Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP


Anbefalte innlegg

Altså, Vivendi kan både tape og vinne på dette med aktiveringen. De stopper for piratkopier før spillet er ute, men kan miste kjøpere på grunn av at det må aktiveres over internett. Ingen kan egentlig fortelle hva utfallet av dette resulterer i. Vi får bare vente å se.

Endret av Loooper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det jo vert ein kjent sak at Halo 2 var tilgjenglig før det kom ut, men slo vistnok alle rekorder i salg fordet.

 

Bare ein liten sak og tenke på, er pirat markedet ikkje så stort som mange vil ha det til? eller hadde den rekorden blitt mye mye større vist det ikkje hadde lekket?

 

Eg veit ikkje, men kan jo virke som om det ikkje har allverden og si iallefall...

Lenke til kommentar
[iC' date=13/11/2004 : 13:26]
Eg syns det er et bra tiltak eg. Kommer sikkert ikkje til å hindre piratkopiering men kan hjelpe litt. Eneste dumme er at foreldrene mine er skillt så da kan eg bare spille det oss pappa.(tror maskinen der er best)

Hva med de som IKKE har tilgang på internett da?

De blir TVUNGET til å få tak i et ULOVLIG, falsk program som lurer HL2 til å tro at det er blitt registrert.

 

Synes ikke dette er noe godt tiltak.

Tror faktisk at antall personer som skaffer spillet ulovlig, vil STIGE!

Kven er det som er normalt oppegående som ikkje har internet i dag da?

Dei blir tvunget til og få seg internet, ikkje begå kriminelle hanlinger.

Det står heilt sikkert i klartekst utapå pakken at spelet krever registering online.

Vis du da ikkje har det som skal til, så la vær og kjøpe det. Så enkelt er det.

 

Valve/vivendi treng ikkje alle dei sutrekoppene.

 

 

Men når alt kjem til alt så kjem dei etter daltene... MED internet.

Lenke til kommentar
Kven er det som er normalt oppegående som ikkje har internet i dag da?

Dei blir tvunget til og få seg internet, ikkje begå kriminelle hanlinger.

Det står heilt sikkert i klartekst utapå pakken at spelet krever registering online.

Vis du da ikkje har det som skal til, så la vær og kjøpe det. Så enkelt er det.

 

Valve/vivendi treng ikkje alle dei sutrekoppene.

 

 

Men når alt kjem til alt så kjem dei etter daltene... MED internet.

Akkurat det jeg har prøvd å si hele denne tiden :D:thumbup:

Lenke til kommentar
Nå har det jo vert ein kjent sak at Halo 2 var tilgjenglig før det kom ut, men slo vistnok alle rekorder i salg fordet.

 

Bare ein liten sak og tenke på, er pirat markedet ikkje så stort som mange vil ha det til? eller hadde den rekorden blitt mye mye større vist det ikkje hadde lekket?

 

Eg veit ikkje, men kan jo virke som om det ikkje har allverden og si iallefall...

Det står mye om det i denne artikkelen.

 

Det jeg ikke liker, er at spillindustrien sier de taper titalls milliarder i året på piratkopiering, noe som er så feil så det overhode kan bli. De kjøpene de taper, er ikke annet enn potensielle kjøp. Egentlig har de tapt ingenting, fordi man vet aldri om kjøperen ville kjøpt produktet uansett. Man er ikke bindet til å kjøpe et produkt, bare man tenker på å kjøpe det. I teorien er det ikke noe som er ulovlig med å laste ned et spill. Det er akkurat det samme som å låne et spill, og hva er ulovlig med det?

Endret av Loooper
Lenke til kommentar
Nå har det jo vert ein kjent sak at Halo 2 var tilgjenglig før det kom ut, men slo vistnok alle rekorder i salg fordet.

 

Bare ein liten sak og tenke på, er pirat markedet ikkje så stort som mange vil ha det til? eller hadde den rekorden blitt mye mye større vist det ikkje hadde lekket?

 

Eg veit ikkje, men kan jo virke som om det ikkje har allverden og si iallefall...

Det står mye om det i denne artikkelen.

 

Det jeg ikke liker, er at spillindustrien sier de taper titalls milliarder i året på piratkopiering, noe som er så feil så det overhode kan bli. De kjøpene de taper, er ikke annet enn potensielle kjøp. Egentlig har de tapt ingenting, fordi man vet aldri om kjøperen ville kjøpt produktet uansett. Man er ikke bindet til å kjøpe et produkt, bare man tenker på å kjøpe det. I teorien er det ikke noe som er ulovlig med å laste ned et spill. Det er akkurat det samme som å låne et spill, og hva er ulovlig med det?

