, 512 KB cache, OEM

 

- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

- Thermaltake Venus 12 CPU-Kjøler

Socket 754/940

 

Så - jeg trenger et sted hvor salg av det her forekommer.

Med faktura da - ikke kontant oppkrav.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Finnes ingen nettbutikker som tar faktura nei.

I beste fall har du de som tilbyr f.eks 3mnd betalingsutsettelse , men da må du ha et slikt kjøpekort.

 

Var selv i samme situasjonen engang , vurderte kjøpekort , men valgte å vente.

Kjip ventetid , men desto mere moro når jeg endelig fikk råd til de siste delene!!

Lenke til kommentar

Nei du. "Alle" kan nok ikke få det. Jeg har ennå til gode å se noen dele ut kredittkort til Hvermansen. Kredittsjekk og alt gjøres nok før du ser snurten til de pengene.

 

Kort fortalt er det forhåndsbetalt som gjelder nå om dagen - bedrifter er trøtte på svindel og kids som bestiller og ikke gjør opp for seg, og jeg forstår dem godt. :)

Lenke til kommentar
Finnes ingen nettbutikker som tar faktura nei.

I beste fall har du de som tilbyr f.eks 3mnd betalingsutsettelse , men da må du ha et slikt kjøpekort.

Ingen databutikker, men jeg tror det er andre som gjør det. Ikke det at det hjelper trådstarter om bokkilden leverer med faktura. Jeg tror de gjør de og de har i det minste gjort det.

Lenke til kommentar

Kredittkort og lignende er ikke tema.

Har en formening om at det er bare lurt å holde seg langt unna. Hehe!

 

Uansett, mange gode tips.

men har fortsatt til gode å få noen med faktura.

Krysser finga jeg.

 

Det er nemlig utrolig kjipt og sitte med alt jeg trenger - bortsett fra hovedkort, cpu og ram. Planen var å få gamet litt Doom 3 før HalfLife 2 kom ut. Gjerne igår ... helst.

Lenke til kommentar

Du har alt du trenger bortsett fra de viktigste komponentene? hehe Det ser ut som om du 'plutselig' bygger en ny PC av ulike årsaker. ;)

 

Faktura får du, som andre har sagt, ikke uten at du er registrert som bedriftskunde. Kredittkort er eneste løsning for deg, men det er kanskje ikke aktuelt i ditt tilfelle.

 

Forresten, faktura kommer nemlig med en betalingsfrist som oftest ligger 10 dager etter pakken er sendt deg. Du hadde vel ikke hatt penger i tid likevel?

 

Kanskje en kamerat som stoler på deg kan legge ut for deg til du får pengene.

Lenke til kommentar
Hos ComputerCity får du ComputerCity-kortet med 30.000 i kreditt. Tror alle kan få det, og ikke bare bedriftskunder.

det stemmer. eneste som kreves er at du har fast jobb med en fornuftig inntekt, har skattet til norge de siste 3 år, og at du seff ikke har noen betalingsanmerkninger. ikke koster det noe å bruke kortet heller om du betaler mnd etter kjøpet.

 

mvh

vegard nerland

salgskonsulent computercity sandvika

Lenke til kommentar

Jeg har alt jeg "trenger" bortsett fra de viktigste komponentene. Ble litt surr i bestillinga da skjønner du. Så disk, dvd-brenner, casing og sånt overflødig jall kom først. Men det som driver gjenstår ... hehe ... men sånn kan det gikk.

 

Uansett, takk for hjelpen - jeg har vært borti mange nettbutikker som gir faktura, men det virker som det er lite tema i hardware-bransjen. Men sånn kan det gikk.

 

Låne var utveien - ting er på vei :p

Lenke til kommentar
SI MEG EN TING!!!

 

Når man velger å få pakka på døra ...

Det vil si at postmannen kommer med pakka og banker på;

Da slipper man betale der og da?

 

Da får man regning ikke sant?

Man bare skriver under og det er det hele?

Nope.. Postmannen har da med seg en portabel bankterminal (som kobler seg opp via gsm nettet) som du må betale med.

Lenke til kommentar
SI MEG EN TING!!!

 

Når man velger å få pakka på døra ...

Det vil si at postmannen kommer med pakka og banker på;

Da slipper man betale der og da?

 

Da får man regning ikke sant?

Man bare skriver under og det er det hele?

Nei, postmannen har med seg betalingsterminal for kort :)

 

Hvis du må ha det nå og har råd om en mnd (helt sikkert) lån penger av foreldre evt kompis. Hvis du ikke har pengene (helt sikkert) om en måned bør du samme hva la være.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
SI MEG EN TING!!!

 

Når man velger å få pakka på døra ...

Det vil si at postmannen kommer med pakka og banker på;

Da slipper man betale der og da?

 

Da får man regning ikke sant?

Man bare skriver under og det er det hele?

Nei, budet har med seg en betalingsterminal, så du må dra kortet og betale med en gang.

Har man litt disiplin er forslaget ovenfor om å bruke kredittkort ala www.gebyrfri.no genialt. Har benyttet det mange ganger og aldri betalt en krone i renter.

 

edit: litt sein der ja, du fikk det iallfall bekreftet fra flere hold da :-)

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...