Enig :yes: De taper ikkje like mye det blir pirat kopiert for så tallene de oppgir er "litt" feil.

Lenke til kommentar
Kven er det som er normalt oppegående som ikkje har internet i dag da?

Dei blir tvunget til og få seg internet, ikkje begå kriminelle hanlinger.

Det står heilt sikkert i klartekst utapå pakken at spelet krever registering online.

Vis du da ikkje har det som skal til, så la vær og kjøpe det.  Så enkelt er det.

 

Valve/vivendi treng ikkje alle dei sutrekoppene.

Makan til arrogant holdning. Folk må få lov til å protestere om de ikke har internett. Grunnene til at man ikke har nett kan være så mange: dårlig råd, trenger det ikke ellers, har nett på jobb eller bor på en plass der man kun kan få isdn men vil ikke ha det fordi man har mob.tlf.

 

Det kommer sikkert en ordning som gjør at man kan låse det opp via registrering på tlf. - på samme måte som Norton Systemworks og Quark f.eks.

Lenke til kommentar
Kven er det som er normalt oppegående som ikkje har internet i dag da?

Dei blir tvunget til og få seg internet, ikkje begå kriminelle hanlinger.

Det står heilt sikkert i klartekst utapå pakken at spelet krever registering online.

Vis du da ikkje har det som skal til, så la vær og kjøpe det.  Så enkelt er det.

 

Valve/vivendi treng ikkje alle dei sutrekoppene.

Nettopp slike innlegg får meg til å ønske mer og mer å IKKE kjøpe spillet, til tross for at jeg har internett, men ikke ønsker å støtte opp om latterlige brukersperrer. Vi får også se hvor tydelig det står merket på pakken at det krever internett for i det hele tatt å få låst opp spillet. Dersom det ikke står med stor skrift foran på coveret er det rett og slett for dårlig merking av produktet. Kanskje jeg da skal kjøpe spillet og så levere det tilbake bare for å få understreket poenget mitt.

Lenke til kommentar
Kven er det som er normalt oppegående som ikkje har internet i dag da?

Dei blir tvunget til og få seg internet, ikkje begå kriminelle hanlinger.

Det står heilt sikkert i klartekst utapå pakken at spelet krever registering online.

Vis du da ikkje har det som skal til, så la vær og kjøpe det.  Så enkelt er det.

 

Valve/vivendi treng ikkje alle dei sutrekoppene.

Nettopp slike innlegg får meg til å ønske mer og mer å IKKE kjøpe spillet, til tross for at jeg har internett, men ikke ønsker å støtte opp om latterlige brukersperrer. Vi får også se hvor tydelig det står merket på pakken at det krever internett for i det hele tatt å få låst opp spillet. Dersom det ikke står med stor skrift foran på coveret er det rett og slett for dårlig merking av produktet. Kanskje jeg da skal kjøpe spillet og så levere det tilbake bare for å få understreket poenget mitt.

Det står selfølgelig bakpå, under system requirements.. :yes:

Personlig syns eg det er eit heilt greitt tiltak av VALVe..! :)

Lenke til kommentar
Det står selfølgelig bakpå, under system requirements.. :yes:

Personlig syns eg det er eit heilt greitt tiltak av VALVe..! :)

Ja, men dersom det ikke er mer tydeliggjort enn dette, så faller det trolig under for dårlig merking. At man plutselig legger til helt vesentlige forandringer, som kundene ikke forventer, med liten skrift vil gi kunden et godt grunnlag til å returnere produktet når det viser seg at det ikke virker. Kan sammenlignes med slik det var da CD'er ble innført med brukersperrer, uten skikkelig merking. :yes:

Lenke til kommentar
Valve VELGER SELV hvem de vil skal spille hl2, de har valgt kun de med internett tilgang, og det er deres egne,frie valg.

Ah, så alt som er et fritt valg er greit? De aller fleste har Internett, men om spillet er svakt merket håper jeg inderlig at de som kjøper det men ikke får spilt det lager et farlig spetakkel. Jeg er ganske skeptisk til hele dette opplegget. Tror ikke det er mange som ikke vil være i stand til å få registrert det hvis de virkelig går inn for det, men denne løsningen er uansett ikke til forbrukernes beste. Du mister kontrollen over når du har muligheten til å spille et spill du eier.

 

Den dagen Valve bestemmer seg for å stenge av sin autorisasjonsserver kan du bare glemme å få spilt Half-Life 2. Med mindre du satser på en crack da selvsagt, men målet var jo å forhindre piratkopiering. Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...